Päänsärky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Clibba
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Useita vuosia jo ollut tämmöinen ongelma. Kun yritän treenata heikkoja vatsaliaksiani päätä alkaa jomottamaan. Äsken koetin pallon avulla tehdä vatsalihasliikkeitä. Ensimmäiset 20 huoletta mutta pian iski päänsärky. Samanlaisia oireita ollut aiemminkin kun olen koettanut treenata vatsalihaksia. Menetelmästä riippumatta päänsärky meinaa iskeä aina. Onnistunko kenties taittamaan niskani jotenkin hankalaan asentoon tms.? Niskat on kyl muutenkin olleet pari viimepäivää aika hyväs jumis. Mut en ole koskaan kärsinyt migreeneistä tai vastaavista ongelmista. Muusta treenistä vastaavaa päänsärkyä ei tule.

Muistatko hengittää?

Hmm hyvin mahdollista et henki ei normaalisti kulje. Mahtaa olla muuten juuri siitä kiinni.. Ainakin äskenkun ajatuksen kanssa hengittelemällä kokeilin tuntui paljon helpommalta.

laitetaampas tänne samaan
elikkä treenaan vatsoja jumppapallolla ja kun olen tehnyt noin 5 toistoa niin alkaa selässä särkemään???
elikkä liike on se, kun pallo on selän alla (perus liike)
onko pallossa liikaa ilmaa, liian vähän ilmaa vai mitä?
mielestäni tuo on tullut sillonkin kun en ole treenannut lähipäivinä selkää

(liivi) onko tätä jatkunut kauemmin? alkaako selässä särkemään muissa vatsaliikkeissä kuin jumppapallon päällä tehtävässä?

Kirjoitetaan nyt itekki tähän, vaikka tämän voisi laittaa myös "Vituttaa niin ankarasti" -threadiin.

Mullaki on vaivannu salilla ollessani tuo päänsärky jo pitkään. Viime viikolla kun tein maastavedossa suht. pitkää sarjaa, viimeisen toiston kohdalla alako aivan kauhee päänsärky takaraivossa. Ei ollut kaukana etteikö taju olisi mennyt tuon sarjan jälkeen. Särky helpotti hiukan, kun pääsin kotiin ja seuraavana päivänä olo oli taas suht. normaali.
Eilen päätin taas nostaa painoja ja alotin leuanvedolla. Ekan sarjan lopussa päätä alkoi taas särkemään, muttei kovin pahasti. Tajusin kyllä lopettaa tähän ja nyt täytyy pitää pitkä tauko treeneistä. Jos olisin jatkanut toista sarjaa, niin tuo kipu olis aivan varmasti pahentunu.
Mulla on yleensä auttanu tuon päänsäryn estämiseen se, että venyttelee niskaa kunnolla ennen sarjan alottamista ja keskittyy kunnolla siihen hengittämiseen. Nyt tuntuu, että tuota särkyä ei voi estää millään.

Tuumailin tuossa, että pitäis käydä lähiaikoina mittauttamassa verenpaine ja luovuttamassa verta, koska hemoglobiini on mulla todella korkea (175-180). Verenpainetta en muista tarkkaan, mutta yläverenpaine oli muistaakeni jotain 135 eli turhan korkea ikääni ja elämäntapoihini nähden. Toivottavasti tuo verenluovutus auttais ongelmaani, jos ei niin sitte vaan lääkärille..

Thunderrr
siis melkeempä joka kerta kun teen tuolla jumppapallolla (perus liikettä)
muissa vatsalihasliikkeissä ei selkää särje
särkeminen kumminkin häviää melkeempä heti kun nousen pallon päältä
onko muilla tätä ongelmaa?
täytyy tehdä sitten ilman palloa

Itselläni tuntuu vain alaselässä enimmäkseen jotain painetta kun teen vatsalihaksia paino niskantakana.

Vatsalihaspenkkinä minulla toimii tämmöinen
IronBody

Päänsärkyä on minulle tullut myös esim. juostessa joskus lenkkejä, tosin nykyään ei ole päätä särkenyt pitkään aikaan reenatessa, ehkä siihen on tottunut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom