Pää kipeänä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ainakun teen jotain liikettä melko loppuun asti, niin alkaa kauhea jomotus päässä eikä voi tehdä sen jälkeen 10 minuuttiin mitään. Mistä johtuu tämä päänsärky ja miten sitä voisi parantaa? Itsellä ei ole yhtänä hajua mistä se johtuu, koska viikko sitten kun aloin syömää 6 kertaa päivässä.

Ainiin, se tulee kaikissa liikkeissä paitti ojentajia tehdessä ja hauiksia (molemmat taljassa).

Kyseessä on ponnistuspäänsärky. Ehkäisyyn: venyttele niska/hartiaseutu hyvin, muista hengittää sarjan aikana ja yritä tietoisesti välttää niskajännityksiä (älä esimerkiksi nostele päätä ylös jalkaprässissä). Pitkissä sarjoissa tämä tuntuu tulevan helpommin ongelmaksi.

Esimerrkinä pec deck, normaalisti teen sen sarjoina 60kg:lla. Jos edes teen pari kappaletta 30kg:lla alkaa koskemaan. Nkykyään hengitän paremmin kuin ennen, joten siitä se ei voi johtua enkä usko että se tulisi mistään niskajännityksistä.

enkä usko että se tulisi mistään niskajännityksistä.
Miksi et? Mikä on oma teoriasi?

Jos sulla on taipumusta niska/hartiaseudun jumiin, olet ne aikoinaan vetänyt jumiin treenillä etkä ole koskaan käynyt hierottamassa niitä auki niin ko. vaiva voi kroonistuakin.

Pec Deckissä koin muuten itse ensimmäiset ponnistuspäänsärkyni.

Venyttelen melko usein niskaa, mutta onhan se mahdollista että se voi johtua siitäkin.
Hierontaan vois kyl joskus mennä, jos vaan ois sitä rahaa ku se on aika kallista mutta jos toimii niin se olisi sen arvoista.

Kannattaa tosiaan vältellä punnerrusliikkeitä ponnistuspäänsäryn aikana ja treenata muutenkin kevyesti. Itse olen huomannut, että ylikorostettu hengittäminen voi vähä auttaa tohon kipuun. Vai onko se vaan placeboa?

EDIT: Haukionfisu odotas vaan kun pääse makuuhuoneen puolelle. Siellä odottaa yllätys :D

Auttaako päänsärky tabletit tuohon kipuun, koska ei millään voisi olla ilman treeniä :)

Oikeastaan tuon ylihengittäminen vaikeuttaa asiaa (minun kokemuksella), joten en suosittele sitä. :D

Itellä kans tulee tuota ja juuri äsken kun olin tekemässä dippejä, niin alko yhtäkkiä kunnon "jyskytys". Piti sitten keskeyttää treenit siihen, kun ei millään pystynyt jatkamaan. :(

Ennen tuota on ilmennyt, jos on "huomaamatta" esim heilutellut päätä siinä samanaikaisesti liikettä tehdessä, mutta nyt tuo alkoi vain yhtäkkiä samalla, kun teki liikesarjoja. Eikä tunnu ainakaan ihan heti hellittävän.

Joo ite tein tossa joku kuukausi sitten ihan huvin vuoks testin, että voiko noilla mun kotipainoilla reeniä jalkoja. Kyylläilin sitten jollain 40 kilolla 2x50 ja tokan sarjan 5 vikaa vedin melkein hengittämättä kauheeta kyytiä ja sit napsahti päässä ihan armoton jumotus tuolla vasemmalla puolella. Normaalisti oon saanu pään humiseen jollain jalkaprässillä isoilla painoilla, mutta tuli oikein naseva päänsärky, joka ei ihan heti mennykään ohi. Nyt tuntuu että vielä jälkeenpäinkin aina silloin tällöin jumottaa samaa kohtaa päästä kun sillon, vaikka aiemmin ei o ollu oikein päänsärkyjä. Nyt toisaalta myös niskat ollu jumissa viimeaikoina.

Et tuo oli varmaan kun vänkäs väkisin vikat 5 toistoo ja ei hengittäny. Ite oon samaa mieltä Dipin kanssa noista aiheuttajista.

Edellisen treenin vedin kokonaan läpi pieni särky päässä. En tiedä mistä johtui, mutta kyllä se vähän häiritsi. :)

Mutta mutta. Jos puhutaan liikkeiden aiheuttamasta päänsärystä, niin varsinkin alussa hauiskääntö oli pahimmasta päästä. Ehkä tuossa tulee jännitettyä niskaa jotenkin liikaa. Toinen päänsärynaiheuttaja on vimeaikoina ollut sivutaivutus, se kylkiliike, jossa sarjan viimeisissä toistoissa alkaa usein takaraivossa tuntumaan ikävältä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ohjaajat ovat sanoneet, että tyhjällä vatsalla jos menee niin eskin on yksi aiheuttaja. Ja toisena on tuo niskan jäykkyys, joka aiheuttaa ettei verta pääse aivoihin asti. Ajattelin tästä lähtien venytellä niskan :D

Itsellä dippi ja ylätalja tuottavat tuota jomotusta tuossa silmien ja otsan seudulla. Viimeksi tuli vastaavaa silloin, kun aloitin eli noin vuosi sitten.

Voisikohan menossa oleva dieetti vaikuttaa asiaan?

Suositut

Back
Ylös Bottom