Pöhöttynyt, pallomainen maha veks...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aatose
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulle on tässä kahden vuoden aikana kehittynyt tonne alavatsan seudulle sellainen kunnon kaljamaha.
Syynä tähän runsas alkoholin käyttö, huono ruokavalio ja huomattava liikunnan vähentyminen.
Ikää on 25v, pituutta 177cm ja painoa 74kg. En siis ainakaan painoindeksien mukaan ole mitenkään ylipainoinen, mutta alavatsan seutumilla tosiaan pullottaa kunnon kaljamaha josta nyt haluaisin päästä eroon. Liikakilot/pöhötys näkyy siis pelkästään mahan seudulla. Myös molempien puolien kyljet ovat samassa kunnossa. Ihan kuin vatsassa olisi rengas joka ei tosin kierrä selän puolelle :)
Tarvitsisin nyt vinkkejä, että miten pääsisin eroon tästä ongelmasta...

Alkoholin käytön olen jättänyt melkein kokonaan pois, samoin ruokavalio on kokenut radikaalin muutoksen. Olen ruvennut lenkkeilemään 3krt viikossa (noin 30min lenkki) ja uimassa 2krt viikossa.
Tätä uutta "elämäntapaa" olen nyt noudattanut sellaiset 2,5 kuukautta mutta tulokset ovat heikkoja...
3kg on lähtenyt painosta mutta pöhötys ei ole hävinnyt yhtään mihinkään.

Mitä teen väärin ja mitä minun pitäisi tehdä lisää? Kaikki neuvot otetaan ilomielin vastaan, erityisen kiitollinen olisin treenivinkeistä esim. vatsalihasliikkeiden tekemisestä yms.

Tattis & mukavaa alkusyksyä!

Hiilihydraattien ansiota tuo laiha-läskiys. Eli tähän tepsii nimenomaan se liikunta, ja vähä hiilihydraattinen ruokavalio. Muista myös treenta vatsalihaksia, ja syviä nimenomaan, niin pysyy maha paremmin "sisällä".

Hiilihydraattien ansiota tuo laiha-läskiys. Eli tähän tepsii nimenomaan se liikunta, ja vähä hiilihydraattinen ruokavalio. Muista myös treenta vatsalihaksia, ja syviä nimenomaan, niin pysyy maha paremmin "sisällä".

Ok.

Mites tuo ruokavalio esimerkiksi lenkin jälkeen? Nyt olen noudattanut rahka + ananas ja kananmuna linjaa. Onko oikea suunta?

Tattis!

Sen mitä olen itse täältä lueskellut ja mitä itse olen syönyt, niin rahka+ananas/fun light/jugurtti/marjat/jne. lienee paras iltapala.

Myös maitotuotteet aiheuttavat monella tuota turvotusta. Tässä tosin hyödyt peittoavat mun mielestä haitat niin reilusti, ettei maitoa tee mieli poiskaan jättää. Tosiaankin syviä vatsalihaksia kannattaa kehittää, sekä juoda runsaasti vettä päivittäin.

ei hiilareita kokonaan kannata jättää pois,mutta vähentää ja vaihattaa niitä korkean gi hh matalan gi arvon hiilihydraatteihin.esim vaalea leipä ruisleipään perunat täysjyväriisiin ja näin.
myös proteiiniä voit syödä enemmän.ja jos sun uimahallilla on punttis niin käyt ennen uintia tekee vaikka 3-4 perus liikettä sarjat vaikka 3-5x8-15.mieluiten isoja liikkeitä vaikka kyykky/askelkyykky/prässi jaloille penkkipunnerrus/pystypunnerrus/rintaprässi yläkropan työntävinä ja kulmasoutu/ylätalja/alatalja yläkropan vetävinä liikkeinä.lenkki päivänä sit teet vatsat ihan perus istumaannousuja alkuun 3-5x15-25 toistoa ja joka toinen treeni vaikka kierroilla sivuille.....parin kk kuluttua sit muutat ruokavalioo tiukempaan suuntaan samoin treeni ohjelmaa ;)

ps:tyvestä puuhun noustaan eli alkuun malttia jatkuvuus on tärkeintä aluks,mut en tarkota et pitäs löysäillä vaan joka kerta koitat tehä vaikka vikan sarjan pidempänä tai lisätä painoja joka viikko aina pari kiloa jos,ei mee ni ens kerral menee.

