Outo olo treenin jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sundae
  • Aloitettu Aloitettu
Parin viikon ajan on tuntunut oudolta treenin jälkeen. Palkkaria juodessa tulee kuumeinen olo, aivan kuin yhtäkkiä olisi sairas. Olo on samanlainen kuin korkeassa kuumeessa, menee vilunväristyksiä ja iho on aivan kuuma. Joskus oksettaakin. Tämä tunne kestää muutaman minuutin ja se menee ohi yhtä nopeasti kuin alkoikin.

Mistähän tällainen voisi johtua? Kuumeen/flunssan olen sairastanut jo aikaisemmin syksyllä ja hoitanut sen kunnolla pois. Tällä hetkellä ei ole merkkiäkään flunssasta, tms. Muuten olo on hyvä ja terve, eikä lenkkeillessäkään tule mitään oireita.

Entäpä sellainen juttu, kun lihasvauriot ovat lieviä tulehdustiloja ja kuulin, että ne voivat jopa nostaa kuumeen. Onko mahdollista, että kehossa on koko ajan tulehdustila ja pientä lämpöilyä? Periaatteessahan kroppa voi reagoida noin voimakkaasti rasitukseen, mutta voiko se olla jatkuvaa?

Jälkimmäinen kysymys ei liity tähän omaan ongelmaani, mutta kysynpä samalla sitäkin, kun sain insinöörin aivoillani kehitettyä siitä oravanpyörän... :lol2:

Sundae sanoi:
Entäpä sellainen juttu, kun lihasvauriot ovat lieviä tulehdustiloja ja kuulin, että ne voivat jopa nostaa kuumeen. Onko mahdollista, että kehossa on koko ajan tulehdustila ja pientä lämpöilyä? Periaatteessahan kroppa voi reagoida noin voimakkaasti rasitukseen, mutta voiko se olla jatkuvaa?
Mutua: kai tuo mahdollista on, ainakin yksi kaveri kertoi hieronnankin nostattavan hänellä kuumeen.

Sä treenaat vaan tosi tehokkaasti ja hivenaineet (kivennäisaineet) lähtee kropasta hien mukana josta seuraa toi palelu. Mulla ei tuu salilla koskaan niin kuuma, että tuota tapahtuisi, mutta Savatessa toi on jatkuva riesa. Kannatta kokeilla luontaistuotekaupasta ja apteeksta saatavaa Valmarin liuosta, joka palauttaa juuri noita kivennäisaineita kroppaan. Aine aiheutti mulle jopa ylivilkkautta kun sitä säännöllisesti keväällä käytin.

Joo, mulla tulee se kuume vähän myöhemmin, elikkä joskus puol tuntia treenin jälkeen. Mutta se on sellanen raukea fiilis, eikä mikään sairas. Vaatetta pitää vähentää kun tuntuu että muuten hikoilee. Kuumuuden tunne on mulla erityisesti jaloissa ja selässä, riippumatta onko niitä nimenomaisia ryhmiä treenattu sinä päivänä.

Itellä kanssa tulee aina selkäreenin jälkeen illalla vähän kuumeinen olo, vaikkei kuumetta olekaan. En tiedä johtuuko itsellä liiasta rasituksesta, mutta jalkareenin jälkeen tuota oloa ei tule, vaikka jalkareeni onkin paljon raskaaman oloinen.

Sama homma, treenin jälkeen on yleensä hiukka outo ja kuumeinen olo, johtuu siitä kun kropan homeostaasi on saanut aika shokin:evil:

Heti reenin päälle (etenkin jalka- ja selkätreenin jälk) olo on aivan helvetin kauhea, tärisyttää huimaa ja urjottaa. Mutta nykyään tiedän että se kertoo vain siitä että onpa tullut tehtyä:whip: :D Ylikunnon rajalla treenaaminen on ainakin mulle tuonut parhaan kehityksen:whip: Tosin sen rajan yli ei saa mennä vaan aina sopivassa välissä himmata tahtia;)

Meniköhän :offtopic:

No hyvä etten oo ainoa :) Tuo olo on vaan niin paskamainen, kun tekee todella häijyä. Mutta ehkäpä siihenkin tottuu :jahas:

Kai se sitten siitä tehokkaasta treenistä johtuu. Lisäsin hiljattain myös kreatiinin annostusta, kun oon aikasemmin ottanut sitä melko vähän ja ainakin hiki lentää treenin aikana aivan eri malliin :D Että ehkäpä sekin on osasyyllinen...

Vastaavanlaisia oloja koettu täälläkin. Syynä oli liian alhainen verensokeri eli mieti onko mahdollista ajoittaa jotakin syömistä riittävän lähelle treeniä ja ehkä myös mahd. treenin venyessä pitkäksi aloittaa palkkarin juominen jo aikaisemmin.

Onko mahdollista, että kehossa on koko ajan tulehdustila ja pientä lämpöilyä? Periaatteessahan kroppa voi reagoida noin voimakkaasti rasitukseen, mutta voiko se olla jatkuvaa?

Jälkimmäinen kysymys ei liity tähän omaan ongelmaani, mutta kysynpä samalla sitäkin, kun sain insinöörin aivoillani kehitettyä siitä oravanpyörän...

Kehittelemäsi oravanpyötä on kuin onkin totta! Ja siitä on nauru kaukana...
Mulla nimittäin on ollut tuota kuumetta jo kolme kuukautta putkeen. Aiemmin luulin että se on vain joku flunssan jälkitauti, mutta viikko sitten selvisi, että johtuu lihasentsyymiarvojen kohoamisesta ym., mikä viittaa liian treenaamisen aiheuttamaan lihasvaurioon ja ylikuntoon :itku:

Samaa oireilua on ollut aika-ajoin itsellänikin. Välillä olen miettinyt, että onko minun yleiskunto vaan niin paska...:rock: Noh, kiva huomata, etten ole yksin... Nytkin treenien jälkeen tuli semmonen :urjo: olo. Mutta yleensä se on mennyt ohi palkkarin nauttimisen jälkeen.

Uskoisin, että johtuu palarin nopeesta imeytymisestä... Ootko vaihtanut palautusjuomaa lähiaikoina? Onko samat oireet ilman palaria?

Itellä tuli aikoinaan muutaman viikon aikana tismalleen samanlaisia oireita palautusjuoman vaihdon jälkeen.

Arzzka sanoi:
Verensokerin heittelyä veikkaisin.
Mahtaisiko muuten olla juuri se hypo- tai hyperglykemia (pahoittelen jos sivistyssanat menivät väärin :nolo: ) joka aiheuttaa ehkä yhden maailmanhistorian hirveimmistä oloista, eli heikottaa, jalat on rakettispakettia, kädet tärisee ja tuntuu, että seinät kaatuu päälle aivan justiinsa?

Oho, just meinasin tulla ihmettelemään ihan oman threadin kautta että tänään oli treenatessa hutera olo ja koski niin perkeleesti. Vedin kuitenki väkisellä ja raivolla loppuun ja kävelin sitte terveyskeskukseen siitä niin kuumetta oli. Päiväunilla täristi niin pirusti. Nyt ei taas ole yhtään mitään ja lämpö on laskenut normaaliksi alle 36 asteen. Ei muuta kun buranaa naamaan ja pari päivää lepoa siis. Vejän kyllä niin levynä lauvantaihin saakka kuin vaan voin :P.

Back
Ylös Bottom