Pakko herättää vanha threadi eloon, kun tällainen täältä löytyi jo.
Mitta alkaa olemaan täynnä tämän arkisen ongelman kanssa. Eli hengitys haisee aivan kaatopaikalta (itse en sitä tietenkään haista). Tämä ongelma on jo vaivannut vuosia, yläaste ikäisestä lähtien ja olen koittanut korjata asiaa syömällä jatkuvasti purukumia. Näin pystyn käymään ihmisten kanssa jotenkin keskustelua kasvotusten.
Eilen vitutus nousi kuitenkin huippuun, kun olin juuri käynyt hammaslangalla kaikkia hammasvälit läpi, pessyt hampaat/kielen, ja lopuksi vielä suuvesi purskuttelu suulla/kurkulla. Menin sänkyyn ja höpisin avokin kanssa, pian hän pomppaa metrin taakseppäin ja ihmettelee "Minkä helvetin takia sun hengitys haisee noin pahalle". Voin kertoa että tulee hieman turhautunut olo, kun olen kumminkin suuhygieniasta pitänyt aina huolta, mutta silti hengitys haisee jäätävältä (kuulemma).
Ostin joskus TV:ssäkin mainostettua SB12 suuvettä, mutta eipä siitäkään ollut mihinkään. Muijan mukaan siitä ei ollut mitään apua :curs: . Vältän suoraa katsekontaktia ihmisten kanssa päivittäin ja se on erittäin perseestä kun koitan vielä puhua niin, että suu ei ole suoraan ketään kohti. Se ei ole nimittäin mukavan näköinen reaktio, kun vastapuoli menee itse kauemmaksi ja itse tietää heti mistä taas on kyse.
Kävin viimevuonnakin kahteen otteeseen yksityisellä näyttämässä suuvärkkiä. Ei reikiä, hampaat hyvässä kunnossa (ikinä ei ole reikiä ollut) ja suuhygienisti poistaa aina ylimääräiset hammaskivet. Eli tuntuu erittäin vahvasti siltä, että suoranaisesti ongelma ei ole suussa. Huomaan sen, että suussa on jatkuvasti sellainen hapan tuntu. Vaikka olisin juuri pessyt hampaat, niin menee pieni hetki ja se raikas tuntu on kadonnut ja tilalle tulee hapan.
Mutta mitä vaihtoehtoja tässä jää? Yksi vaihtoehto olisi proput, mutta ainakaan silmämääräisesti en sellaisia suussa nää. Toinen vaihtoehto olisi sitten syvemmällä, löysä vatsaportti? Siihen löytyis myös puitteet, koska olen koko elämäni ollut keskivartalon seudulta lihava. Dieettaan parhaillaan ja nyt on tarkoituksena ottaa tämä suurin ylimääräinen rasva pois (20-30kg) ja lukemani mukaan ainakin löysään vatsaporttiin auttaisi laihdutus.
Mutta mutta, onko saman ongelman kanssa kamppailevia ja onko joku jopa päässyt tästä perkeleen vaivasta eroon. Arvostan jos joku on tämän vuodatuksen jaksanut lukea aluista loppuun.