Outoako?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ari.man
  • Aloitettu Aloitettu
Nii semmonen jutska että ku tekee penkkiä tai kapeaa penkkiä nii ku laskee tankoa rinnalle nii just ennen ku se koskee rintaa nii kuuluu olkapäästä semmonen ihmeellinen napsaus. Aattelin varsin kysäistä että onko muilla koskaan tapahtunu niin. Ei se kipeää käy mutta ihmetyttää...

Nivelet paukkuu kun neste pääsee niiden välistä pois? jos ei kipeydy niin ei siinä mitään ihmeempää pitäisi olla, Minulla naksuu joka ikinen nivel..

Joo. Mullakin naksuu kyynerpää aina tehtäessä hauiskääntöä tangolla, mutta en usko sen haittaavan, koska se on täysin kivutonta.

Nivelen paukkuminen johtunee yleensä siitä kun nivelen sisällä oleva paine muuttuu nopeasti aiheuttaen pienen pieniä alipaineisia "ilmakuplia".
Tämä pauke on vaaratonta.
On olemassa myös pauketta joka johtuu selvästä rakenteellisesta viasta kuten luupiikistä nivelessä tms. jolloin paukkeen yhteydessä saattaa esiintyä myös kipua.
Jotain tommosta olen kuullut joskus. Googlettamalla löytyi samansuuntaisia vastauksia.

Minulla oli aivan sama ongelma kuin sinulla Ari. A, mutta se meni ajallaan ohi kun aloin vahvistamaan olkapäitäni ja muutenkin tuli säännöllisemmäksi tuo puntilla käynti. Minulla se naksaus olkapäässä teki kipeää ja oli aluksi katkolla että jos lopettaisin punttailun kokonaan. Onneksi meni sitten myöhemmin ajallaan ohi.

Aika paljon naksutti ja paukkui mullakin paikat ja paukkuu kyllä vähän edelleenkin. Mutta massaa ja voimaakin on tullut ihan mukavasti ja toisaalta varmaan tekniikkakin parantunut monenkertaisesti niin on paukkumisetkin vähentyneet lähes olemattomiin, treenin aikaiset siis. Ainoa paukuttava tekijä on toi viparit sivulle!!

Mulla ei treenatessa juurikaan nivelet pauku, mutta sitten kun muuten vaan liikuttelee niveliä esim. koulussa/kotona niin vähän joka paikka tuntuu natisevan. Kait sitä sitten tekniikat on suht ok treenatessa.
Lääkäriltä aikoinaan kysyin tuosta paukkeesta ja vähän se ihmettelikin, kuinka paljon esim. ranteet, olkapäät ja yläselkä paukkuu, mutta ei se siihen mitään osannut sanoa, tyypillistä. Olen kuitenkin huomioinut että ihan kuin nivelet paukkaisi sitä enemmän mitä enemmän jumissa on. Tai sitten se johtuu siitä, kun treenaa kovempaa --> kovempi jumi --> kovempi pauke. :)

Back
Ylös Bottom