Päänsärky iskee treenatessa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ite hakkaan säkkiä ja pyörittelen käsiä aluksi, tämän jälkeen pystypunnerruksia yms pyörittelyliikkeitä ihan pikkupainoilla. Tangossa roikkumista, kuntopyörää ja soutulaitetta tulee myös tehtyä. Venytykset lyhyinä ennen treeniä.

Yksi syy voi olla ns ponnistus-päänsärky joka yleensä tulee siitä että hartia/yläselkä on jumissa eikä päähän mene riittävästi verta (ja happea). Eli hierojalle mars!

Juuri Näin! itsellänikin oli jokunen vuosi takaperin tuommoset oireet ja syyksihän paljastui ponnistus päänsärky. Aivan järkyttävän pahantuntunen toisinaan. hierontaan siis ja sanot sitten että mytjyttelee kunnolla niin edesauttaa tuon päänsäryn kuriin saamista, kannattaa myös hiukan keventää reenejä jotta ois parantuminen nopeempaa.

Minulla myös oli viime kesänä tuollaista ponnistuspäänsärkyä joka tuli kovaa treenatessa välillä niin että tuntui oikein napsahdus päässä
kun se alkoi. Se kesti välillä yli viikonkin, ja lääkäri kielsi rasittumasta lainkaan ennenkuin magneettikuvattiin. Epäili valtimonpullistumaa.
Ei sieltä kuvasta kuitenkaan löytynyt mitään siihen viittaavaa, ja diagnoosi oli eräänlainen migreeni, johon määräämiä lääkkeitä en kuitenkaan
käyttänyt kun oireet meni ohi kun olin jonkun aikaa reenannut todella rauhallisesti.

Olin myös ostanut moottoripyörän niihin aikoihin kun nuo oireet alkoi, epäilisin et sillä ajelu pisti niskahartiat jumiin josta tuo päänsärky johtui.

Miljuuna kertaahan se on jo sanottu mutta oma pieni lisäni tähän. Mulla oli kans random huimausta ja etenkin kun veti leukoja ja päästi tangosta irti alkoi pistävä päänsärky joka ei kumminkaan kestänyt pitkään, minuutin pari. Noh jo tuo huimaus muistutti muutaman vuoden takaisesta Tension neckistä, eli hierojalle ja extra huomiota myös niskan venyttelyyn salilla.

Itellä muutamaan otteeseen ollut. Hyviä hoitokeinoja joita itse olen havinnut: Kuumageeliä niskaan ennen reenin alkua ihan kunnon kädellä -->>>> veri kiertää paremmin ja kipu lievittyy, tennispallolla hieroskelee tuota niskan seutua ja sitten tietekin venyttely. Itsellä tuo kuumageeli toimii miltei ihme aineena esim. vaikka päänsärky olisi muuten ponnistaessa niin kovaa, ettei reeni onnistuisi mitenkään niin ton geeli kanssa pystyny vetelemään jalkareenejä failureen ilman kipua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom