Pöytäkoneen päivitys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nää on näitä onkelmia jotka voi johtua about 1001 eri viasta, mutta ensimmäisenä kyllä heristäisin syyttävää sormeani kohti virtalähdettä. Millaisessa talossa asut, tai siis millainen sähköverkko talossa on? Vanha, uusi? Maadoitettu pistorasia? Jännitteen heilahtelut sähköverkossa saattavat aiheuttaa kaikenlaisia poltergeist-ilmiöitä..

Nää on näitä onkelmia jotka voi johtua about 1001 eri viasta, mutta ensimmäisenä kyllä heristäisin syyttävää sormeani kohti virtalähdettä. Millaisessa talossa asut, tai siis millainen sähköverkko talossa on? Vanha, uusi? Maadoitettu pistorasia? Jännitteen heilahtelut sähköverkossa saattavat aiheuttaa kaikenlaisia poltergeist-ilmiöitä..

Asun 2003 valmistuneessa ihan pränikässä talossa. Pistorasiat on maadoitettu.

Mä kanssa kyl ehkä lähtisin vetää tota virtalähdettä. Emännän tapauksessa hän oli sammuttanut tietokoneen ja noin 5min päästä koittanut käynnistää uudestaa, niin virtanappi tuntui löysältä eikä lähtenyt käyntiin, kunnes repi johtoja irti.

Tää voi olla vähän kaukaa haettua, mutta voiskohan se itse virtanappi olla rikki? Jos siellä on jotain kosketushäimää, välillä yhdistää ja välillä ei.. paha mennä sanomaan ennen kuin vika on vähän useammin esiintyvää. Ja enpä tiedä tuosta virtalähteestäkään, jos kone tosiaan jurrutti siinä ihan toimettomana niin ei siihen pitäisi mitään uskomatonta rasitusta kohdistua.

Eri asia olisi jos kone niiaisi aina kun pistät vaikkapa Supreme Commander -pelin pyörimään ja kaksi SLI-tekniikalla yhdistettyä 8800GTX-näyttistä humahtaisivat täysillä pyörimään. Siinä 250W nauraisi partaansa, ja "syyllinen" olisi vähän helpompi löytää..

Tää voi olla vähän kaukaa haettua, mutta voiskohan se itse virtanappi olla rikki? Jos siellä on jotain kosketushäimää, välillä yhdistää ja välillä ei.. paha mennä sanomaan ennen kuin vika on vähän useammin esiintyvää. Ja enpä tiedä tuosta virtalähteestäkään, jos kone tosiaan jurrutti siinä ihan toimettomana niin ei siihen pitäisi mitään uskomatonta rasitusta kohdistua.

Eri asia olisi jos kone niiaisi aina kun pistät vaikkapa Supreme Commander -pelin pyörimään ja kaksi SLI-tekniikalla yhdistettyä 8800GTX-näyttistä humahtaisivat täysillä pyörimään. Siinä 250W nauraisi partaansa, ja "syyllinen" olisi vähän helpompi löytää..

Heh. Totta...

Juu ei siinä kyl mitään prosessia ollut käynnissä kun se eilen katkesi.

Ja jos se tosiaan ton tekee kerran 3kk aikana, niin en ees välitä. Kuhan saan näyttärin kiinni toimimaan ja pelit laulamaan hoosiannaa, niin ihan sama vaikka tekis sitä kerran viikossa. :D

edit: Onkos sulla Solid Necro kokemuksia laajakuvanäytöistä pelien kanssa? (Esin first person shooter pelien) Hieman himottais tuo BenQ:n 22" laajakuva.

edit: Onkos sulla Solid Necro kokemuksia laajakuvanäytöistä pelien kanssa? (Esin first person shooter pelien) Hieman himottais tuo BenQ:n 22" laajakuva.
Ei.. vielä :D Kesällä ajattelin ostaa Samsungin 24" näytön, sittenhän tuo nähdään! Käsittääkseni aika monissa uudemmissa peleissä on display-valikossa kohta josta saa valita "wide"-asetuksen. Sen lisäksi aika moniin peleihin on tehty patchi jolla pelin saa toimimaan widena.
Widescreen Gaming Forumilta voisi löytyä jotain infoa jos jaksat selailla:
http://www.widescreengamingforum.com/wiki/index.php?title=Main_Page

Ainakin tuolla screenshots-kohdassa näyttäisi olevan kaikki vähänkin uudemmat Fps-pelit. Tuolla foorumilla oli muistaakseni joku joka pelasi Hitman-sarjaa widena, mutta oli kääntänyt näytön pivot-toiminnolla 90 astetta. Eli Wide pystyssä :D Siistin näköinen...

Edit. kuvia "Tallscreen"-Hitmanista :D
http://www.widescreengamingforum.com/forum/viewtopic.php?p=41942&highlight=hitman#41942

Joo. Mä taidan tohon 22 tuumaseen tyytyä. Hieman venyttää kuvaa Battlefield Vietnamissa, niin varmasti BF2:sta pelatessa samanlainen venytys. Ei taida kyllä mua haitata...

Ei tässä muuta kun virittelemään. Infoan sitten ku homma on valmis, tai jos uusia ongelmia tulee. Kiitos.

Battlefield 2 Project Reality Frame rates

radeon x600

800x600 60hz
overall graphics - medium
anti aliasing - off

FRAME RATE 15-25

(ainoot setupit millä pysty hyvin pelaa)

nyt sitten uudella x1950 xt:llä väänsin aluksi samoilla asetuksilla ku vanhalla kortilla ni meni ihan naurettavaks, joten päätin laittaa melkeen heti nupit kaakkoon, eli heitin parhaat resot mitä näyttö tarjoaa ja muut setupit täysille.

1024x768
overall graphics - high
anti alising

FRAME RATE 90-100

Taidankin tästä mennä pelaamaan! :D

Hieno homma että sait kaiken pelaamaan. Seuraavan koneesi kokoatkin jo itse ja unohdat nuo ylihintaiset pakettiratkaisut :)

Hieno homma että sait kaiken pelaamaan. Seuraavan koneesi kokoatkin jo itse ja unohdat nuo ylihintaiset pakettiratkaisut :)

Totta!

Helppo homma oli. Ei oikeestaan mitään muuta ongelmaa ollut, kun että sain tähän koppaan tuon virtalähteen kiinni vain kahdella ruuvilla, mutta ihan tiukassa kyllä pysyy.

Ensi kerralla kyllä sitten ihan kunnon paketti, jonka laitan ihan itse alusta.

Kiitos kaikille neuvoista! On ilo pelailla nyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom