Outoja käsityksiä ja luuloja Suomesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Qan
  • Aloitettu Aloitettu
Meikän stoori:

Olin tossa kesäkuussa siskopuolen luonna Tukholmassa ja samassa rapussa asui meikän suomenruotsalainen tuttu. Lähdettiin sitten illalla kiertelemään tukholmalaista lähiötä. Siinä sitten nähtiin joukko kemaleja hengailemassa jossain metroaseman ovella ja mentiin siihen, kun tää mun kaveri tunsi heidät. Jotain nää kemaliat alko kiivaasti juttelemaan ruotsiksi ja kyseli jotain mun kaverilta. En saanut selvää, kun ei tuo nopeasti puhuttu ruotsin kieli oikein uppoa. Sen verran tajusin, että jotain ne meikästä puhui, kun katselivat siihen malliin mua. Lähdettiin sitten siitä menemään ja kysyin, ''mitä oikein juttelitte''? Tää mun kaveri oli kertonut niille kemaleille, että meikä oli Suomesta ja sitten kemalit olivat alkaneet jotain ''onks se natsi? mitä vittua liikut natsin kanssa?''. Oli sen jälkeen vähän wtf -fiilis. Luuleko ne, että suomalaiset on natseja? :lol2:

Olihan siinä vähän Edward Norton fiilis myös.

IMGPAAMC86WOY.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Luuleko ne, että suomalaiset on natseja? :lol2:
Ehkä ne on lukenu Pakkotoistoa? :rolleyes:

Ootko muuten edes "natsin" näköinen, onko sulla esimerkiksi kalju pää tms.? Aika outoa kyllä, jos luulevat, että kaikki suomalaiset on skinejä.

Varmaan kymmenen ulkomaalaisen suusta oon kuullu että suomessa tehdään paljon itsemurhia. Tämä nyt ei sinänsä ole harhaluulo vaan ihan totta mutta ilmeisen yleinen käsitys maailmalla kuitenkin.

Kävelitkö sitten käsi ojossa ja huutelit "Sieg Heil!"?
Naurahdin :D ei mutta on se jännä kun ruotsalaisetkin luulee että me suomalaiset ollaan kaikki skinejä. Mun käsittääkseni Ruotsissa rasismi on paljon suurempi ongelma kun meillä Suomessa, johtuen ensinnäkin siitä että Ruotsissa maahanmuuttajia on enemmän.

En tiedä ovatko käsitykset outoja, mutta Yhdysvalloissa ilmoittaessani, että olen Suomesta saan yleensä ensimmäisenä vastauksena jotain:

1. You must like metal music?

2. You have school shootings too, right?

No omassa yliopistossa on sitten näitä hörhöjä, jotka alkavat siteerata jotain Kalevalaa ja tietävät enemmän suomalaisesta kulttuurista kuin mitä itse, mutta nämä tuskin edustavat keskimääräistä amerikkalaista. :D

No omassa yliopistossa on sitten näitä hörhöjä, jotka alkavat siteerata jotain Kalevalaa ja tietävät enemmän suomalaisesta kulttuurista kuin mitä itse, mutta nämä tuskin edustavat keskimääräistä amerikkalaista. :D
Nää on aina kivoja. Olin reissussa Saksassa, ja törmättiin sitten baarissa yhteen jenkkiin, joka opiskeli historiaa Pensylvanian yliopistossa. Taisi pitää meitä vähän sivistymättöminä, kun emme sitten olleetkaan täysin perillä Paasikiven-Kekkosen linjasta ja Suomen 1960-luvun ulkopolitiikasta...

Pelailin tossa nettipokeria muutama päivä sitten ja samaan pöytään sattui istumaan jenkkipelaaja. Noh, hän huomasi minun olevan Suomesta ja totesi siihen: "Awesome" ja piti sen jälkeen varmaan tunnin luennon talvisodasta. Jätkä tuntui tietävän sodan tapahtumien kulun päivä päivältä :D Hän sanoi että oman maan historia ei kiinnosta tippaakaan, mutta Suomen historiaa oli kuulemma tutkinut perin pohjin :)

Suomalaiset aika juoppoja ja suomi siisti ja hyvä maa asua. Kerran kuulin että suomessa olisi paljon noitia.

Kaverille tapahtunutta.

Oli jenkeissä vaihdossa, no päivä oli 6.12 ja kaveri sanoi jenkki opiskelukaverille, että tänään on Suomen itsenäisyyspäivä.

Jenkki kysyi: juhlitteko te 2 kertaa vuodessa itsenäisyyttä?
kaveri: ei, kuinka niin?
Jenkki: Ettekö te siis juhli myös 4.7? ( jenkkien itsenäisyyspäivä)

:jahas:

Toinen mitä itselle sattui Kosovossa. Ei niin kummallinen asia, mutta pisti hymyilyttämään.

Jenkki " You from Finland?"
Mä: " Yes"
Jenkki " I like the way you kicked Russias ass in WW2 "
Mä: :rock:

Bussissa kuulin vaihtareiden keskustelua suomalaisista. Suomalainen katumaisema, samoin kuin itse bussissa matkustaminen, oli kuulemma kuin suoraan kauhuleffasta: kaikki ihmiset kävelee/istuu zombeina vältellen katsekontaktia, ulkona on harmaata, sataa vettä. Oli pakko vähän nauraa ääneen:D

Jotkut espanjalaiset luuli että Suomessa kaikki on ihan VITUN rikkaita ja että täällä on aina pakkasta, yleensä noin -30

osa ruotsalaisista ja norjalaisista luulee että suomalaiset on aina jurrissa ja puukko vyöllä...
Lisätään tähän tanskalaiset. :D

Joskus yritin englanniksi selvittää että meillä on kansallispeli, oma versio baseballista. Mut keskeytettiin ja kysyttiin että "Ai sellanen peli että aamulla puetaan puku päälle, otetaan salkku mukaan ja puukotetaan joku ja onko sen pelin nimi "mennään töihin"?"

Edes ruotsalaiset eivät tiedä sitä että täällä on pakkoruotsi, hyvin hölmistyneitä ovat kun siitä kertoo.

Edes ruotsalaiset eivät tiedä sitä että täällä on pakkoruotsi, hyvin hölmistyneitä ovat kun siitä kertoo.

Eräs Ruotsalainen miekkonen tipautti leuan maahan asti ihmetyksestä kun sanoin että Suomessa ei myydä nuuskaa. Se oikeasti järkyttyi silminnähden tästä asiasta.:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom