Ove Rytter harjaantuneen treeniohjelma

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
No nyt kestää quotettaminen liian kauan, mutta kuulostaa asialta Made in Pain! Voisi ottaa suorat voellukset keskiviikosta. Täytyy itsekin vähän kehua; kirjassa tuli muutama hyvä liike ja idea mitä ei oo tullu kokeiltua. Juuri tämä yhdenkäden haba taljalla, missä istutaan ja käsi tuettuna penkin päällä(sen tosiaan vois varmaan tehdä kahdella kädellä, mut jääkö penkki pois?) .Sitten oli hyvä idea tehdä reisiojentajat yhdellä jalalla vuorollaan jolloin voi painostaa mahd. heikompaan jalkaan. Mutta sitä voi tehdä sillon tällän, ikäänkuin tsekatakseen tilanteen.

Hauis 1:llä kädellä istuen käsi tuettuna penkkiin on hyvä liike. Saa hyvän venytyksen hauikseen. Oon tehnyt sen scott taljassa tyyliin 2:llä kädellä aikaa säästääkseni, mutta 1:llä kädellä Rytterin tyyliin on parempi.
Reisi ojennus/koukistus 1:llä jalalla on todella hyvä liike. Saa paremman tuntuman, kun tekee yhden jalan kerrallaan. Treeni venähtää ainakin mun tapauksessa muuten liian pitkäksi, jos tekee vain yhden käden/jalan kerrallaan. Poislukien hauis liikkeet käsipainolla.

En ole Oven uudempaa painosta edes nähnyt, mutta se vanhempi kirja tuli aikanaan luettua ja testattu niitä ohjelmia.

Ei kyllä toiminut minulle, oli kaikenlaisia "roikutaljassa alaspäin ja väännä hauista niin, että ojentajasi saavat kovan polton"-liikkeitä.
ihan ihme asennoissa tehtiin habaa, esim alataljassa maaten...huoh:eek:

Volyymitreenejä vastaan ei ole mitään, en sillä sano.

juu se eka kirja kyllä meni lähinnä hyvästä vitsi kirjasta IMO. keverin luona tuli sitä silloin tällöin lueskeltua ja poimittua "parhaita paloja" ja niitä ääneen lueskeltua. helvetin hyviä nauru hetkiä niistä kyllä saatiin :D

En ole Oven uudempaa painosta edes nähnyt, mutta se vanhempi kirja tuli aikanaan luettua ja testattu niitä ohjelmia.

Ei kyllä toiminut minulle, oli kaikenlaisia "roikutaljassa alaspäin ja väännä hauista niin, että ojentajasi saavat kovan polton"-liikkeitä.
ihan ihme asennoissa tehtiin habaa, esim alataljassa maaten...huoh:eek:

Volyymitreenejä vastaan ei ole mitään, en sillä sano.

Kirjahan on erittäin kattava ja sen tarkoituskin on näyttää miltein kaikki hyväksi havaitut tavat treenata kyseistä lihasta. Kirjastahan voi poimia kaikki itselle sopivat liikkeet. Eri ihmisille sopii eri liikkeet. Hauis alataljassa maaten ei eroa muuten mitenkään perinteisestä hauis alataljassa liikkeestä, kuin sen ettet pääse fuskaamaan kehoa veimaamalla:thumbs:
Suurin kynnyshän tälläiseen treeniin on ehdottomasti oma EGO!
Pilipalipainoilla pitää hirveellä temmolla ja hiki päässä tehdä sarjoja. Kyllä meikäläisenkin salilla jotkut alussa ihmeissään katso, kuin iso äijä hikipäässä äheltää pienillä painoilla:D
Kaikkea kannattaa kokeilla. Itse treenasin alkuvuodesta doggcrappia 4,5 kk, sen jälkeen hst:tä 4,5 kk ja vuoden lopuksi vedän Rytteriä. Vaihtelu toimii ainakin minulle hyvin, kunhan vaan ei rupea vaihtamaan liian usein:rolleyes:
Vuoden vaihteen jälkeen kokeilen vähän erilaista 1 jakoista kuin hst.
Esim. Rytterin tyylillä tehdä olkapäät ristikkäistaljassa on pirun hyvä liike, mitä kannattaa kokeilla vaikka oman olkapäätreenin lisämausteeksi.
Peruskuntoahan tälläinen treeni vaatii, vaikka kyllähän se kunto hyvin nousee tälläistä tehdessäkin.

Tässä on varmaan kyse käännöskukkasesta, mistä s225t kirjoitteli threadin 1 sivulla. Uudesta painoksesta en löytänyt kyseistä lausetta.

Tässä on varmaan kyse käännöskukkasesta, mistä s225t kirjoitteli threadin 1 sivulla. Uudesta painoksesta en löytänyt kyseistä lausetta.

Juu, siis tuo minun postauksessa ollut lause oli vain vitsi. Toisaalta olihan siinä muistaakseni aika paljon käännösvirheitä...jostain syystä niitä on hirveästi Suomessa ilmestyvissä alan lehdissä ja kirjallisuudessa.
Liekkö sama kääntäjä, aina?:lol2:

Tokihan osa liikkeistä on vähän erilaisia, mihin normaalisti ehkä on totuttu. Kaikkia liikkeitä en ole itsekään kokeillut, mutta ne "erikoisilta näyttävät" liikkeet joita löytyy kyseisestä ohjelmastakin, ovat olleet hyvinkin tehokkaita ja tuntuneet juuri siellä missä pitääkin.
Rytter on tehnyt tästä myös videon, mikä on hyvä apu liikkeiden oikeaoppiseen suorittamiseen.

Tänään tein säästellen Rytter reenin ja oli tosi hyvä olo lopussa kun sai se tuntiin vedettyä! Olkapäät ristikkäistaljassa on vaa sellanen mitä ei oo tullut tehtyä. Normisti 14,5 kg käsipainoilla ja nyt tossa taljassa 3kg painoa kädelle:( .. Tuntuu oudolta vetää niin pieniltä ja tekniikassakin on hiomista mutta tekee kyllä hyvää olkapäille, samoin kuin olkapään kierto.

Tänään tein säästellen Rytter reenin ja oli tosi hyvä olo lopussa kun sai se tuntiin vedettyä! Olkapäät ristikkäistaljassa on vaa sellanen mitä ei oo tullut tehtyä. Normisti 14,5 kg käsipainoilla ja nyt tossa taljassa 3kg painoa kädelle:( .. Tuntuu oudolta vetää niin pieniltä ja tekniikassakin on hiomista mutta tekee kyllä hyvää olkapäille, samoin kuin olkapään kierto.

Olkapäät ristikkäistaljassa on pirun hyvä liike. Siinä todellakin työskentelee olkapäillä, joten siitä johtuen alkuun ei tarvii paljon laittaa painoja:D
Rauhassa ja ajatuksella vaan teet kaikki liikkeet alussa. Sitten kun on tekniikka hallussa, niin lisäät tempoa.
Maanantai on helppo päivä, kun liikkeitä on vaan olkäpäille, ojentajille ja hauiksille + vatsat.
Keskiviikko ja perjantai ovatkin sitten aivan erilaiset:thumbs:
Perjantain treeniin oon lisännyt vatsarutistuksen sivutaivutuksella(vatsat kerran viikkoon oli musta liian vähän).
Ainakin eka viikko kannattaa ottaa rauhallisesti oikeita tekniikoita harjoitellen ja sopivia treenipainoja kokeillessa. Muutaman sarjan voi hyvin alussa jättää pois. Kun rupeaa kroppa vähän tokeentumaan, niin sitten vaan täydellä rytinällä.

no en jaksa sen kummemmin alkaa päivänselvästä asiasta inttämään mutta voin sanoa että jos tuon tarkoitus on blokata oikkarit pois pelistä on paljon järkevämpää tehdä normaali penkkiä ja jättää tanko sentti irti rinnasta ja siitä noin 25cm ylöspäin(ylhäältä vajaa siis) ja taas alas ja sentti irti rinnasta eli tollasta nylpytystä. tuollain kun jätetään ylhäältä vajaaksi on oikkarit poissa pelistä ja kun alhaalla jätetään sentti irti rinnasta niin työskennellään kokoajan lähes pelkällä rinnalla. lisäksi tuo on paljon turvallisempaa kuin kaulalle lasku. samapa tuo mulle miten kukin tekee :piis:

Samaa mieltä.
Pitää olla kyllä aika saatananmoinen mutantti että olkapäät kestää kaulalle penkkausta, jos vähänkään isompia painoja käyttää, eikä tartte mennä des mihinkään 5x5-painoihin.

Ja tuosta Oven koko kroppa -ohjelmasta.

siinä koko kroppa kerralla -ohjelmassa on tasan 50 sarjaa.

Eli jos sarjat tehdään minuutin palautuksilla, niin pelkkää palauttelua on 50 minuuttia.
Jos lykkii pikkupainoilla reippaaseen tahtiin,
niin sen 12 toistoa saa varmaan puoleen minuuttiin tehtyä.
eli työsarjoihin menee 25 minsaa.
soon tunti ja 15 minuuttia.
jos tuo koko paska pitää tehdä alle tunnin, niin kukin sarja ja sen palautus saa viedä 30 sekkaa.
Saa siinä huhkia kieltämättä, ja salilla ei saa olla ketään muuta, jos meinaa esteettä saada tehtyä nuo kaikki sarjat,
ilman että joutuu venaileen.

Tällaselle mällille kuin minä tuo vois olla kyllä hyvä ohjelma, laihdutusmielessä, voi olla että rasvaa palais vaikka kuinka söis.

Mutta nyt herää väkisin kysmä, miksi vain 50 sarjaa?
Eiks ois jees tehdä 150 sarjaa, niin sitten kun palaa
sellaseen keposeen 30-vitun-kovaa-sarjaa-reeniin, niin se ei tunnu missään, kun on huitsi kestävyys ja työkapasiteetti?

Eli toisin sanoen: missä se työkapasiteetin kasvatuksen järkevyyden raja tulee vastaan?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
juu se eka kirja kyllä meni lähinnä hyvästä vitsi kirjasta IMO. keverin luona tuli sitä silloin tällöin lueskeltua ja poimittua "parhaita paloja" ja niitä ääneen lueskeltua. helvetin hyviä nauru hetkiä niistä kyllä saatiin :D

Samoilla linjoilla neutriksen kanssa :D

Toki Ove on kovassa kunnossa ei siinä mitään, mutta kovin ne hänen neuvonsa sotivat omia käsityksiä vastaan.

Iltapalaksi 300g leipää (ilman mitään muuta :eek: ) + muuta hauskaa :lol2:

Samaa mieltä.
Pitää olla kyllä aika saatananmoinen mutantti että olkapäät kestää kaulalle penkkausta, jos vähänkään isompia painoja käyttää, eikä tartte mennä des mihinkään 5x5-painoihin.

Ja tuosta Oven koko kroppa -ohjelmasta.

siinä koko kroppa kerralla -ohjelmassa on tasan 50 sarjaa.

Eli jos sarjat tehdään minuutin palautuksilla, niin pelkkää palauttelua on 50 minuuttia.
Jos lykkii pikkupainoilla reippaaseen tahtiin,
niin sen 12 toistoa saa varmaan puoleen minuuttiin tehtyä.
eli työsarjoihin menee 25 minsaa.
soon tunti ja 15 minuuttia.
jos tuo koko paska pitää tehdä alle tunnin, niin kukin sarja ja sen palautus saa viedä 30 sekkaa.
Saa siinä huhkia kieltämättä, ja salilla ei saa olla ketään muuta, jos meinaa esteettä saada tehtyä nuo kaikki sarjat,
ilman että joutuu venaileen.

Tällaselle mällille kuin minä tuo vois olla kyllä hyvä ohjelma, laihdutusmielessä, voi olla että rasvaa palais vaikka kuinka söis.

sellaseen keposeen 30-vitun-kovaa-sarjaa-reeniin, niin se ei tunnu missään, kun on huitsi kestävyys ja työkapasiteetti?

Eli toisin sanoen: missä se työkapasiteetin kasvatuksen järkevyyden raja tulee vastaan?

Niinpä niin. Penkki kaulalle on 7:s liike, joten senkin suhteen ei todellakaan puhuta isoista painoista. Jos olkapäät ei kestä kyseistä liikettä, nin ei kannata tehdä. Epäilen kuitenkin tässäkin loserin tapauksessa, että kyseistä liikettä ei ole edes kokeiltu.
Ja sitten niihin sarjoihin Maanantaina 32 sarjaa, keskiviikkona on kyllä juuri tuo 50 sarjaa ja perjantaina 35 sarjaa. Treenin läpivienti tuntiin on tavoite, mihin pääsee helposti maanantaina, nipin napin perjantaina ja keskiviikon kova treeni menee n. 1h 20 min.
Sitten tuohon sinun viimeiseen kysymykseen. Tuo sinun penkki-hauis pellen huumori meni vähän ohi minulta.:D

Oven ruokavinkit otti itelläki silmään, proteiinista ei aina hirveesti ollut tietoo :)

Joo samoilla linjoilla olen itsekin tuon suhteen. Tosin kirja on vuodelta 1993, jolloin proteiiniin hyödyistä ei ollut vielä niin paljon tietoa.
Itse olenkin kirjasta poiminut vain treeniohjelman.

Eli toisin sanoen: missä se työkapasiteetin kasvatuksen järkevyyden raja tulee vastaan?[/QUOTE]

Rytterin tuloksia ei voi kiistää, ittelle on tullut lihasta lisää 8:ssa vuodessa 20kg. Ei tietenkään pelkkää rytteriä, mutta toimiihan se treeni todella hyvin!!!

Eihän tämän nyt pitäisi niin vaikeata olla: enemmän ärsykettä, enemmän lihasta. Toki ymmärrän, että moni tätä karttaa, onhan kyseessä ihan saatanan rankka ja asennetta vaativa ohjelma. Jää monelta tekemättä (=neitimäinen asenne).

Työkapasiteetin kasvatuksen järkevyyden rajat??? Eikös Boogie Mustonen vedä 100:n toiston settejä Manalassaan? Taitaa hänkin olla silti ihan ok kunnossa ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom