Päässä outo tunto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ke70
  • Aloitettu Aloitettu

ke70

Banned
en tiedä ny menikö oikeesee osioon mutta kysyn kuitenkin. eli onko muilla ollut semmoienn tunne päässä että siellä olisi painetta? ja esim tuntuu et olisi silmientakana painetta? välillä menee ohi ja taas yhtääkkiä alkaa ja tuntuu että pää poksahtaa paineesta? ja ylösnoustessa joskus huimausta? eikä johdu verenpaineesta arvot olivat viimeksi hyvät.

vai voisiko tämä johtua liika treenistä? epäilen mutta heitän moisen dilemman? olen tuolla isoasrskan G6sella treenaillu ja mahdollisimman räväkkäästi nyt 2kk ja tulokset ovat kyllä nousseet mutta oireetkin ovat kummasti alkaneet treenin yhteydessä? vai onko vaan sattumaa?

jos joku osaisi jeleppiä niin hyvä homma mutta käyn kuiten varuiksi lääkärillä tutkimuksissa josko tohtori osaisi kertoa asiasta jotain..

kiitoksia vastauksista jo etukäteen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaverilla oli vastaavia oireita ja kävi kuvauksissa ja muuta niin lääkäri sanoi että suolatasot liian alhaalla että pitää syödä suolaa enempi ettei aivoihin keräänny nestettä. Joi vettä tuohon aikaan reilu 5 litraa päivässä. Mutta kannattaahan tuo tutkituttaa.

juu no tuo vois olla yksi selitys on meinaan tullut näide heleiden takia juotua nestettä PALJON salilla ja salin ulkopuoellla. mutta käyn kyllä varuiksi tutkimassa tuon tilanteen ja pidän suosiolla yhden väliviikon G6sesta vaikka hyvältä ohjelma tuntuukin eli vika ei ole varmasti siinä vaan treenaajassa :D

Sitten on niitäkin, joilla tuntuu oudolta päässä ja sitten lähtee taju ja seuraavaksi ovat koomassa.

en tiedä ny menikö oikeesee osioon mutta kysyn kuitenkin. eli onko muilla ollut semmoienn tunne päässä että siellä olisi painetta? ja esim tuntuu et olisi silmientakana painetta? välillä menee ohi ja taas yhtääkkiä alkaa ja tuntuu että pää poksahtaa paineesta? ja ylösnoustessa joskus huimausta? eikä johdu verenpaineesta arvot olivat viimeksi hyvät.

vai voisiko tämä johtua liika treenistä? epäilen mutta heitän moisen dilemman? olen tuolla isoasrskan G6sella treenaillu ja mahdollisimman räväkkäästi nyt 2kk ja tulokset ovat kyllä nousseet mutta oireetkin ovat kummasti alkaneet treenin yhteydessä? vai onko vaan sattumaa?

jos joku osaisi jeleppiä niin hyvä homma mutta käyn kuiten varuiksi lääkärillä tutkimuksissa josko tohtori osaisi kertoa asiasta jotain..

kiitoksia vastauksista jo etukäteen

On ollut samanlaista. Olen käynyt lääkärissä noin 5 kertaa ja aina sanoneet et migreeni. Itse en usko että on migreeni. Minulla ne on kohtauksina silloin kun keho on liian rasittunut. Esim. pitkä juomaputki ja krapula,liian vähän unta, stressiä, liikaa tupakkaa, liian vähän unta, liikaa kahvia, niskalihakset jumissa kun istuu tietsikalla liikaa samassa asennossa. Siis kun rasittaa kehoa liikaa. Liikkuessa selvästi pahenevat. Esim. oon kävellyt kauppaan ja piti istua matkan aikana kun kohtaus sattui, oli silloin krapula ja en nukkunut kunnolla yms. rasitusta. Hirveä paine päässä ja paniikki siihen päälle niin sitä alkaa kuvittelemaan kaikenlaista, että on aivoverenvuoto yms. , ja samalla paine päässä kasvaa. Ovat aina menneet ohi tähän mennessä kuitenkin kun olen vähän lepäillyt ja rauhoittunut. Ja siis aina tulevat silloin kun keho on rasittunut. Onneksi nyt ei oo ollut kun olen vähentänyt esim. juomista ja kahvin juontia. Käy läkärissä kyllä ehdottomasti tuon takia. Ja verenpaine on mulla täysin normaali paitsi hyppää hiukan kohtauksen aikana mikä on kai normaalia jos esim. paniikki kasvaa ja sydän hakkaa kovempaa.