Tattis mr1! On kyllä mielessä käynyt, että pitäisi tuonne uimahallin kuntosalille mennä. Tökkinyt vastaan ehkä se, että en ole koskaan eläessäni käynyt salilla. Mutta tällä hetkellä kunnon kohentamiseen on kova into ja rytmi on hyvä niin eiköhän sitä tuonne uskalla mennä.
Eiköhän sieltä löydy neuvojia jos menee sormi suuhun laitteiden tms kanssa.

Itselläni on ollut aina taipumusta pallomaiseen alavatsaan. Laihaläskejä tässä kai sitten ollaan. Diettaamisenkin jälkeenkin muun kropan näyttessä suht timmiltä, on tuo alavatsa vararenkaineen eriparia muun kropan kanssa.

Olen suunilleen saman pituinen kuin ketjun aloittaja. Pääsin tuosta alavatsasta eroon ainoastaan intissä alokaskaudella, kun painoni tippui alle 60kg. Olen tullut siihen lopputulokseen, että jos haluan olla edes jonkilaisissa lihoissa ei auta muuta kuin hyväksyä tuo maha. :(

Eiköhän se ole, ainakin useiden, miesten normaali ominaisuus että rasva menee aivan ensimmäiseksi vatsaan ja lähtee sieltä vihoviimeisenä... sama vika täällä, vatsassa olevan rantapallon ja rintalihasten välissä erottuu oikein hyvin rivi kylkiluita :) Enkä tunnusta olevani laihaläski, mutta kun noi laiha, läski ja lihakset menevät kaikki niin innokkaasti eri kohtiin

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sillonku läskiä kertyy jenkkoihin, reisiin, perseeseen (alavatsa/keskivartalo) niin saattaa kertoa kohonneista estrogeenitasoista.
Laihaläski-syndroomasta kärsiville henk.koht suosittelisin kokoamaan ruokavalion ja treeniohjelman mm. Hiilarit pitäisin matalalla, rasvat korkealla, lyhyehköt sarjat, melko pitkillä palautuksilla, mutta intensiteetin pitää olla korkea. Ei pakkotoistoja/eksentrisiä yms. kuitenkaan.
Sprinttejä tai ylämäkeen vetoja ottaisin mukaan ohjelmaan. Eikä siitä haittaakaan ole että suorittaisi non-exercise physical activity (NEPA) pitkin päivää.
Lisäravinnepuolelta pidän tärkeimpinä;

-Kalöljy, ehdottomasti tärkein tässä tapauksessa.
-D-vitamiini (D3) tulee hyvänä kakkosena. Molemmilla on vahvoja vaikutuksia rasvan mobilisointiin.
-Sinkki
Ja tietty kaikki perusjutut kuten magnesiumsitraatti, b-vitamiinit yms.

Kalaöljy ja D on hyvä ottaa samaan aikaan esim 4xpäivässä, vaikka 5g kalaöljyä ja 100IU D-vitamiinia. Koska D-"vitamiini" on rasvaliukoinen niin kalaöljy saattaa parantaa sen imeytymistä. Kalsiumin saanti kannattaa turvata.

Nää nyt ei varmaan suoranaisia vastauksia ollu tredin aloittajalle, mut näistä voi saada hormonaalisilla muutoksilla paljon apua ongelmiin. Laihaläski tilanteessa löisin mieluummin kaikki apukeinot vähän överiks ku vajariks, koska siinä on kova homma saada riutuneet olkapäät ja olemattomat latsit turpoomaan samalla ku alapakki pitäis hävittää :)
Been there, done that.

Sillonku läskiä kertyy jenkkoihin, reisiin, perseeseen (alavatsa/keskivartalo) niin saattaa kertoa kohonneista estrogeenitasoista.
Hiilarit pitäisin matalalla, rasvat korkealla...

Miten noihin mahdollisiin korkeisiin estrogeenitasoihin pystyy vaikuttamaan? Mainitsemallasi keinollako?

Voitko vielä tarkentaa:
-matalat hiilarit, millaisista grammamääristä on kyse?
-korkeat rasvat, grammoina ja minkälaisia rasvoja (tuon kalarasvan lisäksi)?
-proteiinit ovat luonnollisesti varmaan korkealla, kuinka paljon per painokilo?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom