Paine Selässä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä noin 3vk sitten huomasin että kyykkyä/etukyykkyä/mavea tehtäessä alaselässä rupeaa tuntumaan kumma "paine" ja pitkät selkälihakset ovat pienessä jännityksessä kokoajan ja tuntuu että alaselkä yrittää kaartua liikaa taakse ja tästä itse päätellyt että vetää nikamia suppuun jolloin rangassakin tuntuu painetta..Tämä tunne luonnollisesti pahenee jos selkää rasittaa lisää.. ja sen jälkeen kun ensimmäisen kerran tämä tapahtui niin sitten ei ole pystynyt edes hölkkäämään kuin max 200m ja jo rupee vetämään alaselkä...sitten kun rasituksen lopettaa niin 1-2h ja kaartuminen/paineen tunne ei ole enään niin voimakasta..
Meinasin itse nyt pitää parinviikon täyslevon salilta jos helpottais pysyvästi ( johon en usko) Jos selkä ei parane ja urheilu loppuu niin :kippis1: :wall: :hyper: :down:

no varmasti tarpeeksi epäselvästi selitetty..kysykää jotain niin kerron tarkemmin tai jos täällä on jo thread joka on samankaltainen mitä en huomannut niin laittakaa linkki.

Itsellä ollut selkäongelmia jonkin verran kahdesta eri syystä ja uskon, että nämä syyt ovat myös ehkä yleisimmät syyt.

1) Liian kireät pakarat, takareidet, lonkankoukistajat ja etureidet. Jos syynä on tämä niin päivittäinen venyttely auttaa melko nopeastikin. Venyttelystä löytyy tietoa palstalta niin paljon kun jaksaa lukea.

2) Ongelma SI-nivelissä. Erinäisistä syistä johtuen toinen tai molemmat SI-nivelet saattavat olla pois paikoiltaan tai muuten ärtyneet. Tämä vaikuttaa lantion asentoon ja sitä kautta oikeastaan koko kroppaan, mutta erityisesti alaselkään. Myös tästä aiheesta löytyy juttua palstalta ja googlella.

Paine alaselässä voi kenties aiheuta liian kireistä lonkan koukistajista (ja etureisistä). Kireät lonkan koukistajat vetävät lantion väärään asentoon ja ranka kartuu liikaa taakse ja aiheuttaa näin kipua. Ja kun homma tuosta etenee, niin pikkuhiljaa takareidet, pakarat ja alaselän lihakset menevät tukkoon ja koko paketin avaaminen ON työlästä.

juu..veikkaan että ei ole jumisista lihaksista kiinni koska venyttelen kyllä jonkin verran..No SI-nivel kuullostais kyl aika todennäköiseltä.

Juu no meikällä on lapojen kohdalta selkä hieman vinossa oikealle..todettu joskus 15 vuotiaana et tiedä vaikuttasko se mihinkään suuntaan..aattelin käydä pari kertaa hieronnas jos auttas...mut tosiaan mitään puutumisia en ole normaalia enempää huomannut enkä jalkojen voimattomuutta...
'
Tiedä sitten voisiko olla että nivelet ja vast. eivät ole kerenneet kehittyä mukana kun kyykyyn ja maven aloitin..koska varsin nopeasti heittelin lisää rautaa tankoon..nykýsin ei sit tarvii tehä ees 60kg ni jo miestä viedään..Harmittaa vaan niin pirusti kun ei ala-selkää joka minun leipälajissa on tärkeä pysty treenaamaan kunnolla ollenkaan ku just tuntu viel et treeni kulkee paremmin kuin koskaan..No life is life.

Kantsisko vaikka käydä lääkärissä tutkituttamassa asiaa?

Elikkä noin 3vk sitten huomasin että kyykkyä/etukyykkyä/mavea tehtäessä alaselässä rupeaa tuntumaan kumma "paine" ja pitkät selkälihakset ovat pienessä jännityksessä kokoajan ja tuntuu että alaselkä yrittää kaartua liikaa taakse ja tästä itse päätellyt että vetää nikamia suppuun jolloin rangassakin tuntuu painetta..Tämä tunne luonnollisesti pahenee jos selkää rasittaa lisää.. ja sen jälkeen kun ensimmäisen kerran tämä tapahtui niin sitten ei ole pystynyt edes hölkkäämään kuin max 200m ja jo rupee vetämään alaselkä...sitten kun rasituksen lopettaa niin 1-2h ja kaartuminen/paineen tunne ei ole enään niin voimakasta..
Meinasin itse nyt pitää parinviikon täyslevon salilta jos helpottais pysyvästi ( johon en usko) Jos selkä ei parane ja urheilu loppuu niin :kippis1: :wall: :hyper: :down:

no varmasti tarpeeksi epäselvästi selitetty..kysykää jotain niin kerron tarkemmin tai jos täällä on jo thread joka on samankaltainen mitä en huomannut niin laittakaa linkki.

Mulla oli aikanaan samanlaista vikaa. Annan kolme ohjettta jotka ainakin mulle tepsi:

1)Kevensin treeniä
2)lisäsin venyttelyn ja hieronnan määrää. Tein vielä lisäksi omaehtoista hierontaa eli laitoin kaksi tennispalloa urheilusukkaan, sukkaan solmu päähän ja menin kovalle lattialle maaten niin että pallot oli selän alla molemm. puolin selkärankaa. pientä liikettä siinä selällään ja syvälläkin sijaitsevat selkälihakset sai hierontaa
3)Etsin kunnon kiropraktikon joka sai lisää tilaa nikamaväleihini. Kesti kylläkin 5 hoitokertaa ennenkuin kiron työ auttoi.

Ja mikä se kunnon kiro oli? Mä olen käynyt 2 kertaa nyt ja aina on vähän helpottanut. Viime viikolla meni kipeäksi kun tein voimapyörää.

Jep kiitos neuvoista...olen nyt kyykyt jättäny pois ja tehny hackkina kun se ei käy selkään yhtään ja muuteskin heti jos käyny mma treeneis nikottelemaan vaik sparrissa ni lopettanu siltä päivältä..ens viikol pitää sit käydä hieronnas ja kait tota kiroa pitää vakavasti harkita jos ei näillä rupee helpottaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom