Pääkipua kovissa toistoissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Asinum
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen 17-vuotias kovaa reenaava 98kg/186cm miehen alku. Olen reenannut noin 2vuotta välissä oli noin 5kk tauko. Yhtäkkiä mulle tuli jäätävä pääkipu kesken pystypunnerrus sarjan. Istuin hetkeksi penkille ihmettelemään ja sama toistui seuraavassa sarjassa ja pääkipu ei ollu mitään pikku särkyä. Noh tein reenin loppuun pienillä painoilla ja ajattelin että ei tässä sen kummempaa ja jatkan huomenna. Noh sit oli selkäreeni taas ekassa kovassa sarjassa ylätaljassa sama toistui. Sitten tuli jalat taas jalkaprässissä sama juttu tein hiljalleen reenin loppuun ja sit aattelin että pidän vähän taukoa ja nyt 4päivän jälkeen sama toistui taas. en syönyt yhtään lisäravinteita mitä syön joka päivä normaalisti, ei yhtään reeniä. onko kyseessä ylikunto vai liian ahtaat verisuonet? lääkäri sanoi että reenaan liian kovaa tai käytän liikaa proteiinia. Mikä neuvoksi?

Ehdottomasti liikaa proteiinia. :hyvä: Haisee vähän trollille, mutta vastaan silti. Jos lääkäri tosiaan noin vastasi, niin häneltä pitäisi viedä luvat. Todennäköisesti niska/hartia seudun jumia mikä häiritsee verenkiertoa. Mene käymään urheiluhierojalla.

Ei todellakaan ole trolli ja mulle on sanottu kans noista hartiaseudun jumituksista mut en usko siihen. syön noin 1g painokiloo kohti päivässä. meinaatko ettei ylikunnolla oo mitään tekemistä asian kanssa? niin ja ei ole liikaa painoa teen kaikki puhtaasti.

Ei todellakaan ole trolli ja mulle on sanottu kans noista hartiaseudun jumituksista mut en usko siihen. syön noin 1g painokiloo kohti päivässä. meinaatko ettei ylikunnolla oo mitään tekemistä asian kanssa?

Ei se ole uskon asia. Mä syön 2-2.5g per painokilo ja niin syö monet muutkin täällä. En usko ylikuntoon tuossa tapauksessa. Joku siellä niska-hartiaseudulla on. Se jumi ei välttämättä tunnu miltään ja siksi sitä ei osaa edes arvella.

Ei se ole uskon asia. Mä syön 2-2.5g per painokilo ja niin syö monet muutkin täällä. En usko ylikuntoon tuossa tapauksessa. Joku siellä niska-hartiaseudulla on. Se jumi ei välttämättä tunnu miltään ja siksi sitä ei osaa edes arvella.

Joo ei siel ainakaan tunnu mitään. täytyy harkita hierojaa.

Käy osteopaatilla tjms.. Useesti niskassa olevat jumit yms. säteilee johonkin muualle esim. olkapää , hauis osastolle.. Ja päänsärky ei ole mikään harvinainen vaiva kun puhutaan niska/hartia vaivoista.

PS. Juotko vettä riittävästi ja käytätkö suolaa tarpeeks?

Olen 17-vuotias kovaa reenaava 98kg/186cm miehen alku. Olen reenannut noin 2vuotta välissä oli noin 5kk tauko. Yhtäkkiä mulle tuli jäätävä pääkipu kesken pystypunnerrus sarjan. Istuin hetkeksi penkille ihmettelemään ja sama toistui seuraavassa sarjassa ja pääkipu ei ollu mitään pikku särkyä. Noh tein reenin loppuun pienillä painoilla ja ajattelin että ei tässä sen kummempaa ja jatkan huomenna. Noh sit oli selkäreeni taas ekassa kovassa sarjassa ylätaljassa sama toistui. Sitten tuli jalat taas jalkaprässissä sama juttu tein hiljalleen reenin loppuun ja sit aattelin että pidän vähän taukoa ja nyt 4päivän jälkeen sama toistui taas. en syönyt yhtään lisäravinteita mitä syön joka päivä normaalisti, ei yhtään reeniä. onko kyseessä ylikunto vai liian ahtaat verisuonet? lääkäri sanoi että reenaan liian kovaa tai käytän liikaa proteiinia. Mikä neuvoksi?

Ponnistuspäänsärkyä veikkailen. Se on vittumainen, kun kaverilla on kanssa tuo sama homma. Käyny hierojalla monia kertoja vaan ei mitään apua oo ollu.

Kannattaa lukea netistä tietoa ponnistuspäänsärystä ja miettiä voisiko tuo sun pääkipu olla sitä. Vahvasti ainaki tunnusmerkit täyttys.

Ponnistuspäänsärkyä veikkailen. Se on vittumainen, kun kaverilla on kanssa tuo sama homma. Käyny hierojalla monia kertoja vaan ei mitään apua oo ollu.

Kannattaa lukea netistä tietoa ponnistuspäänsärystä ja miettiä voisiko tuo sun pääkipu olla sitä. Vahvasti ainaki tunnusmerkit täyttys.

Jaa-a. painoilla harjotteleminen ei kyl onnistu, mutta auttaisko viikon taikka parin tauko? ja kannattaako mikään aerobinen?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jees kiitoksia. kai täytyy pitää vaan lepoo vähän aikaan. toi on siis hetkellistä?

No voi olla hetkellistä tai sitten ei. Keho viestii kipuilulla, että jotain on vialla. Kannattaa siis tehdä asialle jotakin, eikä vain odotella ja ihmetellä. Mieti syitä mistä tuo voisi juuri sinulla tulla. Voitko tulevaisuudessa vaikuttaa siihen lisäämällä kehonhuoltoa (venyttelyt, hieronta, putkirullaus jne.)

Kannattaa myös kiinnittää huomiota pään asentoon eri liikkeissä. Jos on niska ihan kurtussa ja katse ylös niin ei välttämättä veri kierrä sinne pääkoppaan ihan optimi tavalla. Itsellä on aina ilmeinen vaara ponnistuspäänsärkyyn jos niska on jumissa. Eli tekniikoihin huomiota ja niska vetreäksi niin eiköhän se siittä. niin ja jos tuollai iskee peräkkäisissä treeneissä niin siellä niskassa on varmasti jotain tukossa/jumissa eli hierojalle, mobilaattia ja kylmää siihen niskaan jos se rauhottuis.

1. Opettele hengittämään oikein, joka toistossa ilmat sisään ja työntövaiheessa ulos, ilman pidätteleminen nostaa paineet sietämättömiksi ja aiheuttaa ponnistuspäänsäryn.

2. Älä nosta päätä irti penkistä punnerruksissa.

3. Venyttele ja hierouta niskajumit pois.

Itselläni on kaksi kertaa saliuran aikana iskenyt raskaissa sarjoissa todella paha pääkipu. Lähinnä raskaissa liikkeissä kuten penkkipunnerrus ja jalkaprässi. Penkissä kerran vihlaisi niin pahasti päästä, että tippui tanko rinnalle kun penkkasin ilman varmistajaa. Tekniikka vain hajosi täysin kun päähän sattui yhtäkkiä niin pahasti. Molemmilla kerroilla olen käynyt urheiluhierojalla hierotuttamassa selän auki ja pitänyt viikon salitauon niin on ongelma sillä kaikonnut. Urheiluhierojan veikkaus oli, että kun isot selkälihakset jämähtävät jumiin niin estävät verenkierron päähän aika tehokkaasti. Kannattaa kokeilla ainakin.

Tuttu vaiva. Todella ärsyttävä ja kivulias. Muutaman kerran loppu treenit ekaan settiin kun se tunsi olevan tulossa...
Helpottanut lähes kokonaan kun opettelin rentouttamaan niskan ja hyvän hengitystekniikan.

Latest posts

Back
Ylös Bottom