juu ja mulla on myös verenpaineet normaalit ja muut arvot MUTTA nyt olen tässä huomannut että kun otin salista stoppia niin esim eilenkin oli kokopäivän vapaa noista oireista eli voisiko se olla kuten sanoitta lihasjännityst/stressi/ylirasitus jnejne. kokeillaa tämäviikko loppuun tällä huililla ja paikkojen vetreytyksellä ja sitten syyskuunalkuun lääkäriin kun eihä täälä tuppukylässä pääse HETI jos olis menossa.. kiitoksia kokemuksista/vinkeistä ja lisä on aina tervettullutta.

jaaha nyt o tohtorilla käyty ja verenpaineet jne ok tuli vaa troppia lihas/niveltulehukseen kahtotaan auttaako. kyllä ainakin männäyö meni paremmin kun napi heitti naamaan ja olo viksuni vähänse. eli kuuri loppuun ja jos ei helepota nii sit jatkuu parunta ja lääkärillä juoksu

Mulla ollut samaa vaivaa nyt 5kk. Paine tuntuu juuri silmien takana ja myös leuoissa ylhäällä korvien seudulla. Lääkärissä on juostu useat kerrat ja on diagnosoitu mm. migreeniä ja niskan jumia. Suoraa yhteyttä näiden tuntojen ja treenin välille ei ole löydetty, vaikka vaiva alkoikin kun siirryin 3 jakoisesta kultaiseen kuusikkoon, niin muutosta ei ole tilaan tullut treenikertoja vähentämällä tai treeniä keventämällä.

Noin kuukausi takaperin kävin lääkärillä vaivastani valittamassa ja sain reseptin Triptyl nimiseen lääkkeeseen joka tämän uuden lääkärin mukaan on ainoa oikea lääke tämäntyyppisiin "kiputiloihin". Minulle tästä lääkkestä sekä fysioterapiasta (johon sain lähetteen jo aikaisemmin) on ollut suuresti apua.

juu laitetaampa tuo troppi muistiin jos ei tällä nykysellä kuurilla helpota ei ainakaan vielä ole 100% helopttanut mutta syödään kuuri loppuun ja katsotaan sitten vieläkö oireita on. olisiha se hyvä saada itsensä kuosiin et saisi jatkettua kovaa treeniä.

Olisko jotain allergiaa? Nenäonteloitahan on jouduttu useasti leikkaamaan sen takia, kun ne ovat niin tukossa ja päässä kauhea paine kokoajan...

en usko et omalalkohdallani allergiaa MUTTA laitetaan muistiin ja seuraavalle lääkärreissulle sit kunnon narinavirren kanssa ja ennen ei mihinkää ku syy löytyy perkele

ei jumalauta ei tää helepottanu ku hetkeks mikähä perkele tämä tunne nyt on hetkeks asettui lihastulehduslääkkeillä ja nyt tuntuu kokoajan paine päässä. ei perkele kaipa se o vaa lääkärii mentävä vai onko muilla ollut tuommonen paineen tuntu päässä?

no ku viimeks kävin nii lykkäs vaa prkl nuita lihastulehus nappeja. noooo maanantaian menen ja vittu ennen en lähe enne ku vika löytyy prkl

Yleisin tunne tuollaiselle paineelle ja mahdolliselle huimaamiselle on verenpaine. Mutta jos kerran verenpaine kunnossa niin seuraavaksi veikkaan niska-, ja hartiaseudun lihasjumia. Sekin siihen viittaisi jos lihasrelaksantit ovat auttaneet. Sua pitää hieroa.

Mulla alkoi voimakas, jokapäiväinen huimaus n. 3-4vko sitten. Koneella istuessa saatoi alkaa "kaatamaan", päätä kohottaessa kaatoi taas, noustessa ja kävelleen lähtiessä meinasi pyörtyä, joskus jossain seisoessakin alkoi humina vaan käydä jos jonkun liikkeen päällä tein. Ensin luulin että johtui sairastamastani välikorvatulehduksesta mutta kun muistin että huimaus alkoi aiemmin, tajusin että sen on pakko johtua niskoista.

Nyt niskoja ja hartioita on hieman hierottu ja jo alkoi huimaus ja paineentunne häviämään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom