Oudoin herkkusi/ruokahimosi?

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Kun tässä keskustelussa oli otsikkona OUDOIN herkkusi/ruokahimosi niin mulla se on varmaan tämä:

En pidä oikeastaan mistään valmiista leivonnaisista, mutta sen sijaan tykkään aivan tajuttomasti raa'asta leivintaikinasta/vastaavasta. Eli melkein mikä vaan putoaa: peruspullataikina on sairaan hyvää, samoin kaikki kuivakakkutaikinat (etenkin suklaakakkuhässäkät). Myös suolaiset versiot raakana käy, esim. voitaikina on aika herkkua :-)

Sitten toinen outous voisi olla kermavaahto ja siis ehdottomasti ilman sokeria! Täytekakkujakin syön lähinnä vain silloin, jos päällä on runsaasti oikeaa kermavaahtoa ja jos onnistun jotenkin kaapimaan sitä lautaselleni ekstramäärän :-)

Dee sanoi:
En pidä oikeastaan mistään valmiista leivonnaisista, mutta sen sijaan tykkään aivan tajuttomasti raa'asta leivintaikinasta/vastaavasta.
Oikeastaan kaikki leivonnaiset on maistuu mun mielestäni paremmilta raakoina. Meinaa aina leipoessa taikina kadota ennenkä ehtii uuniin asti.
Parhaimmasta päästä on protskumuffinssitaikina, missä osa jauhoista on korvattu kaurahiutaleilla ja osa pure whey vaniljalla. :kuola:

Jotkut väittää että soija on pahaa. Mä pistelen liotettua soijarouhetta ihan onnessani sellaisenaan. Hyvää on, mutta kämppis ilmeisesti pitää vähän outona.

Lilith sanoi:
Parhaimmasta päästä on protskumuffinssitaikina, missä osa jauhoista on korvattu kaurahiutaleilla ja osa pure whey vaniljalla. :kuola:

Ja reseptiii kiiitooosshh!!! :) Kuulostaa aika hyvältä nimittäin :kuola:

Kun jätetään pois kaikki mitä voi jokseenkin normaalina pitää, kuten raaka kala, jää jäljelle vain natto. "Lennokkiliimaa pavuilla" siis käyneitä (soija) papuja. Harmi, ettei sitä saa Suomesta kuin Helsingistä ja pakasteena, mikä ei ole ollenkaan samaa kuin tuore natto. Ei helkkari, kaikkea sitä voi jäädä kaipaamaan matkoiltaan.

Aika terveelliset himot suurimmalla osalla mimmeistä... :D Pakko tunnustaa yksi tosi epäterveellinenkin tähän väliin: Mäkkärissä ranskalaiset dipattuna Sundae- jäätelöön! Ällöä mutta ah niin hyvää. Käytössä todella harvoin sattuneesta syystä... :rolleyes:
Terveellisempi herkku on viipaloitu raaka kyssäkaali :kuola: Sitä söisi telkkaria katsoessa vaikka miten paljon!

Mun "oudoin" herkku on ketsuppi!!! Sitä tungen AIVAN joka paikkaan; leivän päälle (en ikinä syö leipää ilman ketsuppia), keittoihin, perunoiden päälle, porkkanaa dippailen ketsuppiin jne. Eli toisin sanoen melkein kaikkeen ruokaan. Ravintolassa pyydän aina ketsuppia, hienoissa ravintoloissa tarjoilijat katsoo mua oudosti, kun nätisti pyydän ketsuppia mun hienon ylikalliin annokseni päälle Vois sanoa, et oon riippuvainen ketsupista, mikään ruoka ei yksinkertaiseti maistu hyvälle ilman ketsuppia Tästä vois tietty fiksu ihminen päätellä, että mähän en periaatteessa maista mitään muuta kun ketsuppia

Heh tämä sama minulla :D Kyllä sitä jaksavat ihmiset vieläkin ihmetellä.

Dee sanoi:
En pidä oikeastaan mistään valmiista leivonnaisista, mutta sen sijaan tykkään aivan tajuttomasti raa'asta leivintaikinasta/vastaavasta.

Jeh. Ostin viime jouluna kolme pakettia valmispiparkakkutaikinaa ja vetelin ikään kuin suklaapatukkoina sitä. No, sehän tosiaan on vähän niin kuin suklaata, kun siinä on jotain 350 kcal/100 g, mutta hemmetti, mä en välittänyt. Tulipa nautiskeltua sitä sitten koko vuoden edestä. Tosin mun mielestä se ei ole mitenkään outoa.

Dippaan kanssa ranskalaiset sunday-jädeen, olen tehnyt niin pikkunaskalista asti. Aurajuustojäätelö oli mun mielestä hyvää. Outoa muiden mielestä on se, että mä laitan puuroon raejuustoa. Sick, vai mitä? :rolleyes:

Mulla noi lempparit menee aina kausittain, syön ensin pari kuukautta - puoli vuotta samaa lempparia ja sitten on niiiiiiin kyllästynyt ettei enää pysty. :jahas:

Edellisiä ovat olleet Tempo Fitness (alakarppaamisen myötä pannassa), kippari-juusto ja raejuusto, tällä hetkellä aktiivisimmin päällä kalkkunaleike, glögi, luumut ja seos, jossa on Exquisan maustamatonta rahkaa + mansikanmakuista protskua + Valion mustikkakeittoa. Aika ällöttävän makeeta (ei voi syödä ilman mustikkakeittoa, joka vähän raikastaa sitä), mutta toimii...

Mun juttu on kaneli, inkivääri, neilikka, kardemumma ja aito vanilja..niitä pitää tunkee ihan joka paikkaan ja joka vuodenaika :hyper:
Kokeilkaapa vaikka maitorahkaan, kaurapuuron päälle(puuron voi myös keittää kardemummalla maustetussa vedessä jossa on liotettu vaniljatankoa!), protskun (banaanin tai vaniljan makuisen) sekaan, kahviin (ihan ehdoton!)...

Noista mausteista varmaan arvaa sen et olen myös piparkakkutaikinan suuri ystävä...joulunaika on mun muuten hyvin pysyvässä itsekurissa suurin koitos, kun sitä taikinaa on kaikkialla... :rolleyes:

Tiger Girl sanoi:
Mun juttu on kaneli, inkivääri, neilikka, kardemumma ja aito vanilja..niitä pitää tunkee ihan joka paikkaan ja joka vuodenaika :hyper:
Kokeilkaapa vaikka maitorahkaan, kaurapuuron päälle(puuron voi myös keittää kardemummalla maustetussa vedessä jossa on liotettu vaniljatankoa!), protskun (banaanin tai vaniljan makuisen) sekaan, kahviin (ihan ehdoton!)...

SAMA!..Kaurahiutaleita,soijarouhetta,rasvatonta maitoa, kanelia ja/tai kardemummaa, => :kuola:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Olen kyllä samaa mieltä noista raaoista taikinoista; mmmm erittäin hyvää ja siinä sarjassa voittaa äityliinin joulupiparitaikina. Sekä tuo raaka paistijauheliha on ihan ykköstä näkkileivän (siis sen pienen pyöreän) päällä,kera raa'an sipulin, maustettuna herbamare yrttisuolalla, VOILÀ!!!
Itse olen myös erikoistunut syömään raakaa spagettia tai makaronia sellaisenaan ja varsinkin tiettynä hetkenä kuukaudessa se maistuu vieläkin enemmän :lol2:
Olen pitänyt itseäni aina jollain tavoin omituisena :evil: , kun keksin mitä erikoisempia syötäviä ruokia. Maistelisin luultavammin vielä enemmän erikoisia juttuja, mutta on aika paha ruoka-aine allergia, joka estää kulinaariset nautinnot!!

Mä liityn ketsuppi-joukkoon! Meillä on aina taisteluja siitä saanko laittaa kepsuttia isännän laittamaan ruokaan, kun se kuulemma"vie kaiken maun ruoasta ja se ei masitu millekään muulle". Yritäppä siinä sitten...mutkumutku. Ja tätä threadia lukiessani rupesin taas kaipaamaan oliiveja ja hain(lue ostin)oliivipurkin.. täytteenä valkosipulia tietenkin.
Tuskinpa minä mitään kamalan kummallista syön..??
Pitäisi jaksaa nostaa tas se resepti-threadi tuolta jostain esiin, muistelisin joskus nähneeni sellaisen kun täällä olin vaan passiivisena kuulijana.
Voisinpa ottaa tehtäväkseni. :kuola:

Mimmuli sanoi:
Mä liityn ketsuppi-joukkoon! Meillä on aina taisteluja siitä saanko laittaa kepsuttia isännän laittamaan ruokaan, kun se kuulemma"vie kaiken maun ruoasta ja se ei masitu millekään muulle". Yritäppä siinä sitten...mutkumutku. Ja tätä threadia lukiessani rupesin taas kaipaamaan oliiveja ja hain(lue ostin)oliivipurkin.. täytteenä valkosipulia tietenkin.
Tuskinpa minä mitään kamalan kummallista syön..??
Pitäisi jaksaa nostaa tas se resepti-threadi tuolta jostain esiin, muistelisin joskus nähneeni sellaisen kun täällä olin vaan passiivisena kuulijana.
Voisinpa ottaa tehtäväkseni. :kuola:

Kerropa miehellesi, että ketsuppi on terveelistä juuri miehille, koska kypsennetystä tomaatista saa miehille tärkeää lycopene-nimistä ainetta. Se suojelee prostatasyövältä!

:kuola: Täälläkin yksi ketsuppi fanaatikko !!!
Sama pätee kyllä sinappiinkin, ui kun on hyväääää !! :kuola:

Yksi lempparini on: ruisleipäpala, paljon ketsuppia , tonnikalaa ja sitten siihen päälle muutama siivu tuorekurkkua. kokeilemisen arvoinen juttu jos tykkäät ketsupista ja tonnikalasta. :D

Suolapähkinät on myös yksi sellainen juttu mitä en voi olla syömättä jos kotoa löytyy, siksi en niitä koskaan ostakaan. Tulee vaan kauhea närästys ja seuraavana päivänä turvottaa kun nestettä kertyy ihan joka paikkaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom