Outo nykiminen rinnassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ak8400
  • Aloitettu Aloitettu
Noniin, koitetaas selittää mistä on kyse..

Tänään oli selkäpäivä, ja mavea tuli vedettyä. Tietenki myös muuta, mutta aikalailla kaikki paukut oli pelissä. Ojentajia tuli myös treenattua. En tiedä onko tällä treenillä vaikutusta asiaan, mutta kuitenkin sen verran taustaa että kova treenipäivä takana..

Eli ongelma on "outo nykiminen" juuri oikean rintalihaksen alla, oikealla puolella, kylkiluiden päällä noin 3cm nännistä sivulle (ja alas). Tätä tapahtuu ihan milloin vaan, ja loppuu taas vähän ajan päästä. Jos laittaa käden tämän kohdan päälle, sen huomaa selvästi (äitiki oli että "mitä vittua" :david:). Tulee siis semmonen patti siihen joka nousee ja laskee, melko nopeasti. Ihan ku olis joku morse koodi tai jotain, ei siis ole mitään tasaista rytmiä (kuten sydän). Itse en pysty hallitsemaan sitä, en saa sitä alkamaan kun haluan, enkä lopettamaan. Usein asennon vaihtaminen kuitenkin lopettaa tämän. Minkäänlaista kipua tms ei tunnu, mutta tuntuu koko kropassa kun toi nykii, eli häiritsee ;)..

Mikäköhän tämä voisi olla ja mistä se voisi johtua? Mitä tälle voisi tehdä?

Mielestäni olen syönyt kunnolla tänään, puuroa aamuksi & hedelmiä, reilu palkkari, kanan rintafilettä&perunaa, lämpimiä leipiä yms. Tähän päälle vielä multivita,kalaöljyt,magnesium.

Kiitoksia jo etukäteen :kippis1:

kramppeja, magnesiumin puute..

jep, magnesiumia ja tarpeeksi nestettä päivän mittaan niin eiköhän krampit häviä.

Elohiirihän tuo on, eli pienimuotoinen kramppi kuten edelle mainittiin. Reilu neste ja magnesium tabletteina auttaa, kuten sekin jo edellä sanottiin.

Itellä jos jää usempi päivä magnesiumin ottamisella väliin, alkaa tuo nykytys silmäkulmassa ensin, sitten toisessa olkapäässä. Eli ihan normaalia tuo on, ei kannata olla huolissaan.

Mutta jos tota magnesiumia ei ala ottamaan, saattaa sitten jossainvaiheessa saada jo oikeasti kipeetä tekevän krampi. Esim. pohje kun kramppaa kunnolla, siinä tulee äkkiä äitiä ikävä.

Mä en niinkää sanoisi että se on kramppi koska jos lihas kramppaa niin sattuu ihan vitusti. Jos kipua ei ole ollut niin epäilen suuresiti, että asialla on ollut elohiiri. Nimittäin mullaki oli ykspäivä rintalihaksen yläosassa samanlainen ilmiö a samoin joskus on ollut silmäluomessa samanlainen. Kysyin silmä jutun kohdalla asiasta terveyden hoitajalta niin se sano et se on elohiiri ja se voi johtua unen puutteesta eli ylirasitus. Joten ein usko että sun kohdalla se on mitää vakavaa. Mut venyttele ja oo niinku sitä ei olisikaa nii en usko että siitä tullee pitkä aikaista vaivaa. Ja zemppiä reeneihin: :thumbs:

No toi magnesiumin ja veden puute tuli kyllä ekana mieleen, mutta tossa kohdassa ei mielstäni ole mitään lihaksia, joka vähän vaikutti oudolta (siis kun kattoo "oikeiden" bodareiden kuvia, niin siinä kohtaa missä niilläki näkyy kylkiluut) :)

Noh, vedin tosiaanki pari nappia magnesiumia, ja myöhemmin noi oireet sitten hävis :thumbs:

Rockster sanoi:
Mä en niinkää sanoisi että se on kramppi koska jos lihas kramppaa niin sattuu ihan vitusti :thumbs:
miksi krampin pitäisi sattua vitusti mulla ainakin tulle kramppeja mitkä hoituu nesteellä ja magnesiumilla.

Back
Ylös Bottom