Päivän syömiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ezez
  • Aloitettu Aloitettu
Mitäs mieltä ootte dietin/ kiristelyn eilisen syömingeistä?
Eli tavoitteena olisi kiristellä 4kg ja nyt on jo pari lähtenyt..
Valitettavasti en mittoja/painoja tms ole kirjannut ylös, mutta suurinpiirtein miltä kuulostaa?
Olenko oikeilla raiteilla?

9.00: aamupala: lautasellinen kaurapuuroa, lasi maitoa, pari ruisleipää, johna päällä juuston siivut..
14.00: rahkaa, ananaksella ja mansikoilla..
17.00: kebab-ateria ranskalaisilla + rehua puolet ( ns. juhlapäivä ) niin sen takia tälläinen kebab, eli ei ole jokapäiväiuseen ruokailuun kuuluva..
21.00: banaani + teetä/ lämmitettyä marjamehua..

Vettä tulee juotua lähes koko ajan päivänmittaan. Lisäksi perus kurkkua, tomaatteja, raejuustoa ja muita vastaavia tulee napsittua tietyn väliajoin..

Olenko aivan hukassa tämän ruokailun kanssa jos haluaisin pari kiloa pudottaa?
Lisäksi teen jokapäivä noin 5km 30-45min kestävän lenkin..

Mainittakoon vielä, että lähtöpaino oli 78kg ja tavoitteena olisi päästä 75kg..
Varressa mittaa 192cm

Ootko ihan varma että haluat kiristellä? tai saako kysyä että miksi sun pitää vielä tosta laihemmaksi mennä ku oot sentään noin pitkä

Ootko ihan varma että haluat kiristellä? tai saako kysyä että miksi sun pitää vielä tosta laihemmaksi mennä ku oot sentään noin pitkä
Kesä tulos ja timmikunto saavutettava :)
Tai onhan se nytkin jo suhkot timmi, mutta salitreenin aloitettua ( vuosi sitten ) on painoa tullut hyvän ruokavalion, heran ja muiden avustuksella noin 3kg, joten vatsa on mennyt hiukan piiloon niin pari kiloa jos saisi pois tässä hissukseen niin eiköhän se sieltä sitten kurkista..

ööh, ei mun mielestä ainakaan kannata tavoitella kukkakeppilookkia, ja muutenkin syöt aivan hemmetin vähän, varsinkin proteiinia. Kyllä ne vatsapalikat tulee näkyviin kun syöt reilusti KUNNON sapuskaa ja reenaat kovaa.(huom toi REILUSTI on suhteellinen käsite)

Laskeppa makrot ja kalorit, koska noi on vielä suht lonkalta heitettyjä, kun ei mitään tarkempaa tietoa annoskoo'osta ym. ole ja voisit laittaa mielummin normaalin päivän ruokailut, että voidaan sitten yleisesti puhua, mitä korjattavaa olisi. Äkkiseltään vilkaistuna protskua puuttuu, useammin voisi myös syödä ja et taida ainakaan low-carbilla olla?

Kesä tulos ja timmikunto saavutettava :)
Tai onhan se nytkin jo suhkot timmi, mutta salitreenin aloitettua ( vuosi sitten ) on painoa tullut hyvän ruokavalion, heran ja muiden avustuksella noin 3kg, joten vatsa on mennyt hiukan piiloon niin pari kiloa jos saisi pois tässä hissukseen niin eiköhän se sieltä sitten kurkista..

kyllä noilla mitoilla luulis että vatsalihasten näkymisen puuttuminen on ihan lihasten puuttumista eikä liiallisen läskin seuraamus

kyllä noilla mitoilla luulis että vatsalihasten näkymisen puuttuminen on ihan lihasten puuttumista eikä liiallisen läskin seuraamus <-- vatsoja olen lisäpainojen kera treenannut noin vuoden: voimapyörää, rutistuksia, nostoja, vatsakoneessa sun muuta ja kyllähän ne sieltä voimakkaasti näkyvätkin, että ihan tyytyväinen olen ollut, mutta alimmat vatsalihakset näkyvät vähän heikosti ja olen lukenutkin, että se voi olla ihan '' geeneistä '' kiinni, että joillakin ne ei vain tule näkyviin, joten itsellä voi olla sekin ongelmana..
Proteiinia olen pyrkinyt syömään runsaasti, kuten mainitsin, että rahkaa, raejuustoa, maitoa jne ja heraakin käytin, mutta puhkaisi voimakkaan allergian päälle, joten se on nyt ainakin hetken sivussa..
Pistän tänne vaikka huomenissa tämän päivän ruokavalioni, kun saan päivän päätökseen niin siinä on osviittaa normi päivän ruokailusta !

ööh, ei mun mielestä ainakaan kannata tavoitella kukkakeppilookkia, ja muutenkin syöt aivan hemmetin vähän, varsinkin proteiinia. Kyllä ne vatsapalikat tulee näkyviin kun syöt reilusti KUNNON sapuskaa ja reenaat kovaa.(huom toi REILUSTI on suhteellinen käsite)

tämä "kukkakeppilook" on joka kevät ollut juonkun nuoren murheena täällä...

lihaa varteen maltilla, ja sit myöhemmin murehtii noita tietti juttuja.. noinkin pitkä kaveri huoletta voi "lihoa" parikymmentä kiloa...

Juu eiku kunnon bulkki päälle, ei vuoden jumppauksilla sitä lihasta ole tullut niin paljoa, että kiristellä kannattaisi.
On kyllä hyvin kyniksinen paino/pituus suhde tällä hetkellä, ettei tuostakaan paljoa tarvitte kiristyä.
Itse olen 20cm lyhyempi ja 20kg painavampi ja en mikään plösö kai vielä ole. :hyper:

Mitäs mieltä ootte dietin/ kiristelyn eilisen syömingeistä?
Eli tavoitteena olisi kiristellä 4kg ja nyt on jo pari lähtenyt..
Valitettavasti en mittoja/painoja tms ole kirjannut ylös, mutta suurinpiirtein miltä kuulostaa?
Olenko oikeilla raiteilla?

9.00: aamupala: lautasellinen kaurapuuroa, lasi maitoa, pari ruisleipää, johna päällä juuston siivut..
14.00: rahkaa, ananaksella ja mansikoilla..
17.00: kebab-ateria ranskalaisilla + rehua puolet ( ns. juhlapäivä ) niin sen takia tälläinen kebab, eli ei ole jokapäiväiuseen ruokailuun kuuluva..
21.00: banaani + teetä/ lämmitettyä marjamehua..

Vettä tulee juotua lähes koko ajan päivänmittaan. Lisäksi perus kurkkua, tomaatteja, raejuustoa ja muita vastaavia tulee napsittua tietyn väliajoin..

Olenko aivan hukassa tämän ruokailun kanssa jos haluaisin pari kiloa pudottaa?
Lisäksi teen jokapäivä noin 5km 30-45min kestävän lenkin..
Missäs kaikki päivän proteiinit on?

Ruokailujen välissä maksiminahan pitäisi olla se 3 tuntia, sillä muuten rasvan palaminen menee tukkoon. Ite ainakin dieetillä parin tunnin välein jotain pientä söin.
Enkä usko, että sinussa olisi läskiä. Itekkin 20cm lyhyempi ja paria kiloa painavempi enkä ole yhtään huolestunut läskeistäni, vaikka sitä hieman onkin.
Klo 12 ruokailu olisi kova sana tuohon myös. Siis toinen lämmin ruoka. Noista nyt ei saa paljoa ravintoa, paitsi kebab junttaa kyllä ravintoarvoja. Dieetilläkään ei saa vetää aivan överiksi alle kulutuksen vaan jonkin järki pitää olla. Sellaset -500 kcal tai hieman enemmän päivässä on kova.
Kannattaa myös ehkä välipäiviä pitää ettei joka päivä lenkillä käy. Ite ainakin sain rääkkiä jo tarpeeksi kun kävin viitenä päivänä, tosin harrastin paljon muutakin.

Proteiinia olen pyrkinyt syömään runsaasti, kuten mainitsin, että rahkaa, raejuustoa, maitoa jne ja heraakin käytin, mutta puhkaisi voimakkaan allergian päälle, joten se on nyt ainakin hetken sivussa..

Lihaa, kanaa, kananmunia ja pähkinöitä sitten jos ei maitopohjaista protskua voi nauttia.

Olen nyt muuttanut tota syömistä niin, että tiuhempaan ja pienempiä annoksia..
Esim rahkapurkki, tonnikalaa tms.
Tarkoituksena ei ole laihtua vaan mennä suurinpiirtein +/- kaloreilla ja hankkia sitä lihasta tietysti..
Miltä kuulostaa jos menee niin, että pariviikkoa plussalla ja viikon niin, että ei oo plussalla eikä miinuksella, koska mitään himo bulkkia en halua, koska sitä ylimääräistä en huolisi mieluisasti..

Aika epätodennäköistä on että huomattavia määriä ylimääräistä saisit pienillä + kaloreilla. Jos söisit sen 300-500kcal yli kulutuksesi niin lihasta kertyisi maksimaaliset määrät ja rasvaakaan ei suhteessa muuhun painonnousuun(lihas ja neste) paljoa tulisi. Tietysti kyllähän tuo syklittelykin toimii jos se rasva noin paljon pelottaa.

Olen nyt muuttanut tota syömistä niin, että tiuhempaan ja pienempiä annoksia..
Esim rahkapurkki, tonnikalaa tms.
Tarkoituksena ei ole laihtua vaan mennä suurinpiirtein +/- kaloreilla ja hankkia sitä lihasta tietysti..
Miltä kuulostaa jos menee niin, että pariviikkoa plussalla ja viikon niin, että ei oo plussalla eikä miinuksella, koska mitään himo bulkkia en halua, koska sitä ylimääräistä en huolisi mieluisasti..

Kokeilemisen arvosta..
Itse sain painoa nostettua 7 kg (vähän vajaa 4 kg lihasta ja kilo lihaa tai rasvaa sitoo noin litran nestettä) puolessa vuodessa, jonka aikana rasvat nousi n.2% (vieläkin pitkälle alle 10).. Ravintoaineiden suhteet pidin suunnilleen 30/40/30 ja kaloreita n.3000/pv. Saatoin syödä seitsemän kertaakin päivässä, jos palkkarin laskee mukaan.

Itsellä treenissä toimi se, että treenin rakenti moninivelliikkeiden varaan. Koko kroppa kolme kertaa viikossa läpi. Myöhemmin vaihdoin sitten 2-jakoiseen, vetävät ja työntävät jaolla.

Pistämpäs tänne nyt sitten eilisen ruokavalioni niin sanoppas näyttääkö jo oikeanlaiselta?

10.00: puuroa, maitoa ja ruisleipää
13.00: tonnikalaa, omena
16.00: rahkaa 250g, banaani, jogurttia sekaan
18.00: lasagne, raejuusto, vihreää salaattia, maitoa, ruisleipää..
20.00: rahkaa 250g, ananas, jogurttia sekaan..

Pientä edistystä varmaan edes tapahtunut? :) Vielä yritän vähän muokata..

Samalla voisin pistää treeniohjelmani tänne näytille, että onko oikeanlainen? Olen pistänyt sen tonne aloittelijan treeniohjelma arvosteluun niin 3x, enkä ole saanut yhtään kommenttia/ apua/ neuvoja siihen niin toivottavasti täälä saisi, että näyttääkö oikealta?

1päivä
penkki 3x6
kyykky 4x10
pystypunnerrus 3x10
scott-hauiskääntö (kp) 3x10
ojentajat taljassa 3x8-10
pohkeet 3x10
vatsat koneella ja vatsalaudalla

2päivä
prässi 3x12
koukistukset 3x12
selänojennus 3x15
maastaveto 3x10
vinopenkki 3x8-10
kulmasoutu 3x15
ylätalja 3x10
vatsat voimapyörällä ja jalkoja nostellen/ rutistukset

Salikerrat ovat MA,KE ja PE

Melko hyvältähän tuo näyttää. Tonnikala ei nyt yksinään ole mikään järin hyvä päivällinen ja kaloreita tuossa kaikessa ei taida vielä hirveästi olla. Meneekö edes yli 2000kcal?

Treeni näyttää myös ihan hyvältä. Itse vaihtaisin ehkä penkit samalla päivälle ja siirtäisin pystypunnerruksen helpommalle päivälle(käsien kannalta), koska itse teen penkin ja pystypunnerruksen samana päivänä ja ne verottavat toisistaan tehoja huomattavan paljon. Kannattaa kokeilla ojentajalle myös kapeaa penkkiä. Nuo taljaliikkeet eivät pitemmän päälle välttämättä ole kovin optimaalisia kehityksen kannalta.

Back
Ylös Bottom