Pää- ja niskakivut pois!

Avokilla on miltei joka päivä päänsärkyjä. Tutkimuksissa on käyty ja mitään ei oo löytyny. Armoton särkylääkkeiden napsiminen ei ole paras vaihtoehto ja itse arvelisinkin että kyseessä olisi vain huonossa jamassa olevat niska/hartia lihakset. Kuitenki hierojalla on käyty jo pidemmän aikaa ja joskus auttaa, joskus ei.

Ajattelin jonkunlaisen treeniohjelman kehitellä, jonka vois kotona tehdä ja olisi melko lyhyt. Itse treenaaminen ei tällä hetkellä avokkia kiinnosta pätkääkään.

Paljon pystypunnerruksia ja olankohautuksia vai jotain erikoisempaa?
Jos tiedätte jotain hyviä venyttelyliikkeitä juurikin niska-hartia seudulle niin kertokaa ihmeessä.

Paljon pystypunnerruksia ja olankohautuksia vai jotain erikoisempaa?
Jos tiedätte jotain hyviä venyttelyliikkeitä juurikin niska-hartia seudulle niin kertokaa ihmeessä.

Muuta en osaa sanoa, kun että pystypunnerrus pistää mun hartiat aivan tuhannen tukkoon ja se päänsärky on pari tuntii kammottava.

Muuta en osaa sanoa, kun että pystypunnerrus pistää mun hartiat aivan tuhannen tukkoon ja se päänsärky on pari tuntii kammottava.

Avokilla ei tuollaista onneksi ole tullut kun sillä olen p.punnerrusta teettänyt.

Ehkäpä yläselkääkin olisi hyvä vahvistaa?

Uinti auttaa hartiakipuihin ja -jäykkyyteen. Kokeilkaa sitä.

Kun tuli uitua treeneissä 5x viikossa, ei ollu ikinä niskat jumissa tai kipeet. Kun harrastus vaihtu ja varsinkin kun piti taukoo välissä, että kävi vaan puntilla ja lenkillä, oli hartiat usein jumissa.

Venyttely auttaa varmaan myös.

Varmasti on uinti hyvästä niskoillekkin, mutta vain mikäli tekniikka on edes jokseenkin hallussa. Tyypillinen "pää pinnassa rinulia/vaparia miten sattuu loiskien-tekniikka" sitä taas ei ole. Päinvastoin, pahentaa vain asiaa. Sama esim. sauvakävelyssä ja kuntosalilla käydessäkin. Kaikki nuo sopivat terapeuttiseen harjoitteluun, mutteivat sitä todellakaan ole automaattisesti.

Porkkanaraastin: -Kyllä nuo ohjeet kannattaa käydä ammattilaisella hakemassa. Siellä katsotaan mistä nuo oireet johtuu mahdollisesti ja miten niitä voisi omatoimisesti mahdollisesti helpottaa.

Onko tuo hieroja maininnut mistä nuo kivut voisivat johtua ja ohjannut mitään venyttelyjä ja/tai harjoituksia? Niitä Jos jo pidemmän aikaa on käyty, luulisi hierojalla olevan jokin käsitys jo siitä mistä nuo johtuvat.

Tosin, tarkat ja hyvin suunnitellutkaan ohjeet ei paljoa auta, jos tilanne on tämä: "Itse treenaaminen ei tällä hetkellä avokkia kiinnosta pätkääkään." Tämä korostuu erityisesti silloin, jos ongelmien syynä on huono ryhti.

jesh! risumies on ihan oikeilla jäljillä porkkanaraastimen dilemmassa.
suosittelen ehottomasti hakeutumaan ammattilaisen esim. fysioterapeutin tai omt:n tutkimukseen + ohjaukseen, missä poraudutaan oireita aiheuttavan SYYN hoitoon ja kuntoutumiseen eikä pelkkien oireiden lievittämiseen. niin paljon mieluisampaa kun tuo hierojalla ravaaminen on, ei sillä kuitenkaan korjata esimerkiksi liikehäiriötä tai puuttellista kaularangan syvää lihastukea ja hallintaa tai vaikkapa kehnoa lapatukea, jotka yleisiä ongelmia tuntuvat tämmöisissä tilanteissa olevan. näkemättä tietenki aina hölömöö sanoa, mutta kuulostaa kyllä hyvin paljon ns. toiminnalliselta ongelmalta jos tutkimuksissa *ilmeisesti rtg ja/tai mri??* ei löydöksiä. mikäli näin, homma varsin bueno siinä mielessä, että siihen todellakin pystyy ihan itse vaikuttamaan - kunhan vain tosiaan saa ammattilaisen laatimat ohjeet ja elää niiden mukaan. ..siinä pittää tietty sitten tarkkaan puntaroida haluaako pitää pää+niskakipunsa ja tuskanappien syömisharrastuksen vai kokeileeko elämistä muiden tapaisten oheiden mukaan, jos entinen meininki ei oo vaivaa helpannu.

Back
Ylös Bottom