Osaisko kukaan neuvoa??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyär
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs oon kohta 20-wee tyär.
Haluaisin minulle kiinteyttävän treeni ohjelman, mutta en tiä miten pitäs aloittaa salilla käynti.?
Olen 163 cm pitkä ja painan 83kg. :( Olen siis tavallista pullukampi ja haluaisin kiinteyttävän treenin itselleni.
Osaisiko kukaan tehdä minulle kiinteyttävää treeni ohjelmaa?

Kiitos valmiiksi vastanneille.:worship:

Unohda semmonen juttu ku kiinteytys, sitä ei ole olemassakaan. Toisin sanoen haluat pienemmän rasvaprosentin ja enemmän lihasmassaa. Alota ruokavaliosta, sieltä ne suurimmat muutokset tulee.
Postaa tänne sun ruokailuita niin helpottaa. Ja täällä on valmiiks paljon juttua esim. aloittelijoiden osiossa.

Ok...... Miten ruoka valiota tulis muuttaa??
En kai mie tiä mitä niistä pitää kattoa ku niissä on kaikkia rasva systeemejä ja näitä hiilira hommia....??
Neuvoja otan vastaan...

Mie oon vaan tämmönen tyär joka on jääny paitsi siinä vaiheessa ku meän sukuun älyä jaettiin :D

Mikä on tyär? :piis:

No tyttöähä tuo meinaa ainaki täälä päin:D Mummon suusta joskus kuullu eipä kyllä kovin usein tuu vastaa.
Iteasiassa mie oon kuullu että tuo sanottas, että tyvär:D

Nii joo ruokavaliosta kannattaa karsia ensimmäisenä ylimääräiset hiilihydraatit ja rasvat. Pullat, sipsit, karkit, siiderit, kaljat yms. Hiilihydraatteja on tietysti ihan perunassa ja läivässäkin, että niitäkin kohtuudella.

Tuosta saliharjoittelusta sen verran, että katso vaikka tuolta aloittelijoiden osiolta yksijakoinen treeniohjelma, jonka mukaan alat treenailla. Tuosta kiinteytymisestä en niin ,mutta pitempiä sarjoja tehdessä kuluu varmaan enemmän energiaa, että toistot vaikka väliltä 10-20. Siihen sitten aerobista päälle niin kyllä kilot karisee.

Kannattaisi varmaan aloittaa laittamalla esim. ylös yhden normaalin päivän KAIKKI syömiset ja kertoa vähän harrastamasi liikunnan määrästä ja tyypistä, niin siltä pohjalta on helppo lähetä ohjailemaan oikeaan suuntaan.

Vähän hankalaa, jos on jo valmiiksi ylipainoa ja pitäisi saada kiinteyttä, mikä vaatii lihasta. Lihas kun ei kasva -kaloreilla.

Tere Tyär!

Jos liikunta on sulle ihan uusi harrastus ja ruokavalioon et ole ennen kiinnittänyt minkäänmoista huomiota, kannattaa aloittaa ihan niistä arkipäivän pienistä muutoksista. Jos yrittää kaiken korjata kerrallaan, menee homma sen välimerkin kanssa touhuamiseksi lähes väkisten.

Ihan alkuun kannattaa aloittaa liikunta siten, että otat tavoitteeksesi liikkua 20-30min miltei joka päivä sellaisella teholla että hengästyt ja hikoilet vähän.

Puolet harjoituksista pitäisi olla lihaskuntoharjoituksia, vaikka ihan kotosalla tehtäviä, kuten vatsoja, selkää, punnerruksia ja kyykkyjä. Eli totuttaa ne lihakset ja nivelet liikkeeseen. Toki aloittamisen voi tehdä salillakin, mutta siellä tulee liian helposti istahdettua lähentäjä loitontaja laitteseen, kun harjoitukset ei ole tuttuja.

Puolet taas ihan kuntopuolen harjoituksia, eli kävelyä, hölkkää, pyöräilyä tai uintia. Myös päivittäiseen perusliikkumiseen muutoksia, eli hissi portaiksi, auto kävelyksi/pyöräilyksi ym.

Ruokalussa tärkeintä on sen siistiminen, ei turha pilkun viilaus. Eli syö silloin kun on nälkä, mutta vain sen verran että nälkä lähtee, ei enempää. Syö ihan perusruokaa, eli vältä eineksiä, grilliruokaa ja pitsoja. Jos olet ottunut välipaloihin, kuten suklaa, makeiset, pullat, mehut, limukat ym. vaihda ne pähkinöihin, tummiin leipiin, hedelmiin ja juomat vissyksi tai vedeksi.

Jo nuilla muutoksilla huomaat varmuudella jo kuukaudessa positiivisia muutoksia kropassasi, niin ulkonäön kuin jaksamisen ja yleisen hyvinvoinnin osaltakin.

Eli pienistä muutoksista kohti isompia. Ei kaikkea kannata lähteä kerralla muuttamaan poäinvastaisiksi kun on tottunut. Liian isot muutokset liian lyhyessä ajassa on varmin keino tappaa motivaatio.

Tsemiä.

Ja jos ei limukasta halua luopua niin siirry lightiin.Itselläni se tiputti vuosi tasolla noin 4 kiloa painoa.Joka päiväinen lenkkeily on myös avain asemassa ,sitten kun kunto kasvaa niin voi vaikka tehdä lenkit juosten... hyviä treeni hetkiä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom