Originally posted by Dragon
Vatsalihasten kovettamista?
Selinmakuulle - kaveri seisomaan mahan päälle - jännitä ja rentouta vuorotellen vatsalihaksia 10 kertaa.
Thainyrkkeilyssä tää tehtiin aikoinaan niin, että se 20 hengen sakki meni kaikki makaamaan selälleen vierekkäin ja rivin toisesta päästä lähti kävelemään yli. Muistaakseni itse kävelin kahdesti kaikkien yli. Ensin tulee 60 kg jamppa yli ja heti perään 110 kg, oli aika kokemus :lol2: Ja vielä kun jollain oli huono tasapaino, ensin se jätkä astu mun rintalastan päälle ja sitten palleille :jahas:
Ite oon joskus tehny rutistuksia kaverin kanssa niin, että yläasennossa kaveri lätkäsee vatsalle sellasella pienellä potku/iskutyynyllä, ainakin oli iho punainen.
Sitten 6 vuotiaana Sankukai karatessa oli painajaismaisin "jalkatreeni" mun mittarin mukaan jos muistot pitää vähääkään yhtä todellisuuden kanssa. Mielestäni vedettiin 1 h pelkästään kyykkykävelyä, pituushyppyä yms. sen muistan että aamulla oli vaikea lähteä kävelemään. Todellisuudessa toi oli varmaan 10 min :D
Thainyrkkeilyssä satunnaista niska/päänkovetus treeniä joillain jampoilla, yksi lensi yli köysien kovalle lattialle. Kehä siis n.1 m korkeudella. Ikävän kuulonen kopahdus kuulu.
Isä ukko kertoi parista kerrastaan jossain Hei Moi Doo tyylisessä lajissa joskus vuonna nakki ja piirakka. Äijät oli juossu paljainjaloin lumista mäkeä ylös kaveri reppuselässä. Ilmankos olivatkin hyppineet näytöksessä niinkin komeasti.
edit. Noista Shaolin äijistä, joskus muinoin tuli 5-osainen dokumenttisarja Taistelijan Tie Yleltä. Yksi näistä käsitteli Shaolin temppelin kung fu ukkoja, ei siellä kyllä palleille paukutettu, mutta kattoon ripustetulla pölkyllä kovettivat vatsalihaksia, murskasivat tiiliä kyynärpäällä niiden ollessa toisen pään päällä, söivät seisoaltaan sillasten pölkkyjen päällä, kävelivät käsiseisonnassa portaita.. ehkä oli näytetty kuvausryhmälle, ja niiden lähdettyä tilattu pizzat ja menty hakkaamaan tekkeniä :lol2:
Noista Taistelijan Tie dokumenteista paras oli Englantilaiset Sumopainijat höhö