Perinteistä disko- ja radiopoppia ilmeisesti eniten.
Ok. Ellen ihan väärin muista, niin watteja tarvitaan n 2 W per nuppi. Eli teille riittää n 200 wattinen pääte. Lasketaan vähän yläkanttiin, joten päätteen pitäis puskea min 500 wattia ulos teidän tarpeisiin. Mutta muista, tehoa ei koskaan ole liikaa. Jos saat 1000 wattisen samaan rahaan, ota se!
Juu. Olisi myös kätevä jos niitä voisi käyttää kuuluttamiseen.
Mikrofoni vaatii lähes aina väliin myös mikserin. Niitä on pilvin pimein markkinoilla, mutta luulen että joku näppäräsorminen (ei varas) voi googlettaa teille malleja. Mikseri kannattaa ostaa käytettynä, samoin kuin pääte. Niissä on aika vähän liikkuvia osia, ja harvoin on mun näppituntumalla "vähän" rikki olevia myynnissä. Joko ne toimii, tai sit ei.
Linjoja, pitäis varmaan olla neljä. Mikille, kahdelle cd:lle ja vaikka levysoittimelle. Lankamikit taitaa pyöriä siinä 100 € hujakoilla. Koehöpötä ennen kun ostat mikkiä. Kuuntele mitän S-kirjain suhisee. Samoin K- ja P-kirjainta kannattaa kuunnella ja toistella. LANKAmikki sen takia, että estetään tyhmyys-säteilyä tyhjentämästä pattereita JUST sillon kun niitä ERIKOISpattereita ei saa, ja tilaisuus alkaa vartin päästä.. ;)
DVD, CD ja mikki riittäisivät ymmärtääkseni.
Oletan, että noi kamat tulis teiltä. Ymmärsinkö oikein? Noita uusia lähes kaupasta kun kaupasta. Mutta pari asiaa sun kannattaa huomioida;
1. Kato että laitteet on mahdollisimman yksinkertaisia. Ts. et ne on idioottivarmoja käyttää.
Panosta vähän jämäkkyyteen. Katso että levykelkka on tukeva ja liikkuu edes takas varmasti, eikä kolise tai nirhaa tms.
Kun valitset soitinta, mieti mikroaaltouunia. Vaihtoehto A) on perhanan hieno digisystemhässäkkä überhienolla backdoor teknologialla varustettu miljoonan vaihtoehdon kone, ja B) kahdella kiertokytkimellä varustettu perusloota. Kumman otat?
Älä ota A:ta. Meillä oli kerran yks pitempi veto, ja meidän piti irrottaa yks ukkeli sinne henkilökunnan taukotiloihin vain sen takia, kun mikro oli niin vaikea käyttää, että KUKAAN ei osannut käyttää sitä. Sit se yks ukko vaan käytti sitä, kun se osas laittaa siihen 30 sek ajan rullaa... :D
Kerro myyjälle, mitä etsit, mihin tarkoitukseen se on tulossa jne. Kyllä niiden pitäis osata sua neuvoa.
2. Muista myös piuhat ja kaiutinjalat. Kunnon tavara maksaa, mutta ne myös yleensä kestää.
3. Missä säilytätte niitä? Joku vakiomesta missä ne on aina samassa paikassa samassa järjestyksessä auttaa vähän kamojen säilymisessä ehjänä.
Edittiä vähän. Kuten huomaat, mä tykkään pitää kaikki erillään. Mutta monien mainitsemat aktiivikaiuttimet ei ole ollenkaan huono ratkaisu. Aktiivikajarit, mikseri, mikki, soittimet ja piuhat on vielä ihan simppeli paketti. Sen osaa neuvoa vaikka puhelimessa toiselle kun on kerran kasannut itse eka ton paketin.
Oliko muuta? Pannaanko pakettiin? :D
Edit 2. Vanha tiskijukan retale pääs antaa vinkkejä.. Niin heti meni syvälliseksi.. LOL!