Outo "väsymys"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pringlw
  • Aloitettu Aloitettu
Onkohan kellään samoja ongelmia.. Eli kun pitäisi alkaa treenata, iskee kauhea haukottelukohtaus. Olo ei kuitenkaan ole väsynyt, vaan ainoastaan haukotuttaa. Alkaa ottamaan päähän jo ihan oikeasti, kun pitäisi vetää esim. penkkisarja ja "huooooh!!" Nukun riitttävästi öisin.

Mä oon huomannu saman jutun. Eilenkin kun siirryin prässis -> sjmv, niin haukotellen laittelin levypainoja tankoon :zzzz:

Otin ennen treeniä 400mg kofeiinia, mutta sama juttu tulee myös ilman mitään piristeitäkin...

Mullakaan piristeet ei auta. Voisko se johtuu tosta hengityksestä.. Välillä tuntuu et se olis jotenkin psyykkinen juttu. Kun avaa salin oven, niin johan se haukotus tulee. Tuskin kuitenkaan on. Otan mieluusti kaikki vinkit vastaan, jotka auttais tähän ongelmaan.

Jos mahdollista, niin koittakaa vaihtaa treeni ajan kohtaa. Kesälomalla kävin treenaamassa just silloin kun tuntu pirteimmältä. Todella upeeta verrattuna töitten jälkeen treenaamiseen. Myöhemmin syksyllä ja talvella kannattaa mennä ulos melko kevyessä vaatetuksessa joksikin aikaa. Siis 10 min ulkona raikkaassa ilmassa aika nopea lämmittely ja treenaamaan. Tietysti jos on ongelmia rikkoontuneitten paikkojen kanssa, niin pakko pitää lämmöt päällä.
Myös suihkussa käynti ennen treeniä toimii.

Eikös tuo haukottelu johdu siitä että aivot eivät saa tarpeeksi happea?

Itsellä sitä esiintyy aika ajoin, joskus sarjatauot menee puhtaasti haukotellessa 10 sekunnin välein :D

edit: nopeasti tarkistin netistä, ilmeisesti ei ole tarkkaan tiedossa mistä tuo johtuu. Teoria hapen vähyydestäkin oli testattu vääräksi antamalla urheilijalle sarjatauoilla puhdasta happea.

Näitä täytyy koittaa. Miten paljon muuten yleensä käytätte aikaa lämmittelyyn? Oon kuullut kans jossain, että aivojen hapenpuute aiheuttaa haukottelua. Kai johtuu siitä.. Todella ärsyttävää!

Itse hölkkään salille (5min) siellä sitten venyttelyn pari minuuttia ja siirryn ensimmäiseen liikkeeseen ja sen lämmittelysarjoihin. En näe järkeä veivata kuntopyörää tai soutulaitetta 10-15min. hiki virraten :)

pringlw sanoi:
Onkohan kellään samoja ongelmia.. Eli kun pitäisi alkaa treenata, iskee kauhea haukottelukohtaus. Olo ei kuitenkaan ole väsynyt, vaan ainoastaan haukotuttaa. Alkaa ottamaan päähän jo ihan oikeasti, kun pitäisi vetää esim. penkkisarja ja "huooooh!!" Nukun riitttävästi öisin.

Mulla oli vähän samaa vikaa tässä joku aika sitten. kun aloin syömään paremmin, niin sen jälkeen on treenit kulkeneet aivan loistavasti, ilman haukoitteluita
Jos väsymyksen merkkejä tulee unista ja hyvästä syömisestä huolimatta, niin pidän 3-4 päivän levon, ja uusin eväin salille.

mullakin alkanut tällänen saatanallinen väsymys, syön kunnolla ja reilusti, nukun 7,5h ja silti tunnen itseni väsyneeksi jo pari tuntia heräämisen jälkeen, illalla luonnollisesti vielä pahemmin. Kahvia en juo, mutta kofuja käytän joskus, niistäkään ei tunnu olevan mitään hyötyä tähän. kummallista.

Itsekin haukottelen joskus treenissä, silti olo ei tunnu väsyneeltä. Jotenki tuntuu siltä et toi haukotus tulee helpommin jos ei ole nukkunut aivan 100% täydellisiä unia. Käyn salilla siinä about 2h heräämisen jälkeen.

Back
Ylös Bottom