Pöytäkoneen päivitys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu
Kattelin tuota koneen mallia netistä ja tämän sivuston mukaan koneessasi olisi PCI-express väylä, jolloin tuo suunnittelemasi AGP kortti ei käy.

http://prisguide.hardware.no/vis_side_ved_side.php?pids%5B%5D=38996&pids%5B%5D=39095

Tuolla linkissä se oikeanpuoleinen kone ja sieltä korttplasser!

Jahas jahas. Mites on ammattilaiset? Onkohan tosiaan niin. Kävin Gigantissa, mistä kone on ostettu, ja myyjä sanoi että "on aika varmasti AGP-väylä". Hitto kun nyt ei sitten ole ihan varma...

Mistä mä nyt varmistun, että tässä on AGP, vai sitten PCI?

Ja jos tässä on PCI-väylä, niin mikä on sitten hyvä näyttäri, niin että se ei oo ylitehokas tähän prossuun, mutta kuitenkin paras mahdollinen?

Meneepäs taa nyt sitten vaikeeksi. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jahas jahas. Mites on ammattilaiset? Onkohan tosiaan niin. Kävin Gigantissa, mistä kone on ostettu, ja myyjä sanoi että "on aika varmasti AGP-väylä". Hitto kun nyt ei sitten ole ihan varma...

Mistä mä nyt varmistun, että tässä on AGP, vai sitten PCI?

Ja jos tässä on PCI-väylä, niin mikä on sitten hyvä näyttäri, niin että se ei oo ylitehokas tähän prossuun, mutta kuitenkin paras mahdollinen?

Meneepäs taa nyt sitten vaikeeksi. :D

http://www.pelikulma.net/ohjelmatiedot.php?id=Everest
Tuolta saa tommosen ohjelman kun Everest home edition tolla vo nähdä, mutta ongelmana on se, että tätä versioo ei oo päivitetty enään johonkin aikaan.
Ei siis tunnista kaikkia markkinoiden näyttiksiä ja muita.
Jos ei tää näytä niin aina saa kokeiluversion Everestin ultimate editionista.
Tossa vielä linkki tohon ultimate editoiniin.
http://www.download.com/Everest-Ultimate-Edition-2006/3000-2086-10499291.html

No ojelmassa on valikko palkki sieltä valitsee Näyttö välilehen ja sen alta Näytönnohjain niin ilmestyy oikelle puolelle ylös semmonen juttu missä lukee Laitteen kuvaus niin siila lukee joko AGP tai PCI ja näytönnohjaimen tyyppi. Kyllähän sen muualtakin sieltä löytää mutta toi on ehkä helpoin.
Tolla ohjelmalla näkee muutenkin kaikee tarpeellista.

Toivottavasti ees jotain ymmärsit.
Itekkin oon aatellu, että pitäis joku laite hommata kun on kesätyötkin saatu ja toi ps2 alkaa oleen jo aikansa eläny.
Oon aatellu Ps3 tai tietokonetta.:offtopic:

Kiitokset tälle viimeiselle herralle, niin nyt selvisi että näytönohjain on PCI väylänen. Jumalauta, että oli vaikea selvittää toikin. :D

Nyt sitten porukka ehdottamaan että mitä korttia tähän kokoonpanoon, kun noita PCI-kortteja tuntuu olevan joku 100 000 markkinoilla.

Kiitos vielä Smegulle!

Hups.. niinpäs olikin.. :nolo:
Pahoittelen aiheuttamaani hämmennystä.

Huomaa muuten että PCI ja PCI-E ovat kaksi eri asiaa, koska on PCI-näytönohjaimia vuodelta miekka ja kivi, jotka ovat oikein hitaita, ja sitten on PCI-E-näyttiksiä jotka ovat top of the line.

Ja se x1950Pro voisi edelleen olla aika kova sana, PCI-E-väyläisenä siis.

Okei.
No käsittääkseni tässä kasassa on kuitenkin pci-e väylä? Oheisessa kuva vielä, niin muut voivat sen varmistaa.

Eli kaiketi sitten tuo 1950 tähän hommataan. Noista dx10 korteista ei taida mun romussa olla hyötyä?

Liitteet

• näyttäri.jpg
    näyttäri.jpg
    116,8 KB · Katsottu: 182
Eli kaiketi sitten tuo 1950 tähän hommataan. Noista dx10 korteista ei taida mun romussa olla hyötyä?

No ei kannata kyllä tuohon DX10 korttia hankkia, ei taida windows vista kovin mairittelevasti tuolla pyöriä. 1950pro vaan kiinni ja suu virneeseen :D

tuossa vielähintavertailu tuosta kortista:
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/53110

Oma 6800Ultrakin pelottelee jo kuvahäiriöillä, toivon että kyseessä oli huono kontakti emoon mutta saattaa olla että itsekin päädyn tuollaisen kortin vielä ostamaan. Katsellaan Vistaa ja DX10 sitten vuoden päästä tms.

No ei kannata kyllä tuohon DX10 korttia hankkia, ei taida windows vista kovin mairittelevasti tuolla pyöriä. 1950pro vaan kiinni ja suu virneeseen :D

tuossa vielähintavertailu tuosta kortista:
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/53110

Oma 6800Ultrakin pelottelee jo kuvahäiriöillä, toivon että kyseessä oli huono kontakti emoon mutta saattaa olla että itsekin päädyn tuollaisen kortin vielä ostamaan. Katsellaan Vistaa ja DX10 sitten vuoden päästä tms.

Joo. Tohon 1950 settiin oon päätymässä. Sitten myöhemmin ostaa joskus kunnon setin, missä sitten dx10 ja vistaa. Kyllä tällä mennään nyt vielä jonkun aikaa.

Mutta, eikös tuo X1950xt ole hieman vielä nopeampi kuin tuo pro? hintaeroa vain pari kymppiä, niin onko merkittäviä eroja?

En malta odottaa että pääsee ens viikolla vähän paremmin pelailemaan.:kuola:

Mutta, eikös tuo X1950xt ole hieman vielä nopeampi kuin tuo pro? hintaeroa vain pari kymppiä, niin onko merkittäviä eroja?
Jos x1950XT maksaa alle 250€, on siinä luultavasti vain 256Mb muistia. Kun taas tuossa Prossa mitä olet ostamassa on luultavasti 512Mb. x1950XT on aika paljonkin nopeampi, mutta ne mallit joissa on se 512Mb muistia maksaa sitten taas jo vähän enemmän, ~290€.

Edit.
Täältä näet muuten näytönohjainten nopeusjärjestyksen:
http://www.jathardware.com/index.php?option=com_content&task=view&id=74&Itemid=30

Tai sitten täältä (pistin sulle testiin X600 vastaan X1950 Pro ;) ):
http://www23.tomshardware.com/graphics.html?modelx=33&model1=607&model2=571&chart=196

Oma mielipiteeni tuosta muistin määrästä on se että 256 riittää dx9 peleille. Perhanan vaikea muuten löytää tietoja tuosta 1950xt mallista, kun ei ATI:n sivuiltakaan löytynyt mutta kyllähän tuo näyttäisi olevan selvästi pro-versiota nopeampi!
Totta kyllä tuokin, harva nykypeli vaatii ihan älyttömiä muisteja. Joku FEAR nyt ehkä, ja Supreme Commander vaatisi kuulemma gigoittain näyttismuistia, mutta 256:lla pääsee jo aika pitkälle. Varsinkin jos pelataan ns. pienillä resoluutiolla. Minkälaiseen hintaan olisit Superpohje saamassa tuota XT-mallia?

Oma mielipiteeni tuosta muistin määrästä on se että 256 riittää dx9 peleille. Perhanan vaikea muuten löytää tietoja tuosta 1950xt mallista, kun ei ATI:n sivuiltakaan löytynyt mutta kyllähän tuo näyttäisi olevan selvästi pro-versiota nopeampi!

Oonko mä nyt ihan hölmö jos mä lähen tohon laittelee Sapphire Radeon X1950 XTX 512 Mt korttia. Tuo nyt on sitten jo 150e kalliimpi ku tuo pro, mutta taulokon mukaan näytti niin pirun nopeelta.

Vai oonko nyt änkeemässä mersun konetta ladaan?

Mä arvasin tän, että ku alan jotain taulukoita kattelee, ni kohta oon valmis maksaa siitä kortista 600e :D

Solid Necro olin kattonu sitä XT korttia johonki 235 euroon. Se tais olla tuo 256mb malli, nimenomaan.

Noh, jos se budjetti aikoo karata yli sen 300€:n rajapyykin, niin siinä tapauksessa valintasi ON (ei kompromisseja ;) ) se 8800GTS 320Mb, joka on kolmanneksi nopein näytönohjain tällä hetkellä. Kolmanneksi nopein kaikista. XTX on ihan mopedi sen vierellä.

Tietystihän voit päivittää myös prossun jos tuntuu että tulee pullonkaulaa :D Taitaapi vaan olla niin, että emolevy on s939 johon ei pahemmin enää prossuja saa kuin käytettynä..

Noh, ehkä parhaiten balanssissa olisi tuo 256Mb:n x1950XT, jos saat sen tosiaan 235 egeen. Satanen tohon lisää tuntuu kuitenkin jo budjetissa, mutta en tiedä onko siitä niin paljon enää hyötyä tehossa.

Lueskelin täs jotain juttua tost 1950xt:sta ja porukka sano et se on tosi äänekäs pelatessa. Mulle on siinämäärin sama et onks se kortti 220, 250, 300 vai 400e mut kuhan se on just hyvä ja sit se olis positiivista et jos pelaan kuulokkeet pääs ni vaimo voi nukkua samassa huoneessa. Tai sit porukka jotka moitti xtn ääneä, on tottunu johonki järjestelmään, mis jäähdytys otetaa naapurin pakastimesta... Vois kuvitella et melu on samaa luokkaa ku x600 kanssa mulla nyt. Vai onko niissä oikeesti kovia eroja?

Veikkaan että näppiksen ääni on se häiritsevämpi tekijä kuin näyttiksen tuulettimen möly. Eli toi on sitä hifistelyä suurimmalta osin. Mutta, mutta, ei siinä vielä kaikki...

Tarvitset nimittäin tällaisen:
Zalman VF900-Cu Led
1374.jpg

Pitää makuuhuoneen hiljaisena, emännän unisena, miehen iloisena, näyttiksen viileänä ja hiljaisena! Mitä muuta voi tarvita? Hintaa reilut 30€...

Ps. tuo on sen verran tehokas, että tarvittaessa näyttistä voisi jo vähän kellotellakin... ;)

Sori, innostuin taas. Mutta en tosiaan usko että se ääni nyt niin kova on siinä näyttiksessä... ja sen voi sitten vaihtaa parilla kybällä hiljaisempaan. Vaikka passiiviin, eli täysin äänettömään...

Heh.

Ei... Kait se on sitten niin, että mä hommaan ton x1950xt:n 256mb, näyttiksen. Mennään aluksi ihan vaan sillä, ja sit 400w virtalähteellä ja jos melua on hirmuisesti niin sitten juuri jotain passiivia kiinni tai muuta ropellia sinne.

Ilmottelen kun oon saanu paketin kasaan, että miten toimii.

Niin ja muuten. Paljon on hyvä Frame rate? Voisin mitata mun tän hetkisen frame raten ja sitten paljonko se on remontin jälkeen. Veikkaan että pikkasen muuttuu. :D

Veikkaan että näppiksen ääni on se häiritsevämpi tekijä kuin näyttiksen tuulettimen möly. Eli toi on sitä hifistelyä suurimmalta osin. Mutta, mutta, ei siinä vielä kaikki...

Tarvitset nimittäin tällaisen:
Zalman VF900-Cu Led
1374.jpg

Pitää makuuhuoneen hiljaisena, emännän unisena, miehen iloisena, näyttiksen viileänä ja hiljaisena! Mitä muuta voi tarvita? Hintaa reilut 30€...

Ps. tuo on sen verran tehokas, että tarvittaessa näyttistä voisi jo vähän kellotellakin... ;)

Sori, innostuin taas. Mutta en tosiaan usko että se ääni nyt niin kova on siinä näyttiksessä... ja sen voi sitten vaihtaa parilla kybällä hiljaisempaan. Vaikka passiiviin, eli täysin äänettömään...

toi on vf700

toi on vf700
Niin on, unohdin vaan korjata ton tekstin sen kuvan mukaseksi ennen editointiajan umpeutumista ja en viitsinyt uutta postausta tehdä sen takia. Pahoittelen sekaannusta. Pistetään nyt sitten vielä kuva siitä vf900:stakin :)
1642.jpg

No se riippuu vähän pelistä, jotain strategianaksuttelua nyt pelailee vaikka 20fps. Sitten taas räiskintäpeliä ja autosimulaattoria vähintään 30fps, mielellään yli 50.

Kun teet sitä vertailua niin muista sitten millä resoluutiolla, grafiikkasetuksilla ja näytönohjaimen asetuksilla sen teet jotta se olisi vertailukelpoinen. voisin veikata jotain kolminkertaisia lukemia :)

Okei.

Nyt tää kone heitti kikan kehiin. Tässä hetken datailin ja sitten aloin lukemaan lehteä täs vieressä, niin kone otti ja sammu. Ajattelin sitten, että varmaan vahingossa sammutin (mitä en kyllä tehnyt), niin käynnistää konetta uudestaan. Virtanapista ei tapahtanut mitään ja se tuntuikin ihan löysältä!?!

Sitten vedin johdon pois seinästä, ja 5sec tästä virtavalo välähti ja kun laitoin töpselin uudestaan seinään ja käynnistin, niin alko kaikki tuulettimet pauhaa, ja kone lähti käyntiin.

Oon tosiaan aika amatööri näiden koneiden kanssa, joten mikäköhän tää setti nyt oli. Muistaakseni avovaimo sanoi, että hänelle oli käynyt näin kanssa joskus pari kuukautta sitten.

Riskeeraako tää mitenkään mun näyttäri-haaveita? Eli onko tyylii koneessa ihan paskat tuulettimet, että se käy kuumana, vai liian vähän antaa virtaa vai mikä on?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom