Oudoin herkkusi/ruokahimosi?

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Gillyanne

Vaa'at kaatikselle ry
Muistaakseni tällaista trediä ei ole ainakaan mimmien puolella ollut...? No anyway, varmaan aika monella meistä on jotain omia "sekoituksia", joihin ympäristön reaktio on lähinnä :eek: tai :urjo:. Nyt, siskot, salat julki ja reseptit jakoon!

Itselläni on nykyään himo oliiveihin, siis niihin vihreisiin paprikatäytteisiin. Eilen
popsin niitä taas ilta/yöpalaksi, puoli purkillista meni (haarukalla suoraan purkista tietty) että hujahti :D Joskus muutamia vuosia sitten söin paljon raejuustoa suoraan purkista, mausteena soijakastiketta, valkosipulia ja tabascoa, ex-mies yökötteli joka kerta naama vihreänä :D

Että sellaista gourmeeta täälläpäin... :D

Ei voi olla totta: ensin näin vain otsikon ja päätin heti kirjoittaa oudosta oliivipakkomielteestäni ja sitten Gillyanne kirjoittaa heti ensimmäisenä itsellään olevan saman himon :eek: No eniveis, kivellisiä Kalamata-oliiveja KULUU...aika paljon nimittäin. Ja se on sellainen juttu jota ilman en todellakaan voi olla. Joskus korvaavia tuotteita voisivat olla feta taikka marinoitu maa-artisokka...mutta ei ole oliivin voittanutta :hyper: Mitään makeaa en ole koskaan oikein syönyt, mutta nuo suolaiset jutut voivat joskus houkuttaa niin että tuntuu että järki lähtee, jollei niitä saa juuri sillä sekunnilla...

Bizz sanoi:
No eniveis, kivellisiä Kalamata-oliiveja KULUU...aika paljon nimittäin. Ja se on sellainen juttu jota ilman en todellakaan voi olla.

Täällä yksi oliivifanaatikko lisää. Avopuoliso valittaa, etteikö kelpais ne halvemmat tavalliset mustat oliivit, kun on aina pakko raahata iso kasa kalamata-oliiveja kotiin. Syön näitä ihan pelkkänäänkin ties kuinka, usein vielä mutustan lisäksi tomaattia tai kurkun pätkää - pikasalaatti :D

Tällä hetkellä toinen suuri intohimo on porkkanat joiden päälle ripottelen rakuunaa (tää on se oleellinen osa, pelkät porkkanat ei kelpaa), toivottavasti en muutu kohta oranssiksi...

Ja varmasti mun pysyvin intohimoni on olleet popcornit jo usean vuoden ajan :nolo:

Uuh! Coctailkurkut ja maustekurkut häviää jääkaapista alta aika yksikön
Fetajuusto ja mozzarella namps! Ja tietenkin ilman mitään lisukkeita kaikki edellä mainitut!!!

Mun makufantasiani on maksalaatikko, puolukkahillo ja raejuusto. Sekaisin ja ihan kylmänä. Toinen on peruskaurapuuro ja Valion luumu-rusinakeitto. Dietillä ollessa toi maksalaatikon syönti on ollu pannassa mutta normikaudella herkku numero 1. Tykkään myös hapankorpuista ja maustekurkusta sen kanssa.

Haa, oliivithan ovat täysin normaali ja ymmärrettävä herkku. :)

Raejuustovirityksiä mullakin. Tomaattikastiketta ja raejuustoa mössöksi, nam. Mutta se ei liene outo herkku... No yksi on, mitä mies vähän katsoo hitaasti. Eli hitunen kuumaa vettä, johon sekoitan jauhecappuccinoa, pari desiä kylmää maitoa ja protskujauhetta. Kahvipirtelöä. Nam.

Munakas hillolla on myös herkullista. Vaan sekin lienee varsin normaali herkku, ei ainakaan ole kukaan oudoksi väittänyt.

Mä syön vaan tavallisesti? Ainakin sen jälkeen kun lapsuuden intohimoni loppui, silloin muussasin kovaksi keitetyn kananmunan keltuaisen ja sekoitin siihen ketsuppia. Ei putoa enää...

Muistinpa yhden lisää: tomaattia suolakidekukkasten kanssa - kai tämäkin on kuitenkin vielä ihan kohtalaisen normaalia :)

Joo oliivit on sikahyviä :) Nimenomaan vihreät oliivit. Ja myös fetaa tulee syötyä suoraan purkista..

Eipä mulla kai mitään outoja syömistottumuksia ole, koska inhoan syömistä ja syön tosi vähän..

Voi Hippa. Ihan paha mieli tulee kun sun postauksia lukee. Kuis sulla nyt nuin huonosti menee... koitahan nyt selvittää asiat, kun sulla on aina ennen ollu niin hyvä asenne ja kova motivaatio lajia kohtaan... :(

Mutta ruokajutuista... ei mitään niin kamalan ihmeellistä täälläkään päin, tykkään oliiveista ja munakkaasta/valkuaisista hillon (sokerittoman) kanssa. Mainio yöpala... Harmi ettei oo sokerittomia hilloja löytyny ku Haaparannasta.
Mutta se on ihmeellistä, että jotkut kaverini, jotka ei siis yhtään katso mitä suuhunsa laittavat, eivät voi käsittää edes rahkaa ja mansikoita eli mansikkarahkaa... se yököttää muka. Outoa. Kait se on vaan se ajatus siitä ettei siinä ole sokeria (hermesetasjauhetta kylläkin) eikä sitä KERMAvaahtoa... :rolleyes: eli hyi pakko olla pahaa...

Yks mun ruoka mitä rakastan on kyllä saanu monet lähes yökkäileen ulkonäön takia. Nimittäin kasvissosekeitto ja raejuusto. Oranssia velliä jossa on ihmeellisiä kokkareita... :)

Trinity, yritys on kova :) En vaan tiedä mistä löytäisi ruokahalun ja voimat takaisin..

Toi raejuustososekeitto on jo aikamoinen outous!

Hauskaa on huomata kuinka moni pitää oliiveista :)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mieheni kyllä ihmettelee, että laitan raejuustoon lusikallisen sitruunanmakuista kalaöljyä pähkinöiden ja rusinoiden lisäksi. Kun panen rypsiöljyä, pellavansiemenöljyä tai oliiviöljyä, saan syödä sen ilman kummeksuvia katseita. Mutta eihän niiden öljyjen maku tunnu, sitruuna vain vähän raikastaa sörsselin makua.

Hippa sanoi:
Hauskaa on huomata kuinka moni pitää oliiveista :)

Oliivit on kyllä oman kokemuksen mukaan sellainen juttu (kuten myös hillosipulit, homejuusto, valkosipuli), joka jakaa ihmiset tosi voimakkaasti - joko rakastetaan tai sitten ei missään nimessä suostuta syömään. Minä syön innolla noita kaikkia... :ahmattihymiö:

Ja oliivithan ovat terveellisiä, täynnänsä hyviä rasvahappoja! :)

Maustekurkut nam, kukas niistä jo puhuikaan? Itse en niitä osta, mutta vanhempien luona käydessä saatan syödä monta kokonaista maustekurkkua illassa...

Omasta mielestäni tonnikalamössö (purkki rahkaa ja purki tonnaria sekaisin) ja kylmäpuristettu rypsiöljy protskujuoman seassa nyt eivät tod. ole mitenkään outoja, mutta kumppani niitä kovasti kummeksui - syö kuulemma ehrmanninsa mieluummin raakana ja rypsärit lusikalla päälle. Hmm, erilaisia olemme me ihmiset :D

Hippa sanoi:
Toi raejuustososekeitto on jo aikamoinen outous!

Minä panen melkeen joka ikiseen keittoon aina raejuustoa sekaan :kuola:
Se alko kait siitä, että borsch? keittoon kuuluu se smetana, ja korvasin sen raejuustolla. Oli aivan tosi hyvää, ja siitä se kierre sitten lähtikin. Eilen söin kantarellikeittoa raejuuston kanssa... Tomaattikeittoonki passaa tosi hyvin. Laitan siis siihen keiton keskelle saarekkeen raejuustosta, mutta kyllä se sinne tuppaa aina syödessä sekottumaan ja tekee sopasta aika epäilyttävän näköstä...

Mun herkku on valkokaali.Siis ihan pelkästään sellasina ISOINA paloina(ei raasteena!), ilman mitään muuta salaattiaineksia...Tosi hyvää, varsinkin se sisus...Maistakaa huviksenne!:)

Heh, mun ehkä omituisin(ja vastenmielisimmän näköinen syödä) lähes jokapäiväinen herkku on valkoinen säilötty tankoparsa. Niitä myydään just sopivissa purnukoissa välipalaksi, ja kaloreita ihan minimaalisesti. Siitä vaan purkki auki ja näpeillä/haarukalla piiiitkiä, löysiä, valkoisia lieroja suuhun, NAM! :kuola:
Tosin sivustakatsojien reaktio on lähinnä :urjo:

Mun outo intohimon kohde on pizzat joissa on hedelmiä esim. banaania tai persikkaa.

Sama juttu. :) Varsinkin HK:n broileri-persikka-jalapeno-einespitsa. Aivan täydellinen!

Muita outoja kai rasvaton maustamaton A-jogurtti ja rusinat sekaisin tai sitten HK:n ohuenohuet broilerleikkeleet tai Snellmannin currykalkkunaleikkeleet dipattuna ketsuppiin.

Ainakin tämmösen oudon piirteen tunnustan, että tykkään jäädyttää esim. hedelmiä pakastimessa. Jotenkin vaan esim. banskut on paljon parempia, kun ne viipaloi pakastimeen ja sitten nakertelee jäisinä palasina. Kaikennäköistä muutakin tulee välillä popsittua jäädytettynä, mm. rahkamehukeitto- tai rahka-suklaanmakuinen hera-sotkuja. :D

Täällä jälleen yksi paprikatäytteisiin oliiveihin addiktoitunut :worship:

Mutta toki muitakin ruokaoutouksia löytyy, mitä muut ei oikein jaksa/tahdo ymmärtää... Rakastan siis tulisia ruokia ja yksi suosikkini on syödä vihreitä peperoneja (ei siis puhuta makkarasta vaan kasviksesta) paljaaltaan. Yleensä kerralla menee 6-10 palkoa. Toinen intohimoni on ohuet riisikakut ja dippinä tulinen salsakastike ja kolmantena epäterveellinen, ei jokapäivän herkku, eli kokikseen sekoitettu suklaajäätelö. Nam!

Täällä toinen joka välillä herkuttelee kokikseen sekoitetuilla jäätelöillä. Myös spriteen sekoitettu jäätelö on hyvää. Nyt kun on tullut syksyllä kerättyä mustikoita pakkaseen, olen myös todennut kokiksen jäisillä mustikoilla oikein herkulliseksi :kuola:

Suositut

Back
Ylös Bottom