Outo kipu luussa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crash
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikäköhän perkele on kun salilla muutamissa liikkeissä (esim. penkki, pystypunnerrus) sattuu olkavarren luuhun. Mulla ei ole ollut mitään murtumia siinä joten aika outoa.

Mulla on joskus vähän samanlainen tunne. Käsikoukistus / ojennus liikkeissä tuntuu ettää luu vääntyy tms. Liikunnan opettajani sanoi että se voi olla luukalvon tulehdus, pieni tauko ja lepo teki hyvää, eipä tunnu enää parin viikon päästä. Voi olla että tulee takaisin mutta sitten vois ajatella lääkärii....

Tuskinpa tuo kipu luussa on. Ettei vaan olis kiertäjäkalvosin mikä on menny. Siihen ei auta muu kun lepoa reenistä. Itellä menny kerran ja taukoo joutui pitään about 1.5 kuukautta ennekun pysty taas harjotteleen täyspainosesti.

Crash sanoi:
Mulla lähinnä särkee tota luun ulkoreunaa olkapään alapuolelta.

Kuulostais paikaltaan lähinnä deltoideuksen kiinnityskohdalta, joka tulee yllättävänkin alas olkaluuhun.

Yhdyn kiertäjäkalvosin veikkaukseen. Lepoa, särkylääkekuuri (burana jos kestät aamuin illoin viikon ajan) kylmä/ kuuma hauteet. Jatkossa sitten alat tekeen kunnon lämmittelyt myös kiertäjäkalvosimille ja treenin loppuun pari pitkää sarjaa (15-25) joilla niitä vahvistat. Jos se kuitenkin on revennyt (tosin silloin et pystyisi kättä edes nostamaan) auttaa vain leikkaus, eikä silläkään käsi tule 100% kuntoon. Todennäköistä kuitenkin on, että se on vain tulehtunut mutta ilman taukoa treenaamisesta ja ilman noita hoitoja se ei kuntoon tule. Kokemusta on omalta kohdalta.

Itselläni myös kipua jossain luussa, yleensä hauiskäännön yhteydessä.
Ei tunnu oikeastaan kuin liikkeen alussa ja sitten liikkeen lopussa, kun laskee painon pois. Itseasiassa sillon tulee aika kovakin vihlonta :rolleyes:

Edit: Onneksi testoa ja decaa enemmän kuin laki sallii, niin ei pitäisi niin helposti hajota ;)

Joo

Mullakin penkkipunnerruksessa sattuu aluksi aika kovaa juuri kun tangon saa nostettua ylös. Tein penkillä nopeusharjoittelua ja sitten kun vedin nopeasti, tuntu joka kerralla.
Sattuu tuosta vasemman käden hauiksen kohtaalta ulkoreunasta.

Mikä mahtaa olla ? Pitäsikö jättää tuo penkki väliin pariksi viikoksi ja tehdä vaikka ristikkäistaljaa tai jotain muuta ?
Ehdotuksia ?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen melko varma ettei tämä ole kiertäjäkalvosimesta johtuvaa, vaan kipu tulee luusta. Luun ulkoreunasta... Hyvät joulut muuten kaikille!

g

:confused: Itseani jo pitkään askarrellut, että kun teen esim, hauis kääntöä W tangolla tuntuu kuin luu kädestä "ei hauiksen luu" vaan kyynerpään jälkeen sisempi luu, vääntyisi, mutta pitemmän tutkiskelun jälkeen totesin että lihas se siinä taitaa särkeä. ainakin kyseinen lihas jotenkin aina treenatessa ihan lukossa/kovana... ei yleensä ole kipeä liikkeen jälkeen, aika ikävältä tuntuu aina kun tangon laitan maahan :confused:
hmm ?!?!

Back
Ylös Bottom