Outo homma hauisten kanssa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli, kyseessä on nyt tällainen outo homma haban kanssa.

Vasemman käden haba on siis isompi sillä tavalla, että se on leveä vähän joka suuntaan, kun taas oikean käden haba on sillä tavalla, että se on iso vain yläsuuntaan, eikä kaikkiin suuntiin. On todella tyhmän näköinen, kun vasemman käden haba on kuin pallo, mutta oikean käden haba vaan tollanen patti, mikä on vaan korkeussuuntaan.
Enkä ole edes vasenkätinen, vaan oikeakätinen. Vasen käsi väsyy kyllä treenatessa enemmän, mutta silti isompi haba. Ja ihan samanpituiset sarjat kummallakin kädellä, ettei voi olla siitä kyse.

Toivottavasti ymmärsitte, mitä meinaan ja osaatte selittää, että miksi se on näin.

Mulla on ihan sama tilanne hauisten kanssa ku sulla. Ite oon kanssa ihmetellyt, että mistä johtuu.. Ainoo poikkeus susta on, että mun oikee hauis ei kyllä ole iso yläsuuntaakaan, toisin kuin vasen..

Voisin lyödä oikean kivekseni vetoa, että niillä joilla on näitä ''ongelmia'' niin taustalla on mailapelejä. Itse pelasin ennen punttailua ~8 vuotta lätkää ja toinen olkavarsi oli isompi kuin toinen. Pari kuukautta kun treenasi tasaisesti molempia niin ero tasaantui. Eli ei hätää, tuskin teistä kukaan on mikään genetic freak.

Perutaan kummiskin toi veto. :D

Kyseessä on tuttu ilmiö eli epäsymmetria. Kehon puoliskot ei ole luultavasti koskaan täysin samanlaiset, mutta joillakin ero näkyy selvemmin. Epäsymmetriaa voi yrittää korjata treenaamalla heikompaa ja pienempää puolta enemmän.

Hauista tehtäessä nopeasti lihas kasvaa juurikin yläsuuntaan enemmän, ja hitaasti toisinpäin.
Perusteita? Kuulostaa mun korvaan aika soopalta. :jahas: Hauiksen kahden pään lihassolut on tuskin kovin erilaisia ja miten kummassa se pitkä pää (ns. korkeutta antava) kasvais nopeilla toistoilla paremmin? On kyllä todettu, että brachialis (lihas hauiksen ja ojentajan välissä) reagois parhaiten hitaisiin toistoihin, mutta sehän nimenomaan puskee hauista ylöspäin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom