Optimaalinen energiatankkaus treeniä varten?

Kertokaas viisaammat mikä on paras tapa energiatasojen nostoon punttisalitreeniä ajatellen (määrä, laatu & ajoitus)? Kun itsestä on alkanut tuntumaan että 1,5-2 h ennen treeniä hotkaistut pari banaania mustan kahvin + thermogeenien kanssa ei kutenkaan jaksa kantaa koko kovan treenin yli kovin tehokkaasti...banaanin hh-koostumus liian sokeripitoinen? Oliskos malto parempi vaihtoehto?

Entäs kuituun painottuvat hiilarit? Tankkaileeko joku ruisleivällä? Toi ajoitus on kaiketi aika hyvä, eli min. 1,5 h ennen harjoitusta riittää, max on kaiketi joku 3 h, ennekuin glykogeenivarastot (vai mitä hitot ne oli) alkaa tyhjenemään?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite teen näin,
2tuntii ennen salia kunnon ruokaa
30min ennen salia 20g-30g heraa sekotettuna 3dl maitoa.

Ja kyllä jaksaa vaikka on vähä huonommin tullu nukuttua/syötyy.

Meikkis kans ottaa n. 30min ennen salii 20g heraa ja sit 15min ennen kofeiinii (200mg) ja joskus jos rupee haukotuttaa niin kesken treenin tulee otettua kofeiinia (100 - 200mg).

Olisko kellään tietoo et kuin toi kofu imeytyy että kuin paljon ennen treeniä sitä kannattais ottaa ja millasia annoksia?

Kyllä toi 15 min ennen on ainakin liian myöhäistä, eihän se kerkee sulamaan ja imeytymään millään siinä ajassa. Joku 30-45 min on vähimmäisaika noissa piristävissä aineissa, ite kerkeen hyvin ottamaan reilut nokoset, ennekun esim. kofut alkaa vaikuttamaan.

Mutta tosiaan toi energiavarastojen (oliko se maksan glykogeenivarasto?) täyttymisen kesto hh:n nauttimisesta askarruttaa. Ainakin jos puolen tunnin sisään vetää banskua naamaan ja sitten yrittää esim. kyykätä, niin koko treenin ajan banaanit yrittää tulla katselemaan, että mitäs täällä ylhäällä puuhataan. Ei taatusti kerkeä imeytymään.

Joo 15 minsaa ainakin itsellä ihan liian vähän, siis jos meinaa treenin alussa olla jo hereillä. Yleensä itse otan n. tuntia ennen kofut ja ruokaa 2h ennen treeniä.

Hiilaripitoista ruokaa naamariin + 4dl mustaa kahvia -> salille. Menee ainakin puoli tuntia ennenkuin pääsee tositoimiin (vatsakaan ei mee sekasin ku on eväät pohjalla, tyhjään mahaan alkaa takapasuuna soittaa ja kyykky vaikeutuu huomattavasti). Ei se niin hifiä oo ;)

2 tuntia ennen treeniä syön noin, 40g prot. 50-60g hiil ja rasvoja en ikinä laske...normaali ruokaa. ja ehkä ½-1 litraa vettä hitaasti nauttien kahden tunnin aikana

heraa ja omena! siinä on voittajan tankkaus. Päälle niin paljon vettä, että kuselle on mentävä heti kun salille pääsee! Kofeiini on mulle tarpeetonta jos nukkuu hyvin

paljokohan mun olis hyvä tota kofeiinii ottaa enne reeniä? painoo on siis melkee 100kg, n.98-99kg.. ja eikö tauriinillaki oo piristävä vaikutus? et kandeisko sitäkin ottaa kaveriks kofen kans ennen reeniä, vai missä vaiheessa tota tauriinia olis tarkotus ottaa?:) ja eiks noit kofe pillereit saa apteekista?

Itse vetelen kiinteää ruokaa noin 3 tuntia ennen treenin alkua. ruokailut jaksotan sillan että suurin osa hiilareista tule ennen treeniä ja sen jälkeen seuraavalla aterialla. Sitten tunti ennen treenin alkua sellainen juoma missä on 57g hiiltä ja 35g proteiinia ja ruoansulatusentsyymejä tehostamassa sen imeytymistä. Puoli tuntia ennen vielä noi piristyspuolen tuotteet ja energiajuoma josta tulee sen 25g hiiltä. sillä on potkittu eteenpäin jo pitemmän aikaa.

eikös ole sanottu että suuria hiilarimääriä ei suositella ennen reeniä? :O

Itselläni yleensä n. 3h ennen punttia kunnon ruokaa ja paljon. Sitten tunti ennen salille astumista rahka/hera ja banaani tai sitten 1l rasvatonta jugua. Dietillä ennen punttia 2-3h paastoa ja paljon nestettä, ruokailun yhteydessä myös thermot naamariin.

HellBoy sanoi:
eikös ole sanottu että suuria hiilarimääriä ei suositella ennen reeniä? :O

niin maltosta otettuna.
jos itse lähden pelkän protun ja rasvan voimalla salille niin tähtiä näkyy,jumppaan kaiken lisäksi aamulla aamiaisen jälkeen.

2h ennen salille menoa kaurapuuroa n. 1 dl (maitoon) + heraa 35 - 45 g sekä 30 min ennen treeniä aminohapot veteen sekoitettuna.

Eihän rasvaa kannata ottaa paljoa ennen suoritusta? Proteiinia ja hiilareita oman mahan mukaan.

Ite syön 2-3 tuntia ennen treeniä ruoan, joka saattaa olla esimerkiksi puuro+raejuusto ("aamiainen" on mulla varsin myöhäinen joskus), 30-60 minuuttia ennen treeniä pullo EDiä ja kofutabletti... niiden kanssa joku pieni välipala jos tuntuu olevan moiselle tarvetta, vaikka hörppy jotain recovery-juomaa tai hedelmää tms.

paljokohan mun olis hyvä tota kofeiinii ottaa enne reeniä? painoo on siis melkee 100kg, n.98-99kg.. ja eikö tauriinillaki oo piristävä vaikutus? et kandeisko sitäkin ottaa kaveriks kofen kans ennen reeniä, vai missä vaiheessa tota tauriinia olis tarkotus ottaa?:) ja eiks noit kofe pillereit saa apteekista?

kertokaas ny joku ku ei mul oo mitään havaintoo näistä:(

Riippuu vähän treenistä. Ennen jotain selkä ja rinta treenejä pystyy iha hyvii syömään pari tuntia ennen treeniä vähän isommankin välipalan, mutta ennen jotai kovaa jalareeniä ei pysty paljoa syömään. Itellä n.4h ennen joka reeniä "normi" safka, joka sisältää paljon hiilaria, sit n.1,5h ennen reenii pelkkä protudrinkki ja sit n.30min ennen reenii ed lemon light. Nyt samanlainen setti alla ja ajattelin mennä tekemään kyykyssä 10x10 reenin, saa nähä lentääkö pirjo.:hyper:

välillä tulee vetästyy kunnon mätöt 10min ennen salia ja treeni kulkee helvetin hyvin ku on täys olo. jos syön 2h ennen salia ni tulee paha olo treenin lopussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom