Kertokaas ideoita, mitä voisi tehdä noin 15 hengen porukassa. Ei kiinnostaisi keilaus tai carting, jotka nyt tuntuu olevan ne yleisimmät.
Halvin ja mukavin ratkaisu on maistella pussikaljaa ja leikkiä erilaisia leikkejä. Tässä jotain ideoita:
Lohikäärme
Leikkijät menevät jonoon ja ottavat edessä olevaa lantiolta tiukasti kiinni. Ensimmäinen on lohikäärmeen pää, joka on niin nälkäinen että haluaa syödä häntänsä. Hännän kiinni saatuaan vaihdetaan päätä ja häntää.
Suklaansyönti
Noppaa heitetään ringissä kunnes joku saa kuutosen. Hän laittaa päähänsä pipon, käsiin lapaset ja alkaa syödä haarukalla ja veitsellä suklaalevyä. Muut heittävät sillä välin noppaa ja jos joku saa kuutosen pääsee syömään suklaata laitettuaan ensin pipon ja lapaset.
Yks-kaks-mur
Luetellaan numeroita järjestyksessä. Aina kun numero on jaollinen kolmella tai siinä on kolmonen, numeron tilalla sanotaan "mur". Jos sanoo numeron tai mur väärässä paikassa joutuu pois pelistä.
Mirriparka
Istutaan piirissä. Yksi leikkijöistä on piirin keskellä pikku kissana. Hän menee kissaa demostroiden jonkun leikkijän luokse anelemman maitoa sanoin "Miau, minulla on nälkä, anna minulle maitoa" kuulostaen mahdollisimman riipaisevalta. Toisen pitää vastata tähän nauramatta "voi, voi mirri-parkaa, ei minulla ole sinulle maitoa, mutta käyppä kysymässä vaikka (jonkun toisen leikkijän nimi). Mikäli nauraa, joutuu uudeksi mirriksi keskelle.
Hissi
Älypeli. Leikin ideana on oivaltaa mikä on pelin juoni. Ollaan piirissä. Jokainen sanoo vuorollaan että onko hissi ylhäällä/alhaalla tai menossa ylös/alas. Leikin johtaja vahvistaa tai kieltää tämän sen mukaan miten leikkijän jalat ovat. Jos leikkijän jalka on toisen päällä ristissä on hissi ylhäällä, jos leikkijä samalla nostaa jalan ristiin, on hissi menossa ylös. Jos jalat on molemmat lattialla on hissi alhaalla ja jos leikkijä on juuri laskemassa jalkaansa lattialle on hissi menossa alas. Leikkiä pelataan niin kauan kuin jokainen oivaltaa leikin idean. Jokainen, joka on sanonut oikein, jää pelistä pois, eikä hänen tarvitse enään yrittää uudelleen.
Matka Alabamaan
Etsitään vaatekappaleita 4-5 joukkuetta kohden. Vaatekappaleiden (esim. hame, takki, hattu, hanskat jne.) tulee olla samanlaiset joka joukkueelle ja niiden tulee myös mahtu jokaisen joukkueenjäsenen päälle. Vaatteet asetetaan muovipussiin n. 10 metrin päärän lähtöviivasta. Joukkue asettuu viivan taakse jonoon. Jonon ensimmäinen juoksee merkin saatuaan pussille, pukee vaatteet ylleen, juoksee ne päällään oman jononsa ympäri, palaa pussin luokse, riisuu vaatteet ja laittaa ne pussiin ja juokseen joukkueensa luokse antaen merkin seuraavalle ja mennen itse viimeiseksi.
Nämä leikit ja paljon muita löytyi
täältä