Ostoslistan tekeminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu

protsku

Banned
Supermarketin ostoskori 90 sekunnissa

Löysin vielä yhden toisen terveyslinkin ja täytyy sanoa että ei tule helpolla High Score 90 sekunnissa, monta kertaa piti yrittää ennen kuin sain koostettua super terveellisen ostoskorin näistä tarjolla olevista ruuista (tähän varmaan pätee sama kuin edelliseen bbc:n linkkiin eli hiiren oikea painike ja sitten "open in new window"):

http://www.bbc.co.uk/health/nutrition/shop_flash_grab_grub.htm

PS. Tuntuu oudolta että vähärasvaisen juuston ja lohen valinnasta rankaistaan pelin loppupisteissä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Löysin netistä hyvän apuvälineen terveellisen ja monipuolisen ostoslistan suunnittelua varten:

http://www.bbc.co.uk/health/nutrition/shop_checklist.shtml

Puutun aluksi vain yhteen yksityiskohtaan ja ihmettelen sitä että mikä on tuo "bran" joka luokitellaan jopa miedosti sokeroitua mysliä paremmaksi?

Kokonaisuudessaan tämä tarkistuslista vaikuttaa käyttökelpoiselta - kaikkea voi syödä kunhan laatu ja määrä ovat balanssissa.

PS. Kuitujen kohdalla olen tullut itse siihen tulokseen että vehnäleseitä voi laittaa monen ruuan kyytipojaksi ilman että maku kärsii. Miksi siis ostaa myslin tyyppisiä jutskia kun samalla rahalla voi ostaa tavallista ruisleipää ja tuoreita kasviksia? Säästyneet rahat voi käyttää vaikka soijarouheen ostamiseen. Pointtina tässä se että mysliäkin markkinoidaan "kuiturikkaana" ruokana.

protsku sanoi:
PS. Kuitujen kohdalla olen tullut itse siihen tulokseen että vehnäleseitä voi laittaa monen ruuan kyytipojaksi ilman että maku kärsii. Miksi siis ostaa myslin tyyppisiä jutskia kun samalla rahalla voi ostaa tavallista ruisleipää ja tuoreita kasviksia? Säästyneet rahat voi käyttää vaikka soijarouheen ostamiseen. Pointtina tässä se että mysliäkin markkinoidaan "kuiturikkaana" ruokana.

Yksi millä saa ruokavalion kuitupitoisuutta lisättyä on Fibrexin sokerijuurikaskuituhiutale, maistuu puulta mutta tekee eetvarttia. Kuiva-aineen kuitupitoisuus 70%.

Mysliä pidetään ns terveysruokana, tai ainakin terveellisempänä kuin corn flakesit. Täytyy muistaa että brittilässä ei syödä ruisleipää läheskään samassa mittakaavassa kuin Suomessa, eli kuidut haetaan juuri mysleistä yms jutuista. Itse popsin sen 8 viipaletta ruisleipää päivässä, aamulla puuroa, lisäksi kasviksia ja tota yllämainitsemaani Fibrexiä, ja homma toimii oikain hyvin. :)

Edit: siis mysliä pidetään Keski-Euroopassa terveysruokana.

tiinuli sanoi:
Täytyy muistaa että brittilässä ei syödä ruisleipää läheskään samassa mittakaavassa kuin Suomessa, eli kuidut haetaan juuri mysleistä yms jutuista. Itse popsin sen 8 viipaletta ruisleipää päivässä, aamulla puuroa, lisäksi kasviksia ja tota yllämainitsemaani Fibrexiä, ja homma toimii oikain hyvin.

Mistä tuota Fibrexiä saa ihan uusi juttu mulle? Ja oikeassa olet leipäkulttuurin eroista eli vaikka EU:ssa ollaan niin harvassa ovat ruisleivän purijat meidän suomalaisten ohella! Amerikassahan ollaan sitten menty niin pitkälle fast food jutuissa että tuoreen uutisen mukaan nyt jo 2/3 jenkeistä alkaa olla kuka mitenkin ylipainoisia :arvi:

protsku sanoi:
Mistä tuota Fibrexiä saa ihan uusi juttu mulle? Ja oikeassa olet leipäkulttuurin eroista eli vaikka EU:ssa ollaan niin harvassa ovat ruisleivän purijat meidän suomalaisten ohella! Amerikassahan ollaan sitten menty niin pitkälle fast food jutuissa että tuoreen uutisen mukaan nyt jo 2/3 jenkeistä alkaa olla kuka mitenkin ylipainoisia :arvi:

Fibrexiä saa suurista marketeista, toisissa se on jauhohyllyssä, toisissa luontaistuotehyllyssä. Markkinoija/valmistaja on Reformikeskus, pakkaus on paperipussi. Hiutaleet pitää liottaa ennen nauttimista, pussissa on kyllä aika hyvät ohjeet myös muuhun käyttöön: jos tykkää leipoa niin Fibrexiä leipätaikinaan. Käy kuulemma myös lihapullataikinan jatkeeksi, en ole kokeillut vielä varsinaisessa ruoanlaitossa. Itse "liotan" hiutaleet vähäkalorisessa mehukeitossa, voi myös liottaa vedessä mutta niinkuin sanoin niin maistuu puulta :urjo:

Edit: joo jenkkilässähän esim ruisleipä myydään terveyskaupossa, ja siellä leipää pidetään tosi epäterveellisenä. Toki sen ymmärtää, en itsekään laittaisi suuhuni pullahöttöä jota siellä leivän nimellä myydään :rolleyes:

Löyty sopiva otsikko ni ängen tähän samaan syssyyn kysymyksen, eli missä järjestyksessä kannattaisia nauttia seuraavia tuotteita:

- Bulls Training Loader (en oo viel tilannu)
- Training Packs (menee harkkojen jälkeen protskun mukana)
- Ultra Whey 800g (suklaa, helvetin hyvän makunen maitoon sekotettuna)
- jotain muuta ?

Ja jos/kun teillä on parempia ehdotuksia tuotteidein suhteen, niin pitäskö vaihtaa joku johonki muuhun etc. Painoo pitäs saada lisää :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom