Painepesurit autonpesuun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Ois tarkoitus hankkia painepesuri henkilöauton pesua varten. Koska omassa pihassa ei pesumahdollisuutta ole, niin pesuri on ainakin teoriassa alttiina rikkoutumiselle jonkun muun toimesta.

Joten kysymys kuuluukin, että onko noista markettien muutaman kympin pesureista mihinkään? Sitä en epäile, etteikö ne pese, mutta kestääkö ne käytännössä mitään? Minkälaista suosittelisitte, satanen on ihan ehdoton yläraja mitä tollasesta voisin maksaa, joku 40-60 euroa ois sellainen hyvä haarukka, mutta ei viitsi paskaakaan ostaa, joten aina on vaihtoehto pestä perinteisesti letkulla ja sienellä.

Tiedän, että ei sillä painepesurilla aina kaikkea puhtaaksi saa, mutta jos kesäaikaan käy kerta viikkoon päästämässä sillä ja sopivalla pesuaineella, niin tuskin tarttee paljon hinkata likaa pois.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ois tarkoitus hankkia painepesuri henkilöauton pesua varten. Koska omassa pihassa ei pesumahdollisuutta ole, niin pesuri on ainakin teoriassa alttiina rikkoutumiselle jonkun muun toimesta.

Joten kysymys kuuluukin, että onko noista markettien muutaman kympin pesureista mihinkään? Sitä en epäile, etteikö ne pese, mutta kestääkö ne käytännössä mitään? Minkälaista suosittelisitte, satanen on ihan ehdoton yläraja mitä tollasesta voisin maksaa, joku 40-60 euroa ois sellainen hyvä haarukka, mutta ei viitsi paskaakaan ostaa, joten aina on vaihtoehto pestä perinteisesti letkulla ja sienellä.

Tiedän, että ei sillä painepesurilla aina kaikkea puhtaaksi saa, mutta jos kesäaikaan käy kerta viikkoon päästämässä sillä ja sopivalla pesuaineella, niin tuskin tarttee paljon hinkata likaa pois.
Vähän aiheen vierestä mutta kannattaa harkita kovavahausta. Kestää kauan ja helpottaa auton pesua.

Itse sijoittaisin hieman arvokkaampaan painepesuriin. Tietysti saahan tuollaisella muutaman kympin pesurilla auton liotettua ja sitten pesu on saippuan ja harjan/sienen kanssa helpompaa, mutta jos haluat "ajaa" likoja pois kyljistä, hommaisin painepesurin, joka tosiaan ajaa asiansa Kärcherin pesureita Noilla tietysti enemmän hintaa mutta itse en näe järkeä ostaa halpaa ja huonoa "paine"pesuria. Itsellä käyttökohteita tosin löytyy enemmän, mutta ostaisin silti.
Tottakai pesuun tarvitaan sitä sientä ja saippuaa. Vahaus tietenkin helpottaa urakkaa, yhdytäkseni edelliseen.

Kyllä se on niin että vesiletku+joku suutin siihen on oikea vaihtoehto.

1.Huuhtelu letkulla
2.Lämmintä vettä ja autoshampotta+sienellä/harjalla pesu
3.Letkulla huuhtelee vaahdot poikkee
4.Säämiskällä pyyhkii enimmät vedet poikkee.

+Vahaa säännöllisesti..

50-70egen painepesureissa löytyy 2-3v takuut, joten jos meneekin rikki saa sen takuuseen kuntoon ja jos kestää vain sen kolme kesää niin silti ei jää paljoa hintaa/kesä pesurille.

Mikä teitä vaivaa? Totta munassa auton pesussa käytetään pesuria, eikä mitään puutarhaletkua.

Jep. Onhan se nyt paljon helpompaa ja tehokkaampaa sipasta auto ensin painepesurilla, kun että lähtis nysväämään ja kurkottelemaan jollain pikku puutarhaletkulla.

Zone-sarja -42%
Ite pesen auton seuraavasti:
1. Kastelen auton puutarhaletkulla
2. Pesen auton sienellä ja pesuaineella (autoshampoo tms)
3. Pesen pesuaineet pois painepesurilla, tai puutarhaletkuun liitettävällä pehmeällä harjalla.

Kyllä toi painepesuri helpottaa älyttömästi, mut ei pelkällä painepesurilla saa oikein hyvää jälkee, kun kuivanut tiesuola ja piki yms kiintopaska ei meinaa irrota pelkällä painepesurilla, tai sit joutuu painamaan niin läheltä et ollaan riskirajoilla.

Auton huolellinen vahaaminen (jos ei kokemusta, kannattaa käyttää ammattilaisella) helpottaa todella paljon puhtaanapitoa, ja kadonneen "kiillon" saa esiin myllyttämällä (kyseenalainen, ohentaa lakkakerrosta maalin päällä). Melkein sanosin et on turha ostaa *kerralla hyvää* jos käyttö on iha vaa auton viikottaiseen pesuun, etkä käytä sitä sen aktiivisemmin.

Motonetistä löytyy http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=78-9645 Black and Decker
tai halvempi 1300w 100bar 49,95€.

Kärcherin pesurit toki laadukkaampia, metallisylinterisiä, sekä monesti erilaisilla liitännöillä varustettuja (letkuun saa enempi vimpstaakeja kiinni).

Eikä sitä voi sanoa käytetäänkö auton pesuun painepesuria. Vesi on kuiteski se tärkein. Toivottavasti auttaa Timba

e. Sanosin et ihan muutaman kympin pesurit on samaa luokkaa ku 19,90€ digiboksit. Toimivat, eriasia vaa et miten. Ei kannata ostaa ihan paskinta. Tosin turha ostaa törkeen kallistakaa jos käyttö on vaa auton/terassin pesuun

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Timba kiikuttaa sen autonsa mulle pesuun niin ei tarvitse itseään rasittaa ja voidaan katella sopiva hinta kovavahalle / pinnoitteelle + mahdollinen myllytys ja muut putsit. :thumbs:

Timba kiikuttaa sen autonsa mulle pesuun niin ei tarvitse itseään rasittaa ja voidaan katella sopiva hinta kovavahalle / pinnoitteelle + mahdollinen myllytys ja muut putsit. :thumbs:

No kerro lisää, meiliosote on timba79 (a) kolumbus.fi

Kyllä mä autoni itse pesen, ainakin kesällä, mutta joku vahausjuttu ois kova sana näin ennen kesää. Myöskin sisäputsaus ois tehtävä, koska sitä ei näin talven jälkeen mitenkään jaksaisi alkaa tekemään.

Eli jos tollasesta jotain hintaa löytyy, niin pistä tuleen, 307 farkku mulla on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom