Outo personal trainer

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
reinhardt sanoi:
Kyllä ne on rankkoja ihmiselle, joka hengästyy shoppailuvauhtisestä kävelystä.

Treenit tehdään siis ihan täysin uusiksi, kaikki liikkeet vaihdetaan. Minusta on ihan älytöntä rääpiä tuolla tavalla, ihminen, jolla ei ole mitään treenitaustaa ei opi edes tekniikkaa kunnolla kahden viikon treeneillä.

Onhan toi kyllä aika outoa.

Itse olen huomannut, että tän hetkisistä, erityisesti isojen salien (en siis tarkoita valmennustaan kauppaavia kehonrakentajia), pt:stä ja kuntosaliohjaajista pienellä osalla on suurinpiirtein yhtä hyvä tietämys kuin lajilleen omistautuneella harrastelija kehonrakentajalla ja marginaaliryhmällä laaja tietämys. Loput niistä sitten on pelkkiä kirjaviisaita narukäsiä, jotka itse eivät edes treenaa kovaa. Kiertelevät vaan asiakkaiden kanssa laitteilta/vehkeiltä toiselle ja nopesti näyttävät liikkeet (välillä vielä jopa päin persettä).

Kun on kysyntää enemmän kuin on pätevää tarjontaa, niin laatu kärsii...

Akkeli sanoi:
Onhan toi kyllä aika outoa.

Itse olen huomannut, että tän hetkisistä, erityisesti isojen salien (en siis tarkoita valmennustaan kauppaavia kehonrakentajia), pt:stä ja kuntosaliohjaajista pienellä osalla on suurinpiirtein yhtä hyvä tietämys kuin lajilleen omistautuneella harrastelija kehonrakentajalla ja marginaaliryhmällä laaja tietämys. Loput niistä sitten on pelkkiä kirjaviisaita narukäsiä, jotka itse eivät edes treenaa kovaa. Kiertelevät vaan asiakkaiden kanssa laitteilta/vehkeiltä toiselle ja nopesti näyttävät liikkeet (välillä vielä jopa päin persettä).

Kun on kysyntää enemmän kuin on pätevää tarjontaa, niin laatu kärsii...

Allekirjoitan osittain.. Mutta täytyy muistaa millaista kysyntää kuvaamillasi saleilla on. Suurin osa asiakkaista on ns. "tavallisia" ihmisiä, joilla on erittäin marginaalinen tarve pitkälle sovelletuille lihaskunto-ohjelmille. Sen sijaan tarvetta on hyvin pelkistetyille perusohjelmille, niska/hartia -seudun harjoitteille, raskaille sopiville harjoitteille, erilaisista tuki- ja liikuntaelimistön sairauksista kärsiville jne.

Tällaisille ihmisille "kirjaviisaat kynikset" saattavat olla monesti parhaita ohjaajia. Tarvetta pitkälle (kovaan harjoitteluun) sovellettuun anatomian, fysiologian, biomekaniikan, valmennusopin ja ravinto-opin tietouteen on vähän. Kovaa treenaavat ja pitemmälle ehtineet neuvoa harvoin kysyvät. Mitä tulee nopeaan ohjaukseen, se asia ei ole useinkaan ohjaajan päätettävissä kaupallisilla saleilla.

Silloin kun se Suurin pudottaja tuli tv:stä, niin ei ne trainerit mitenkään silkkihansikkain kohdelleet niitä asiakkaitaan. Mä itse alotin joskus vuonna nakki ja keihäs treenaamisen liian rajusti kun menin vaan rookiena poikien mukaan punttikselle. Sehän on jokaisen itsensä asia, että minkämuotoinen on. Jos kaveri taas luovuttaa, niin antaa luovuttaa. (jos kerran kuvio on toistuva: ollaan esmes. 3 viikkoa liikuntakuurilla ja sen jälkeen pistetään pillit pussiin) Sen olen huomannut että taso trainereiden keskuudessa on himppasen verran kirjava. Mä en enää pistä tossujani hienoihin kuntokeskuksiin, siellä missä paska haiseen ja banjot soi, sieltä olen saanut ne parhaimmat vinkit. :thumbs:

juu ei sitä "kirjaviisautta" ihan teilata kannata. hyvin usein hyvästä urheilijasta ei tule hyvää valmentajaa. salin suurin körmy ei välttämättä tiedä, miten muille saadaan hyviä tuloksia. sattuipahan vaan olemaan lahjakas. aika paljon saa opiskellakin, että osaa soveltaa asioita. toisaalta se taito on lahjakkuutta sekin.

Vaikka pt:n ohjeissa ei olisikaan ideaa, pahinta mitä Reinhardt voi tehdä on kertoa siitä tälle naiselle. Jos auktoriteetin sana motivoi häntä, antaa mennä vaan, tuossa vaiheessa kaikki treeni on kuitenkin kotiin päin. Sitten kun/jos into loppuu, voit puuttua peliin, kritisoida ohjaajan ja uskotella, että treeni oli ikävää ja tehotonta & sinun ohjeillasi kaikki muuttuu aurinkoiseksi. Taas menee pari viikkoa eteenpäin ;-)

iivili sanoi:
Reinhardt, ohjaa ystäväsi lukemaan Katri "Kutri" Mannisen juttuja joko kirjasta tai netistä

Luuletko, etten ole yrittänyt? Olen linkittänyt sille Kutrin sivut vuosia sitten...

En voi raahata sitä yhdessä lenkille tai salille, koska asumme eri kaupungeissa.

reinhardt sanoi:
Luuletko, etten ole yrittänyt? Olen linkittänyt sille Kutrin sivut vuosia sitten...

En voi raahata sitä yhdessä lenkille tai salille, koska asumme eri kaupungeissa.

Anna olla. Toiset ihmiset tekevät mitä tahansa välttääkseen fyysistä rasitusta, koska eivät ole siihen tottuneet. Ei ole tehtäväsi olla toiselle äiti. Jos ei usko kerrasta, niin mitä sitä helmiä sioille heittämään?

Kysymys saattaa olla myös urautumisesta. Jos kyseessä on n. 40-vuotias henkilö, ei hän muuta enää elämäntapojansa ellei lääkäri tule ja lyö paperia kouraan että "tos on, sulla on max 3 v elinaikaa jos et muuta tapojasi täysin." Ihan turha näitä elämäntapavelttoilijoita on yrittää aktivoida ilman kunnon ruoskaa apuna. :wall:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom