Opiskelijan saliharrastus

Olen 20 v opiskelija ja aloitin salilla käynnin huhtikuussa 2004. Tammikuu 2005 menin armeijaan ja heinäkuussa tulin pois.Painoa lähti armeijan aikana pois 6kg. Armeijan jälkeen heinäkuussa ja elokuussa kävin salilla 4 kertaa viikossa. Nyt opiskelun alettua aikaa ei ole käydä salilla kuin joku 2 kertaa viikossa(arkipäivänä ja viikonloppuna). Salille meen yleensä klo 14 aikoihin. Asuntooni olen hankkinut voimapyörän, jolla teen joinain iltoina ja sitten teen samalla punnerruksia. Käsipainoja minulla ei vielä ole, mutta olen harkinnut niitten hankkimista.
Ongelmana on se, että miten saisin hankittua lihasmassaa ja voimaa lisää tälläisillä rajoituksilla? Mittani ovat 188 cm ja 77kg.
Millaisia liikeitä kannattaisi tehdä ja millaista ruokavaliota noudattaa(opiskelijan budjetille sopiva)?

Mun ratkaisu olisi joku koko kroppa kerralla ohjelma, mikäli pääsisin 2 kertaa viikossa salille. Niitä löytyy mukavasti täältä

Samassa thredissä esimerkkiruokavalioita, ja muutenkin hyvää keskustelua.

Lisäravinteista ostaisin edullista heraproteiinia, se tulee varmasti halvemmaksi kuin lihan/kalan/kanan syöminen suurina määrinä.
Omat ruokamenot ovat noin 4 euroa päivässä jos oikein tiukkaa on, ja siinä on kuitenkin jo kaikki tarvittava ravinto mun kokoiselle sällille :)

Ei se ny nii kauhian tiukkaa oo. En ole aiemmin käyttänyt lisäravinteita. Tuleeko niistä helposti läskiä?Tai finnejä?
Mitä liikkeitä olisi hyvä tehdä asunnossa, jos ei salille pääse?

Pyranha sanoi:
Omat ruokamenot ovat noin 4 euroa päivässä jos oikein tiukkaa on, ja siinä on kuitenkin jo kaikki tarvittava ravinto mun kokoiselle sällille :)
Mitä tää neljän euron setti sisältää? Ite en millää pääsis noin halvalla:eek:

battleaxe sanoi:
Mitä tää neljän euron setti sisältää? Ite en millää pääsis noin halvalla:eek:

Sit pääset kun on rahat finaalissa ;)

Eli siinä on mälli halvinta naudan jauhelihaa, makaroonia, mausteita, ketsuppia, vähän maitoa ja mysliä, pala ruisleipää, halpisheraa, lidlin purkkivitamiini.
Ja näitä sit päivän mittaan vaadittava määrä. 500 Kalorin diettikin sopii tähän :)

Ei mitään gourmeeta, paitti toi jauheliha-makarooni osuus :kuola:

juham85 sanoi:
Ei se ny nii kauhian tiukkaa oo. En ole aiemmin käyttänyt lisäravinteita. Tuleeko niistä helposti läskiä?Tai finnejä?

Ei sen helpommin kuin normiruuastakaan, ovat itseasiassa tietyssä mielessä terveellisempiä kuin mitä "normiruoka" monelle tarkoittaa. Ne on kuitenkin ravintoLISIÄ ei mitään korvikkeita. Lue pari iltaa searchia käyttäen asiaa proteiineista ja rasvoista täältä pakkikselta, olet paljon viisaampi!

juham85 sanoi:
Mitä liikkeitä olisi hyvä tehdä asunnossa, jos ei salille pääse?

Liikkeitä joilla pääsee salille :)

Ei maar, mä tekisin (olen tehnytkin) Leuanvetoja eri otteilla, vatsoja, yhden jalan kyykkyjä, punnerruksia reppu selässä ja reppu täynnä kirjoja.

Kyllä niitä keksii ihan hyviäkin, mutta ei ne kunnon saliharjoittelua vastaa loppujen lopuksi.

Jep, kyllä Pyranha osaa homansa, minusta ehkä paras liike on todellakin jolla pääsee salille.:D
Kyllä nyt luulisi ihmisellä olevan sen verran aikaa, että noin puolitoista tuntia pistäisi treeniin noin 2-4 kertaa viikossa. En tiedä sinun salistasi, mutta täällä päin tuo sali on auki magneetti kortilla 5-21 joten kyllä aikaa on valita tekeekö aamulla vaiko illalla. Joskus itse olen pakon vuoksi treenaamaan ennen koulua, kun se on alkannut ennen yhdeksää ja vhyin kerkee, kun salille whoppaa oman assin noin puoli 7 aikoihin.:D

Suositelkaapa jotain lisäravinnetta, joka olisi hyvä ja halpa. Huomenna menen yhden luontaistuotekaupan ohi ja kävisin katsastamassa mitä sielä olisi tarjolla. Hinta/laatu suhteeltaan hyvä.

juham85 sanoi:
Suositelkaapa jotain lisäravinnetta, joka olisi hyvä ja halpa. Huomenna menen yhden luontaistuotekaupan ohi ja kävisin katsastamassa mitä sielä olisi tarjolla. Hinta/laatu suhteeltaan hyvä.
Näin alkuun olisi varmaan hyvä ihan tämmöinen perus setti, eli merkki Fast ja tuotteet Hera80 (proteiini) ja Malto6 (hiilari). Hintaa tulee yhteensä 24 euroa.

:offtopic: NGV mistä olet tuon sigusi vetäissyt? Näyttää niin pirun tutulta...
:D

Usein opinahjoissa on omat kuntosalit, tai vastaavasti halvat maksut johonkin salille... Kysypä ahjostasi tätä punttismahdollisuutta.
Sitä rautaa voi olla vaikeaa hillota omaan pikkukämppään sellasia määriä..:)

Back
Ylös Bottom