Ota tai jätä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nick_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin. Eli (todennäköisyys)matikalla: Oletetaan että kilpailija pääsee osallistumaan n kertaa ohjelmaan, ja joka kerta löytää itsensä tilanteesta, jossa voi voittaa joko 100 000 tai 200 000. Oletetaan että n on hyvin suuri luku, esim 1000 (osallistumiskertaa). Pelaaja voittaa keskimäärin joka toinen kerta 100 000 ja joka toinen kerta 200 000, aivan kuten jos heität kolikkoa, kruuna tulee keskimäärin 50% tapauksista. Näin ollen hän voittaa oletusarvoisesti n. 500 kerralla 100 000 ja n. 500 kerralla 200 000, eli 500 x 100 000 + 500 x 200 000, joka koko potti jaetaan 1000:lla, jolloin saadaan yhden pelikerran tuotto, n. 150 000 /peli. (0,5nx100 000 + 0,5nx200 000)/n = 150 000 per peli. Mitä järkeä a) pankkiirin on tarjota yli tuo 150 000 b) kilpailijan on hylätä yli 150 000:n menevä tarjous?! :david: :david: :david:

Itse oisin ton päätöksen edessä hajonnut pieniksi sirpaleiksi lattialle ja ois jääny kaikki saamatta.

PPP80 : Toi äijä ei päässyt pelaamaan 1000 kertaa tota peliä, pitää ottaa riski jos haluaa paljon käispää.

Mitä järkeä a) pankkiirin on tarjota yli tuo 150 000

Tätä ihmettelin itsekin aika kovasti, etukäteen ajattelin tarjouksen tulevan olemaan jotain 130-135 tuhatta. Hyvin kyllä pelasi kaveri ja varmaan massit maistuu. Exäkin varmaan rupeaa uudestaan vonkaamaan.:)

Tätä ihmettelin itsekin aika kovasti, etukäteen ajattelin tarjouksen tulevan olemaan jotain 130-135 tuhatta. Hyvin kyllä pelasi kaveri ja varmaan massit maistuu. Exäkin varmaan rupeaa uudestaan vonkaamaan.:)

Itse ihmettelin myös, miksi pankkiiri tarjoaa yli odotusarvon olevaa summaa.
Ajattelin sitten, että ehkä isoilla summilla pankkiirin eli neloskanavan pelko menettää iso summa rahaa kasvaa niin suureksi, että on ohjeistettu välttämään sen tapahtumista kaikin keinoin. Eli mieluummin annetaan se 151 000 kun otetaan edes mahdollisuus 200 000 menettämisestä.

Free weight

Tuo kannattaa mainita ehdottomasti tulevissa työhaastatteluissa. :D

´niin kannattaa :D Yks päivä se vaa koulussa tuumas että lähtee viikoks hesaan kuvauksii. Olin että "Jaa", että taas jtn normi mallikuvauksia. Sittekö ohjelma räjähti ekan kerran mun huoneen telkkarista ulos niin järkytys oli mitä suurin :hyper: Ois voinu ees varottaa:rolleyes: ;)

Se pankkiirille soitto on vain kulissia, oikeasti tarjottu summa perustuu matemaattiseen kaavaan, jolla ohjelma pyrkii jäämään tietyn verran voitolle.

Aika hiljasta, että käyttävät jotain matemaattista kaavaa. Se on aika selvä, että se "pankkiiri" tietää tarkalleen mikä summa kussakin laukussa on, välttääkseen sponsorien tappiot. Ruottista oon seurannut ja pelin lopussa aina oon tienyt onko sillä pelaajalla pieni vai iso summa laukussa.

Esim. äsken ruottin kanavalla, oli 3 laukkua jäljellä, 2 pientä summaa ja yks iso. Isossa oli 2 500 000kr. Pankkiiri tarjos 650 000kr, toi on jo niin iso summa et melkeen varmasti ottaa tuon pankkiirin tarjooman summan. Ja niinhän se pelaaja ottikin ton summan. Niinpä tietenkin pelaajan laukussa oli se 2 500 000kr. Jos pankkiiri olis tarjonnut, esim. 300 000-400 000kr tai pienemmän summan, niin aika varmasti tolla summalla pelaaja olis jatkanut ja salkussa olis ollut tietenkin joku pieni summa.

Toi mun analyysi ks. visailusta, en tiiä oonko oikeessa, mutta luulisin ainakin.

Kokeilkaa itte funtsii tota kun pelissä on jäljellä vaan muutama salkku. Niin tarjooko pankkiiri yllättävän ison summan vai pienen.

Aika hiljasta, että käyttävät jotain matemaattista kaavaa. Se on aika selvä, että se "pankkiiri" tietää tarkalleen mikä summa kussakin laukussa on, välttääkseen sponsorien tappiot. Ruottista oon seurannut ja pelin lopussa aina oon tienyt onko sillä pelaajalla pieni vai iso summa laukussa.

Esim. äsken ruottin kanavalla, oli 3 laukkua jäljellä, 2 pientä summaa ja yks iso. Isossa oli 2 500 000kr. Pankkiiri tarjos 650 000kr, toi on jo niin iso summa et melkeen varmasti ottaa tuon pankkiirin tarjooman summan. Ja niinhän se pelaaja ottikin ton summan. Niinpä tietenkin pelaajan laukussa oli se 2 500 000kr. Jos pankkiiri olis tarjonnut, esim. 300 000-400 000kr tai pienemmän summan, niin aika varmasti tolla summalla pelaaja olis jatkanut ja salkussa olis ollut tietenkin joku pieni summa.

Toi mun analyysi ks. visailusta, en tiiä oonko oikeessa, mutta luulisin ainakin.

Kokeilkaa itte funtsii tota kun pelissä on jäljellä vaan muutama salkku. Niin tarjooko pankkiiri yllättävän ison summan vai pienen.

mutta eikös oman salkun voi kuitenkin vaihtaa?

Itse ihmettelin myös, miksi pankkiiri tarjoaa yli odotusarvon olevaa summaa.
Ajattelin sitten, että ehkä isoilla summilla pankkiirin eli neloskanavan pelko menettää iso summa rahaa kasvaa niin suureksi, että on ohjeistettu välttämään sen tapahtumista kaikin keinoin. Eli mieluummin annetaan se 151 000 kun otetaan edes mahdollisuus 200 000 menettämisestä.

Free weight

maksetaan 1000e siitä, että säästetään varmasti 49 000 e, ei ole kauhea hinta 1000e/200000e = 0,5%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom