Pahemman sortin karkkiaddiktio!

bullet84 sanoi:
:anssi: tuo ei nyt pidä alkuunkaan paikkaansa!

Samaa mieltä.

Itse seurannut läheltä kovimpien huumeiden riippuvuuksista ja voin kyllä sanoa että se on ihan eri luokkaa kun tuo. Lähinnä fyysistä puolta nyt tarkoitan mutta varmaan kaikin puolin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä nää kommentit nyt on sen verran rohkassu että aion olla vaan rohkeesti syömättä sitä karkkia..

Tänään muuten sattumalta ostin Weiderin Super Megamass 2000 suklaanmakusen proteiinipatukan ja oli niin pirun hyvää:D:D Ei kyllä viitsi noitakaan paljoo vetää ku 398 kalorii n patukassa :)

Edit. Katsoin väärin.. 100 grammassa on toi 398 kalorii, patukka tainaa 60 g eli siinä onki "vaan" 238.8 kalorii..

:kippis1:

Nilzinator sanoi:
Edit. Katsoin väärin.. 100 grammassa on toi 398 kalorii, patukka tainaa 60 g eli siinä onki "vaan" 238.8 kalorii..
Nii-in! Vertaa sitä siihen noin 1400kcal ja lähes pelkkää sokeria, mikä on vaikkapa Pantteripussillisessa.

Uskon, että kun rupeat syömään vaikkapa 5-6 kunnon ateriaa terveellisestä ruoasta, jokaisella aterialla esim. joku 500kcal, protua reilusti, rasvaa hillitysti, hiilarit laadukkaita, lisäksi vettä pari litraa päivässä naamariin ja rehua noin 0,5kg/vrk, niin makeanhimokin vähenee kummasti. Muitakin keinoja on (vaikkapa se, että käyttää protupatukoita karkin sijaisena), mutta tärkeimpänä pidän sitä, että syödään säännöllisesti, riittävästi ja laaturuokaa.

Yksi hyvä kikka on kanssa se, että päättää, että aina kun karkinhimo iskee, ON PAKKO ensin syödä rajusti oikeaa ruokaa, jonka jälkeen istuu rauhassa alas ja pohtii uudelleen, että olikos mulla ny itse asiassa nälkä vai ihan aito karkinhimo. ;) Jos kumminkin vieläkin tekee mieli karkkia, niin syö sitä sitten. Itse en ainakaan pysty ison ja laadukkaista aineksista koostetun aterian jälkeen noin 100g enempää karkkia millään syödä, ei vaan mahdu.

Joskus oli mullakin ongelma ton karkin mättämisen kanssa. Aina koulun jälkeen jos myöhästyi bussista piti ostaa karkkipussi kaupasta että "jaksais" kotiin asti syömään. Aina sit "vahingossa" myöhästyin bussista ja tuli "sattumalta" ostettua karkkia melkein joka päivä.

Tuo normiruuan syöminen riittävästi syöminen on tämän addiktion voittamiseen avainsana. Vaikka oonkin nyt dieetillä ei karkkia tee mieli vaikka tossa kädenulottuvilla laatikossa olis ~300grammaa erittäin maukkaita karkkeja. Ja ovat muuten olleet siellä jo päälle kuukauden. Pari kertaa ottanut sieltä maksimissaan 10 sellasta aivan pientä "10 pennin irtaria".

Minulla on myös ongelmia makeisten kanssa, lähinnä suklaan. Kromitabletteja olen kokeillut tässä viime aikoina, mutten ole huomannut makeanhimossani mitään eroa.

Sen sijaan yksinkertainen keino, joka minua joskus auttaa, ja jota en äkkilukemalla tässä ketjussa nähnyt, on keksiä jotain muuta, kiireistä tekemistä silloin, kun makeannälkä iskee. Jos tiedät, että sinun tekee karkkia mieli esimerkiksi joka iltapäivä, järjestä itsellesi jotain ohjelmaa siksi ajaksi. Karkinhimon sanotaan menevän ohi noin 15 minuutissa, kun sitä ei ajattele aktiivisesti, ja kun nimenomaan on jotain tekemistä silloin.

Itselläni ei paljoa rahaa ole koskaan käytettävissäni, ja se harmittaakin suunnattomasti, kun liian usein kaikki varat menevät suklaaseen. Joskus sitten teen niin, että päätän ehdottomasti haluta jonkin ei-syötävän asian -esim. vaatekappaleen-, ja säästän siihen sitten. Siinä idea on haluta jotain enemmän kuin mässyä, jolloin rahat säästyvät.

Tsemppiä!

MrIks sanoi:
Tietääko joku mitä varten jotkut ihmiset pysyvät aivan kyniksinä, vaikka syövät joka päivä karkkipussin, sipsejä ja sokerilimuja, eivätkä harrasta mitään. Suurin osa kouluikäisiä. Mulla on yksi kaveri joka on juuri tälläinen, ei se kateeks käy koska sillä ei ole lihasta ollenkaan, mutta ärsyttää kun oma dieettailu ja painon säilyttäminen on hirveän vaikeaa, vaikke mitään tuollaista syökään. Johtuuko geeneistä vai mistä, tekin varmaan tunnette konseptin???:itku:
Johtuu siitä, etteivät syö muuta...

Äsken tuli ihan hillitön karkin himo, mutta loppui kun söin 4 salmiakkilätkäkarkkia(niitä pieniä) ja yhden valkosuklaakonvehdin:) Eikä se karkkikaan nyt niin pahasta ole jos ei joka päivä mätä ja syö vaikka kerran viikossa kohtuudella. Ja kokonaiskalorithan (suhteessa kulutukseen) ne ratkaisee.;)

Meah sanoi:
Äsken tuli ihan hillitön karkin himo, mutta loppui kun söin 4 salmiakkilätkäkarkkia(niitä pieniä) ja yhden valkosuklaakonvehdin:) Eikä se karkkikaan nyt niin pahasta ole jos ei joka päivä mätä ja syö vaikka kerran viikossa kohtuudella. Ja kokonaiskalorithan (suhteessa kulutukseen) ne ratkaisee.;)

Huoh, tyttö pieni, saat mulla hysteerisen olon kun mietin tuskaasi syödessä "himoosi" noi namit.. :hyper:
Nimim tänäänkin retkahtanut makeisiin, puolilevyä suklaata ja n 300gr irttaria, vaikka piti olla ilman. Ke-la välillä syönyt noin 600gr suklaata, joten tänään piti aloittaa uusi era... :(

Nooh, aamulla uimaan rankaisuksi, ja ehtii sitä 2kk aikana kesäkireeksi...

Wondadog sanoi:
Huoh, tyttö pieni, saat mulla hysteerisen olon kun mietin tuskaasi syödessä "himoosi" noi namit.. :hyper: :hyper:

Nimim tänäänkin retkahtanut makeisiin, puolilevyä suklaata ja n 300gr irttaria, vaikka piti olla ilman. Ke-la välillä syönyt noin 600gr suklaata, joten tänään piti aloittaa uusi era... :(

Nooh, aamulla uimaan rankaisuksi, ja ehtii sitä 2kk aikana kesäkireeksi... ;)

Hahahahaha:lol2: se että se himo meni oi, mahtoi johtua siitä että kun aloin sitä karkkia himoitsemaan istuin vielä ravintolassa syömässä jälkiruoaksi jäätelöpalloa, joka sai karkkihimot myös heräämään. Ja kun kävelin kotiin 20 min matkan, ostin 4 karkkia:david: ja tajusin juuri kuitenkin syöneeni ja saaneeni pahimman nälän poies niin himot hävisivät:)

Mulla on nyt kokoajan vaan AIVAN TAJUTON himo jauhelihaan+ketsuppiin+suolakurkkuihin ja ruisleipään. Käsittämätöntä. Huomenna sitten kauppaan ostamaan sitä jauhelihaaaaa:evil:

edit: ja puuroon!!

Wondadog sanoi:
Huoh, tyttö pieni, saat mulla hysteerisen olon kun mietin tuskaasi syödessä "himoosi" noi namit.. :hyper:

Nooh, aamulla uimaan rankaisuksi, ja ehtii sitä 2kk aikana kesäkireeksi...
Eikö sitä karkkia syödä yleensä sen maun vuoksi? Kumma homma, että sitä täytyy mättää kilo kerrallaan, vaikka vaan pari karkkia riittäis tuomaan sen hyvän maun. NAUTTIKAA niistä karkeista, siihen ne on tarkotettu.

Ite saatan syödä karkkia välillä jopa joka päivä, mutta kerta annos on yleensä se pari :D .

Edit:
Karkista pääsee helposti eroon, kun sitä ei osta. Ite ei tarvinnu aikoinaan kuin lopettaa karkin ostaminen ja se oli siinä. Nykyään syön vain, jos joku niitä tähän talouteen ostaa.
Myös purkan jauhaminen varmaan auttaa, mutta sitten jäätte siihen koukkuun. Ostan nykyään vain hätätilanteissa purkkaa :D , muuten sitä menee 20 palaa päivässä :laksatiivisetvaikutukset: .

suortti sanoi:
Eikö sitä karkkia syödä yleensä sen maun vuoksi? Kumma homma, että sitä täytyy mättää kilo kerrallaan, vaikka vaan pari karkkia riittäis tuomaan sen hyvän maun. NAUTTIKAA niistä karkeista, siihen ne on tarkotettu.

Ite saatan syödä karkkia välillä jopa joka päivä, mutta kerta annos on yleensä se pari :D .

Mul on vähän sama homma. Monesti on sillain et melkeen joka päivä tulee syötyyn tyyliin 2 karkkia, tai yksi suklaakonvehti:D

Meah sanoi:
Mul on vähän sama homma. Monesti on sillain et melkeen joka päivä tulee syötyyn tyyliin 2 karkkia, tai yksi suklaakonvehti:D

Mun on mahdotonta syödä vaan pari karkkia, eihän niistä tuu ku vihaseks :kippis1:

Nilzinator sanoi:
Mun on mahdotonta syödä vaan pari karkkia, eihän niistä tuu ku vihaseks :kippis1:

Tosi juttu!
Kun karkkipäivä pidetään niin sillon pidetään kans kunnon mäsäytykset. 400 g on ihan sopiva määrä ja se uppoaa hyvin sisuksiin :D

Suni sanoi:
Tosi juttu!
Kun karkkipäivä pidetään niin sillon pidetään kans kunnon mäsäytykset. 400 g on ihan sopiva määrä ja se uppoaa hyvin sisuksiin :D

Mä en pitänyt pahemmin m itään karkkipäivää kun kävin ravintolassa. :D Mutta joo tuohon yhdyn, 400g, ei ongelma minulle:kuola: Nykyään vaan harvemmin tulee itse himaan ostettua mitään 400g karkkipussia, tulee sit syötyä jos muilla on tai os äiti raahaa himaan. Pääsiäistä ootellessa....:rolleyes: :lol2:

Nilzinator sanoi:

Sama täällä. Tosin koska mättöfrekvenssi on luokkaa kerran vuodessa puolen kilon laku-suklaasäkillä ikimuistoiset sokerikoomat, niin eipä koidu tämä ahneuteni mitenkään erityisen kohtalokkaaksi.

Hyvä tapa todellakin lopettaa karkin syönti on ostaa säkillinen kovia karkkia, esim turkinpippureita ym herkullisen kirpeitä jauheella maustettuja namusia. Siinä menee jopa vikkotolkulla suuta parannellessa:)

Mä en pysty syömään esim. viittä karkkia. Jos maistan jotain karkkia tai jätskiä niin sitä on pakko saada lisää ihan älyttömästi. Joskus kun oon ajatellut syöväni kourallisen karkkia niin lopuksi onkin mennyt koko pussi ja kaupasta on joutunut hakemaan lisää.

Sama juttu yleensä alkoholin kanssa. En esim. pysty "menemään yhdelle". Täyskielto on sopinut parhaiten mulle.

ihmiset on erilaisia, mutta itse kanssa, kun syön vähänkin karkkia, niin tekee mieli lisää, mutta nykyään auttaa ajatus, että jos en syö liikaa, niin kehityn paremmin :D ja on karkin syönti jääny vähemmälle

Nyt siis loppu!! Mul alkaa oikeasti tekee mieli karkkia, koska aina kun saavun pakkotoiston etusivulle, nään tämän threadin siinä "pahemman sortin karkkiaddiktio" :D:lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom