Oudoin herkkusi/ruokahimosi?

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Mä oon ihan hullu syömään raakaa paistijauhelihaa! Kesällä oli tarkoitus grillata jauhelihapihvejä ja tehdä kotitekoisia hampurilaisia... Mä jäin sitten ilman kun olin kerennyt syömään oman osuuteni ( ja vähän enemmänkin) raakana.

Kaikki oliivit, juustot yms. ovat ihan lastenleikkiä. Rakastan myös raakoja kananmunia, sushia ja carpacciota.
Rucolaa ja chicoria voisin sellaisenaan syödä vaikka kuinka paljon.

Varmaan kaikista suurin omituisuuteni on se, että ruoka-aineiden pitää olla aina tietyn merkkisiä ja kotona mun on saatava käyttää tiettyjä astioita (esim. ruispuuro pitää ehdottomasti syödä murokulhosta, kaurapuuro taas keittolautaselta). Joskus avon on vaikea ymmärtää, miksi pitää juosta usemassa kaupassa yhden tietyn raejuustomerkin perässä.

Kaikennäköisiä repeptien "terveellistämiskokeiluja" tulee usein tehtyä. Oon kehitellyt protskumuffinseja, -piirakkaa, -pannaria ja -patukoita korvaamalla vehnikset protskujauholla. Noita ei varmaan kukaan muu söisi, mutta mulle maistuu.

Smart sanoi:
Mä oon ihan hullu syömään raakaa paistijauhelihaa!
-clipclip-
Rakastan myös raakoja kananmunia

Tälle antaisin kyllä parhaat pisteet tähänastisista :hyper:

Itse söin eilen ensimmäistä kertaa varmaan kahteenkymmeneen vuoteen lapsuusvuosieni herkkua eli Kallen mätitahnaa (sorruin viimeinkin ostamaan sitä light-versiota). Ja addiktio iski VÄLITTÖMÄSTI! :hyper:

Ai joo, tuli mieleen nuo mun muutamat leipäversiot, joita muut tuijottelevat hitaasti... Eli esimerkiksi tällainen: leipää (mielellään sellaista vaaleaa leipää, jossa jyviä ja muuta ''hönistä'' sekana, ei ihan valkoista leipää), margariinia tai sulatejuustoa, valkosipulia. Leipä paahdetaan tai ei, päälle levitetään sulatejuusto tai margariini ja pilkotaan valkosipulinkynsi tai pari ''viipaleiksi''. Erityisen hyvää valkosipulituorejuuston/-sulatejuuston kanssa. Eikä flunssa iske tai vampyyrit pure! Ruisleivän + raejuuston päälle valkosipuli sopii myös mainiosti. Mitä enemmän, sen parempi.

Toisekseen sellainen herkkuleipä, jos tekee makeaa mieli. Tähän käy vaikka ihan peruspaahtoleivästä lähtien mikä vaan vaalea leipä. Leipä paahdetaan, päälle levitetään n. 1 tl hunajaa ja siihen päälle pilkotaan siivuiksi puolikas banaani. Nam!

Taatusti yksi epäterveellisimmistä himoistani on syödä suklaalevitettä suoraan purkista. Siksi sitä ei voi meille ostaa ollenkaan... :rolleyes:

Hmm, mitähän outoa sitä tulisi syötyä.. Tuntuu että yleisesti ottaen kaikki meikäläisen "normaali" ruoka saa esim. koulussa aikaan kummoksuvia katseita. Mainitakseni erään lapsuudenaikaisen herkun (ei todellakaan nykyisen :urjo: ), eli söin voileviä balkanmakkaran sisälle käärittynä.. Kumma kyllä, ei tuo ylimääräisinä kiloina silloin pienenäkään näkynyt..

Eräs viime aikojen herkku, ei kylläkään outo, on sotku johon laitan rasvatonta maustamatonta a-jugurttia (tai joku hedelmäjugurtti), kauraleseitä, ananasmurskaa ja vähän hermesetas jauhetta. Samanlaista sotkua teen esimerkiksi mustikoista, ja nam! on hyvää. :haart:

Edit: tuo raaka jauheliha muuten kuullostaa aika rajulta, vaikka joskus (pienenä tyttönä) suuri intohimoni oli syödä jauheliha"taikinaa", eli sitä tietenkin mistä pihvit tai murekkeet paistetaan... Kananmunineen kaikkineen se meni ja hyvää oli, äiti vaan jaksoi huomautella raa'an lihan syömisestä mahdollisesti aiheutuvista vaikutuksista. No, en oo vielä tähän päivään mennessä kuollu, ei kai se sit ollukaan niin vakavaa...

Tulipahan tässä mieleen myös se että syön raa'an kaalin ohella myös kaurahiutaleita raakana!Siis ilman mitään nestettä kulhoon ja ääntä kohti...Kyllä kämppikset vähän ihmettelee, mut minkäs sille teet kun ne on NIIN hyviä!!!

johan on tytöillä herkut :eek:

Itse mitä vedän ihan kamalasti on tuc suolakeksit ja niiden päälle valkosipuli valkohomejuustoa....NAM!

Mutta tässä teille erään tuttavani mielihyvä...
Olkaa valmiina..

Silliä purkista ja päälle kermavaahtoa :hyper: what the h....

Tämän hetken "herkku" on esipestyt porkkanat kuorineen - miten jokin terveellinen voi olla niin hyvää... menisi helposti pari kiloa päivässä...

Suola/maustekurkut ovat suuri herkku - paahdetun ruisleivän päällä. Siinä ei leipä kaipaa enää mitään muuta - ei kinkkua tahi muita kasviksia. Mies katsoo kyllä kieroon mun suolakurkuilla vuorattuja leipiä - itse laittaa korkeintaan pari mausteeksi. Ei kymmentä...

Tykkään myös dipata raakaa kurkkua ketsuppiin... hyvää ja kevyttä naposteltavaa esim. leffaa katsoessa.

Pannassa on vanha herkku: Aurajuusto pelkistään muru kerrallaan tai Reissumiehen päällä. Ihan liikaa rasvaa mutta ah niin hyvää...

Makean nälkään sopii muuten fitness-murot kuiviltaan esim. hiilaripäivänä. Niitä saa napostella aimo läjän ennen kuin 100 g on täynnä. Voittaa karkit mennen tullen (ehkä ei kuitenkaan vaahtokarkkeja...).

Minä sain kouluaikoina oudoksuvia katseita ruokalassa, kun söin perunamuussia näkkärin päällä. Ja siihen vielä pari punajuuriviipaletta niin kyllä on hyvää! Nykyään omituiseksi riittää se perus rahka-kaurahiutale-sekoitus duunipaikalla... Ja tietysti fetaa voisin syödä suoraan purkista vaikka miten paljon ja niitä oliiveja!!

Ada sanoi:
...kotona mun on saatava käyttää tiettyjä astioita (esim. ruispuuro pitää ehdottomasti syödä murokulhosta, kaurapuuro taas keittolautaselta).

Hieman ehkä :offtopic: mutta minulla on myös tämä tietyt-ruoat-tietyistä-astioista-kompleksi... Onneksi se ei häiritse ympäristöä ja avokki tuskin huomaa mistä minkäkin syön kun itse syö kaiken mistä sattuu (astioista kuitenkin). :D

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Ironbutt sanoi:
Makean nälkään sopii muuten fitness-murot kuiviltaan esim. hiilaripäivänä. Niitä saa napostella aimo läjän ennen kuin 100 g on täynnä. Voittaa karkit mennen tullen (ehkä ei kuitenkaan vaahtokarkkeja...).

Täälläkin käytössä. Siis murot. Ne on sopivan makeita, muttei liian. Just sopivia mun makuuni. :thumbs:

Mulla on yks(ei kyllä kovin erikoinen) mitä mä varmaan tungen kohta kaurapuuroonki:
cashew-pähkinät. Onneks niitten rasva on enimmäkseen hyvää kun melkein joka päivä tulee muutama popsittua. Antaa muuten hyvää lisämakua esim kanafilesuikale-riisi-sekoitukseen.

MillaMagia sanoi:
Ainakin tämmösen oudon piirteen tunnustan, että tykkään jäädyttää esim. hedelmiä pakastimessa. Jotenkin vaan esim. banskut on paljon parempia, kun ne viipaloi pakastimeen ja sitten nakertelee jäisinä palasina. Kaikennäköistä muutakin tulee välillä popsittua jäädytettynä, mm. rahkamehukeitto- tai rahka-suklaanmakuinen hera-sotkuja. :D

Sielunsisar... mulla on aina pakasteessa jäätymässä banaania, avokadoa ja purkkiananasta. Niistä saa aivan ihania jäätelö-tyyppisiä herkkuja kun sörssäilee esim. maidon, rahkan tai protskujauhon kanssa.

Lisäksi pidän tavattomasti pakastepuolukoista ja -karpaloista. Ne menevät em. pirtelöihin/hässäköihin, puuroon, piimän kanssa...

Yksi hyvä pirtelö on myös kylmä kahvipirtelö, eli kylmää kahvia, maitoa, banaania pakkasesta ja vanilijan tai suklaan makuista herajauhetta. Kylmä kahvi on joidenkin mielestä käyttökelvotonta.

Ai niin, tykkään myös syödä paistetut munat sinapin kera - sinappi on mielestäni hyvää myös esim. tonnikalan ja papujen kanssa. Ketsuppia käytän nykyisin aika vähän, mutta maksalaatikkoon se on must.

Ps. Yksi lapsuudenystäväni söi usein salmiakkia maidon kera.

MillaMagian ja SannaK:n kanssa samoilla linjoilla, eli hedelmiä pakkaseen, banaani on ihan ykkönen. Poikaystävä ei vaan tuota ole tajunnut, kun saisin sen maistamaan joskus :)

Toinen on juuri tuo jäätelö ja limu, en ole tosin Coca Colaan sotkenut, mutta vaniljajäätelökuutioita ja spritea... :kuola:

Pitääkin kokeilla noita hedelmiä pakasteena. Oon jo ihan hulluna puolijäisiin vadelmiin ja mansikoihin. Ei ole tullut mieleenikään pakastaa hedelmiä...

Mun "oudoin" herkku on ketsuppi!!! Sitä tungen AIVAN joka paikkaan; leivän päälle (en ikinä syö leipää ilman ketsuppia), keittoihin, perunoiden päälle, porkkanaa dippailen ketsuppiin jne. Eli toisin sanoen melkein kaikkeen ruokaan. Ravintolassa pyydän aina ketsuppia, hienoissa ravintoloissa tarjoilijat katsoo mua oudosti, kun nätisti pyydän ketsuppia mun hienon ylikalliin annokseni päälle :D

Vois sanoa, et oon riippuvainen ketsupista, mikään ruoka ei yksinkertaiseti maistu hyvälle ilman ketsuppia :rolleyes: Tästä vois tietty fiksu ihminen päätellä, että mähän en periaatteessa maista mitään muuta kun ketsuppia :D

Moni kattoo kieroon ku tungen sinappia joka paikkaan... Ei nyt ihan keittoihin, mutta melkeen.. :) Paksu jauhelihakastike on aivan mahtavaa näkkärin päällä... Nälkä ainakin lähtee ja heti! Myös mulle maistuvat porkkanat ja vielä kun ostaa valkosipuli tai american dippikastikkeen nii ai että ku on hyvää!! Herkkupäivänä tulee ostettua kaikista limaisimpia karkkeja ja sitte niitä mussutetaan oikeen isosti.. :D Moni kahtoo vähä kieroon..

Varmaan erikoisimpia katseita olen saanut valkuais-raejuusto-kalkkuna-kurkku-ketsuppi-"salaatista", on muuten hyvää, vaikka näyttääkin aika lailla koiranruualta ;) Mulla on kans jonkinasteinen ketsuppiaddiktio, sitä on pakko laittaa ruokaan kuin ruokaan. Kesällä mun herkkuruokaa oli jauheliha/kana-kruunuvihannes-raejuusto-ketsuppi-sörsseli, mielettömän hyvää, vaikka sekin vähän erikoiselta näyttää...

Mun suurin herkku on kaurapuuro ja sinne raejuusto joukkoon. Monen kaverin mielestä tosi outo yhdistelmä. Raejuustoista parasta Arlan Keso. nam! :)
Ketsuppia kuluu kans paljon, mm.maksalaatikko ja ketsuppi, super hyvää.
Hyvää on myös jauheliha-valkosipulisulatejuusto-papuja tomaattikastikkeessa-sipuli- mössö.

Suositut

Back
Ylös Bottom