Pähkinöiden rasva

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonza
  • Aloitettu Aloitettu
Juustohan sulaa aika pian vatsassa, joten energiaki vapautuu nopeammin. Pähkinöissä on kuitua ja proteiinia rasvan lisäksi, jolloin niitä pitää sulatella kauemmin. Nuo ruoka-aineet saavat erilaisen vasteen kylläisyyshormoneissa, maitotuotteethan tunnetusti lisäävät pian kylläisyyttä. Pähkinät saattavat lisätä kylläisyyttä pidemmällä aikavälillä. Olen huomannut jos syön aamupalalla pähkinöitä (jolloin energiamäärä olisi sama kuin yleensä aamupalalla), jää lounaalla syömäni ruokamäärä pienemmäksi, koska olin valmiiksi jo aika kylläinen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juustohan sulaa aika pian vatsassa, joten energiaki vapautuu nopeammin. Pähkinöissä on kuitua ja proteiinia rasvan lisäksi, jolloin niitä pitää sulatella kauemmin. Nuo ruoka-aineet saavat erilaisen vasteen kylläisyyshormoneissa, maitotuotteethan tunnetusti lisäävät pian kylläisyyttä. Pähkinät saattavat lisätä kylläisyyttä pidemmällä aikavälillä. Olen huomannut jos syön aamupalalla pähkinöitä (jolloin energiamäärä olisi sama kuin yleensä aamupalalla), jää lounaalla syömäni ruokamäärä pienemmäksi, koska olin valmiiksi jo aika kylläinen.

Tämä olikin ihan uutta infoa. Kuulostaa järkevältä. Taidan joskus kokeilla tuota aamupala-hommaa.. Ainakaan minulla ne ei iltapalalla toimi, jos haluaa yönsä nukkua levolllisesti.

Tämä olikin ihan uutta infoa. Kuulostaa järkevältä. Taidan joskus kokeilla tuota aamupala-hommaa.. Ainakaan minulla ne ei iltapalalla toimi, jos haluaa yönsä nukkua levolllisesti.

jos päivän kalori määrät antaa periksi kannattaa myös kokeilla semmoista että vetää iltapalaksi jotain maito tuotetta esim:rahka,juusto yms. ja sen päälle kourallinen tai pari pähkinöitä,rahkasta saa hyvin vatsan täytettä ja pähkinöistä hitaasti imeytyvää energiaa jolloin nälkä pysyy pitkään loitolla,toimii ainakin itsellä hyvin.

Täällä vedän aina, kun on raejuustoa iltapalaksi niin kasan pähkinöitä, koska en tykkää sekottaa raejuuston joukkoon öljyä. Se menee puolestaan paremmin rahkan sekaan, koska notkistaa sitä just sopivasti. :)

Syön itse maapähkinöitä n. 100g (3 kourallista) joka päivä.

Ikävästi ovat nyt kallistuneet. Ennen oli kilon pussi n. 3,49e, nyt uusi hinta 5,29e. Melkein pitäisi keksiä joku korvaava kalorinlähde noille.

jos päivän kalori määrät antaa periksi kannattaa myös kokeilla semmoista että vetää iltapalaksi jotain maito tuotetta esim:rahka,juusto yms. ja sen päälle kourallinen tai pari pähkinöitä,rahkasta saa hyvin vatsan täytettä ja pähkinöistä hitaasti imeytyvää energiaa jolloin nälkä pysyy pitkään loitolla,toimii ainakin itsellä hyvin.

Tuo voisi myös toimia. Tuossa on vaan se pikku probleema, että minä olen noita maitotuotteita yrittänyt vähentää ruokavaliosta, koska jos syön niitä paljon, alkaa turvotus ja väsymys (koska olen ilmeisesti vähän yliherkkä maitotuotteille) Juustoa kuitenkin syön aina silloin tällöin pieniä määriä.

cashwew pähkinöitä napostelen kourallisen päivässä, yleensä iltasella enne nukkumaanmenoa,
joku tuossa aiemmin oli postannut cashwew pähkinän terveelliaseksi, itse noita syön koska
on niin hyviä, mutta antakaapa viisaammat tietoa mikä tuosta tekee niin terveellisen.

Mihin ihmeeseen tämä perustuu ja onko kuinkakin fakta? Vaikea on oikein tälläistä uskoa

perustuu pähkinöiden erittäin huonoon sulamiseen, siihen että kuinka paljon pähkinöiden energiasta menee hukkaan voi varmasti vaikuttaa aika paljon sillä kuinka hyvin pureskelee ne.itsellä on tapana ahmia ne huonosti pureskellen niin seuraavana päivänä kakkos tavara muistuttaa riisisuklaata.....

Kenelläkään tietoa miten liottaminen/paahtaminen/idättäminen vaikuttaa ravintoarvoihin? Idättäminen vissiin ainakin tekee kaikesta parempaa..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom