Päässä jomottaa treenin yhteydessä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MiKueL
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
typhoon sanoi:
99% varmuudella sulla on niskat jumissa.
olen samaa mieltä, itselläni ainakin on, eikä tarvitse edes pahemmin ponnistella kun rupee särkeen päätä.

A.t.K sanoi:
Kyllä tuo aika samalta vaivalta kuulostaa mikä mulla oli. Itselläni kipu tuntui oikealla puolella takaraivoa, sellaisena sykkeen tahdissa vihlovana. Aluksi se alkoi heti ensimmäisen kovan sarjan viimeisimpien toistojen kohdalla, ja jatkui läpi treenin.
Jalka- ja selkäliikkeet olivat pahimpia tehdä, muut pystyi kuitenkin kohtuu hyvin tekemään. Olen kuullut useilta että kipu menee ohitse itsestään vajaassa parissa viikossa, näin minullakin kävi.
Huomasin, että kipu vähän hellitti kun päätä joko kallisti taaksepäin tai sitten leukaa rintaan.
Jotkut puhuvat että kannattaisi pitää taukoa sen pari viikkoa, mutta itse ainakin treenasin normaalisti...

Joo, just jalka- ja selkäpäivinä suurissa liikkeissä toi ilmeni. Pitää yrittää tehä vähän rauhallisemmin ja kattoa jatkuuko tota. Kahta viikkoa en missään nimessä ole käymättä salilla.

J_mp sanoi:
Kahta viikkoa en missään nimessä ole käymättä salilla.
hitto sitä ihminen on sitten joskus tyhmä, ei millään pahalla.

kuulostaa aika tutulta vaivalta. Mulla oli kans vihlovaa särkyä takaraivossa muutama kuukausi sitten. Kipu hävisi kun henk. koht hieroja hieroi varovasti todella jäykkiä niskan lihaksia. Viikon ajan sitä kipua tuntui treeneissä

Terpesteri sanoi:

No ei nyt jumalauta minkään ponnistuspäänsäryn takia pidetä 2 viikon totaalitaukoa. Riittää kun ei vähään aikaan vedä sarjoja ihan kuolemaan asti.

Terpesteri sanoi:

Oisit pistänyt tohon quoteen vielä sen mun toisen lauseen, missä lukee että pitää tehä vähän rauhallisemmin.....

Siihen päänsärkyyn tuskin kuolee, niin miks olla tekemättä mitään sen takia?
Jättää vaan ne suurta pinnistystä,ponnistusta ja puhinaa vaativat liikkeet tekemättä.

Mulle on tullu ponnistuspäänsärky kaks kertaa. Ensimäinen ei ollut läheskään niin paha, pää oli kyllä kipeä viikon ajan, mutta 4 päivää täyslepoa + seuraava viikko rauhallisempaa treeniä riitti. En siis tarvinnut 2v täyslepoa.

MUTTA

Seuraavalla kerralla pamahti pahemmin, jonka jälkeen kun pääsin kotiin salilta en voinut tehdä muuta kun vetää 800mg buranaa (en käytä lääkkeitä, joten normaalisti 400mg tepsii mihin tahansa) ja mennä nukkumaan. Ei nukuttanut, mutta ei voinut tehdä muuta kun maata peiton alla. Aivan hirveä kokemus. Tämän jälkeen sanoin itselleni että vähintään 1vk täyslepoa (ei siis mitään treeniä, ei aerobista, ei mitään), mutta kun suunnitelmien mukaan olin sitten n. viikon päästä lähtemässä salille, en todellakaan pystynyt. Ei siitä olisi tullut mitään, kun jo rappusia ylös käveleminen tuntui päässä. Pidin siis vielä viikon täyslepoa, jonka jälkeen lähdin salille ja vedin kevyeemmän treenin. Heti kun vähän edes tuli painetta, alkoi sattua niin perkeleesti, vaikka hengitys yms oli varmasti kunnossa. Sarjat piti usein lopettaa kesken ja muutenkin piti tehdä ehkä 50-75% sarjapainoilla. Jatkoin kuitenkin treenejä. Ehkä vasta kahden viikon päästä pystyin vetämään vähän kovempaa treeniä. EN SUOSITTELE!

Olkaa siis varovaisia, en tiedä onko oikeasti vaarallista (tietääkö joku?), mutta aivan helvetin vittumainen kokemus. Nyt salilla hengitän niin liioitellusti että varmasti koko kylä kuulee, mutta eipä ainakaan tule ponnistuspäänsärkyä. En tiedä oliko toinen kerta pahempi koska "oli jo kerran aikasemmin tullut", vai jos se vain sattui olemaan pahempi.

F.edit: Ensimäisellä kerralla "kuului naps", toisella ei mitään. Toisella kerralla tunne tuli vähitellen, joten jos edes vähän alkaa koskea, ei kannata jatkaa. Itse päätin vetää prässisarjan loppuun asti :wall:

oikea edit: Ja hengitystekniikka on aina ollut mielestäni kunnossa (ei näköjään tarpeeksi hyvä kuitenkaan), joten saa olla aika :david: jos ajattelee että eihän mulle tule kun osaan hengittää oikein

A.t.K sanoi:
Itselläni tuli tuo sama vaiva kyykkyä tehdessä. Olin tekemässä toista 12-sarjaa kun viimeisessä toistossa (otin ilmeisesti huonosti happea tai jotain), tuntui kuin takaraivossa olisi "napsahtanut" ja siitä seurasi sykkivä, vihlova päänsärky. Ko. episodin jälkeen pää oli pari seuraavaa päivää kipeänä. Nyt olen kaksi treeniä tehnyt sen jälkeen ja molemmilla kerroilla on ensimmäisen sarjan jälkeen tullut nuppi kipeäksi. Burana auttoi viimeksi. Jostain luin että ponnistuspäänsärky paranisi itsestään, mikäli tämä siis sitä on.

Mullakin kävi täsmälleen sama homma muutama vuosi sitten, tosin prässissä. Itse jouduin pitämään reilun viikon totaali lepoa. Ei se kai mitään vaarallista ole, kaikille treenikavereillekkin on käynyt sama juttu.

Joo meikän päänsärky on äitynyt aika pahaksi. Eilen kun kävin salilla niin ei tarvinnut kun minuutti kuntopyörällä lämmitellä niin päänsärky oli valmis. Tässä on pari päivää ollut semmonen huono-olo ja naamaa kuumottanut. Huomenna on onneks hieronta ja haulikko on ladattu. Kyllä tässä joku ratkasu keksitään :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellä kokemusta samasta vaivasta n. puolen vuoden takaa. Muistaakseni sattui tehdessäni jalkaprässillä viimeisiä toistoja aivan satalasissa ponnistaen. Napsahduksen säestämänä alkoi helvetillinen jomotus takaraivossa, joka hellitti vasta särkylääkkeellä kotona treenien jäädessä siltä päivältä siihen. Tietenkään kipua ei tuntunut seuraavana päivänä, joten ilomielin salille ihan vaan huomatakseni kivun palaavan välittömästi ekassa sarjassa. Samantien kotia kohti, viikko totaalilepoa ja vaiva oli poissa.

Sinänsä vmäinen juttu, että kerran tullessaan ei katoa ilman tarpeeksi pitkää taukoa salilta. Luulet sen kadonneen, mutta iskeekin takas heti vähänkin tiukemmassa sarjassa ja tilanne lähtee levon tarpeen osalta nollasta.

Voi perkule tosiaan sitä tuskaa minkä tuo aiheuttaa.
Viimeviikon maanantaina leuanvedon yhteydessä vähän jomotti päätä. No siirryin ylätaljaan jatkamaan pitempiä sarjoja ja tuli todella karmea vannemainen päänsärky.

Pikkuhiljaa se hellitti ja yritin muita liikkeitä lopetella, mutta olo oli kuten muutkin kuvanneet edelleen heikko ja epämiellyttävä.

Nyt ollut se reilu viikko taukoa uintia lukuunottamatta. Kaksi kertaa kävin hierojallakin tässä välissä ja aika tukossahan hartiat olivat.

Nyt vaan toivotaan parasta kun tästä olen salille piakkoin lähdössä...

itselläni tosiaan on ollut joskus (oman tulkintani mukaan) niskat niin jumissa ettei ole edes voinut kävellä ilman päänsärkyä. tällöin jouduin vasten tahtoani pitämään totaalitaukoa. ajattelin vain että 24 vuotiaana itsekin ajattelin juuri noin jyrkästi, nyttemmin ajatusmaailma on eri. voi myös olla että puhumme eri asiasta, mutta onhan tuossa noita esimerkkejä siitä kuinka v-mäiseksi tällainen päänsärky voi mennä.

Haa, kohtalontovereita.

Itselle päänsäryt iskivät intissä ollessani ja siellä varuskunnan punttisalilla. Särky tuntui vihlovana "viivana"(alkaa pisteestä x ja eteen suoraa linjaa pitkin pisteeseen y) ja samalla hieman säteilynä. Kipu tuntui takaraivon vasemmalla puolella, usein sydämmen tahtiin sykkivänä.

Pahimpia liikkeitä olivat penkki ja rinnoille tehty ristikkäistalja. Silloin ja näin jälkeenpäin olen ajatellut, että jännitin todellakin niskaan/päätä liikaa liikkeissä. Penkissä pää/niskat jännittyvät penkkiä vasten, vaikkei näin pitäisi tehdäkkään.

Ristikkäistaljassa lievässä etukenossa sama juttu.

Käytin sitten toki hyväkseni intin ilmaisia terveyspalveluja ja lääkärin minua tutkittuaan ja hutkittuaan totesi seuraavaa:

"
Decursus:
Kaularankartg:ssä siis todettu atlaksen etukaari jonkin verran deformoituneeksi, mahdollisesti vanhan vamman jäkitila tai ligamentum transversumin ruptuuran jälkitila. Tästä syystä tehty kaulaytimen magneettikuvaus. Todetaan oikoryhti. Luusignaalissa ei poikkeavaa. Alakaularangassa hiukka diskusssignaalin korostumista ja C VI-VII välin alueella vähäinen protruusio, mitään ahtautumaa tästä ei synny. Atlanto-axiaalisesta nivelestä otettu vielä erillinen kuvasarja, jossa kaikki ligamentit eheät. Luurakenteessa ei mitään poikkeavaa. Ei siis jatkotutkimusten tarvetta näiltä osin.

Kopio descursuksesta potilaalle kotiin.

Jyrki Mäkelä
Neurologian ylilääkäri."

Tuosta tosin ei varmaan ota kukaan muu ota tarkasti selvää kuin itse lääkäri, toki käyhän siitä muuten ilmi, ettei mitään vikaa. Mahdollinen huomatus vanhan vamman jälkitilasta voi juontaa juurensa lumilautailu harrastuksesta, jossa päätä on tullu hakattua kerran jos toisenkin boxin alastuloon/paipin kaareen. :)

Muistan, että kun yritin selvittää vammaa lääkärille ja selitin, että kipu käy kun nostelee puntteja ja kerroin harrastavani kehoilua, niin seuraavalle käynnille hän oli käynyt tulostelemassa netistä vastaavia kipukertomuksia ja taisivat kaikki olla erilaisilta punttifoorumeilta napattuja :)

Back
Ylös Bottom