Opiskelijalle konepaketti max 1000e

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja powder
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
36
Hoblaa!

Yritin tosta netin syövereistä etsiskellä itselleni pöytäkonetta ja lättyä. Tahtoo vaan noita vaihtoehtoja olla monia ja jokaisessa on jotakin taas enemmän kun toisessa ja taas vastaavasti jotain toista vähemmän(kuulostipa ammattimaiselta). Koneella olisi suotavaa pyörittää keskiverto pelejä, kuvan käsittelyä, sekä tietenkin hoitaa perusasioita mitä rakennusalan työnjohdon ko:ssa saattaa tulla vastaan.

Eli itsellä löytyy jo aspiren 5520g läppäri 3gb muistilla ja 8600m gt näyttiksellä, mutta jotakin tehokkaampaa olisi nyt hakusessa. Tonnikin tuppaa olemaan niin pieni summa että ei sillä paljon sillattuja näyttiksiä ja neliydin prossuja saa, mutta mahdollisimman paljon pitäisi rahalle saada vastinetta ilman että pitää heti alkaa osia uusimaan.

Näyttö saisi olla aika minimissään 22'', näytönohjain vähintään samaa luokkaa kuin tässä kannettavassa ja ei mielellään mikään pentium kakkonenkaan, muistin määrällä ei ole niin väliä, mutta laajennusmahdollisuus saisi olla 8gb asti. Kuulostaako tolle budjetille liikaa vaaditulta? Ehdotuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis olet etsimässä pöytäkönetta ja läppäriä? Ainakin meidän koulussa noihin käytettäviin ohjelmiin ei saa itsellensä lisenssiä eikä niitä oikein mistään muutenkaan löydä warettamalla joten sinäänsä aika turha niitä ohjelmia on omalle koneelle edes suunnitella, kun ei opiskelijan budjetilla niitä osteta.

Siis olet etsimässä pöytäkönetta ja läppäriä? Ainakin meidän koulussa noihin käytettäviin ohjelmiin ei saa itsellensä lisenssiä eikä niitä oikein mistään muutenkaan löydä warettamalla joten sinäänsä aika turha niitä ohjelmia on omalle koneelle edes suunnitella, kun ei opiskelijan budjetilla niitä osteta.

Joo pöytäkonetta haen. No mites sitten esim etäkursseissa käytettävät ohjelmat?

ja koulu oli? nimittäin tämä ei todellakaan päde joka paikassa.

Joo siis kyllä mä koneet tunnen ja niiden päälle ymmärrän, mutta kasaamaan en ala. ikinä ei voi tietää miten osat käyttäytyvät toistensa kanssa ja takuut on mitä on.. Vais olisko jollakin suositella sellasta liikettä mikä kasaa mulle koneen mun valitsemista osista ja antaa koko paketille könttä takuun?

Minulla sama homma edessä, mutta en edes mieti pakettikonetta. Itse kokoamalla tietää mitä kone on syönyt. Yhdessä pakettikoneessani on jokin harvinainen emolevy, johon ei vuoden päästä saanut enää ajureita. Jos jokin komponentti menee rikki niin ottaa sen irti ja lähettää takuuvaihtoon, vertaa siihen että lähettäisi koko möhkäleen takuuhuoltoon. Erittäin paljon halvemmat hinnat itse kokoamalla.

Juuri katsoin gigantin mainosta, jossa oli reilulla tonnilla "pelikone" myynnissä. Mainoksen mukaan huippu pelikone. Näytönohjaimena oli tosin vaan atin 4850, joka tällä hetkellä ei ole lähellä näytönohjaimien kärkeä. Tehokkaamman pelikoneen olisi saanut itse kokoamalla 700e

Joo siis kyllä mä koneet tunnen ja niiden päälle ymmärrän, mutta kasaamaan en ala. ikinä ei voi tietää miten osat käyttäytyvät toistensa kanssa ja takuut on mitä on.. Vais olisko jollakin suositella sellasta liikettä mikä kasaa mulle koneen mun valitsemista osista ja antaa koko paketille könttä takuun?
Multitronic.fi kokoaa ja testaa kokoonpanon, sekä asentaa käyttöjärjestelmän hintaan 50e. Eli jos on valittuna osia jotka ei käy niin no hätä koska sulle ilmoitetaan asiasta. Jimm's PC Store:ssa nuo palvelut on yhteensä 80e, ja taitaa olla Verkkokaupassakin kalliimpaa kuin 50e.

Multitronic antaa tuohon vielä 1v huoltotakuun.

Tuohon hintaan lähtisin varmaan Phenon II linjalle (X4 955 BE tai X4 945), siihen hyvä AM3-emolevy DDR3 (min. 1333mhz) muisteilla, ja ehkä Ati 4890. Kotelossa ja virtalähteessä ei kannata säästää, mutta jos toisessa on pakko niin mieluummin halvempi kotelo kuin halvempi virtalähde. Tuollaiseen Phenom II / Ati 4890 riittää luultavimmin Corsair:in HX520W, varmasti laadukas.
Minulla sama homma edessä, mutta en edes mieti pakettikonetta. Itse kokoamalla tietää mitä kone on syönyt. Yhdessä pakettikoneessani on jokin harvinainen emolevy, johon ei vuoden päästä saanut enää ajureita. Jos jokin komponentti menee rikki niin ottaa sen irti ja lähettää takuuvaihtoon, vertaa siihen että lähettäisi koko möhkäleen takuuhuoltoon. Erittäin paljon halvemmat hinnat itse kokoamalla.

Juuri katsoin gigantin mainosta, jossa oli reilulla tonnilla "pelikone" myynnissä. Mainoksen mukaan huippu pelikone. Näytönohjaimena oli tosin vaan atin 4850, joka tällä hetkellä ei ole lähellä näytönohjaimien kärkeä. Tehokkaamman pelikoneen olisi saanut itse kokoamalla 700e
Juu, eihän tuo 4850 edusta pelikoneiden kärkeä, mutta kyllä sillä kaikkia pelejä pelaa tällä hetkellä ja aika hyvillä asetuksillakin.
Itse kokosin bittimikron mallin avulla: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/bittimikro/. Laitin tosin vain 4 gigaa muistia, paremman näytönohjaimen ja 64 bittisen Vistan 7 optiolla enkun kielellä. Näyttää siltä että melutasoa pitää vielä säätää ja vaihtaa prosessorin ja näytönohjaimen jäähdyttimet, ainakin.
Kannattaa myös harkita Windows 7 RTM/RC ensin, ja sitten ennakkotilaa Windows 7 Premium:in vaikka Overclockers.co.uk ... RTM:än saa perjantaina MSDN Academic Alliance:sta ja ehkä jopa todella monen koulun kanssa sopimuksen tehneestä DreamSpark.com:ista (linkki).

Itse tilasin juuri saksasta komponentteja. Amd phenon x4 955 blakki, asuksen am3 kanta emolevyn, 4890 näyttiksen, kiintolevyn ja 4gb ddr3(1333mhz) muisteja. Hintaa tuli postikuluineen alle 600e. Enää kotelo ja poweri suomesta

Itse tilasin juuri saksasta komponentteja. Amd phenon x4 955 blakki, asuksen am3 kanta emolevyn, 4890 näyttiksen, kiintolevyn ja 4gb ddr3(1333mhz) muisteja. Hintaa tuli postikuluineen alle 600e. Enää kotelo ja poweri suomesta
Juu, aika halpaa on. Esim. hardwareversand.de on toimiva, voi käyttää myös englanniksi. Ainoa ongelma on kivikautinen maksu eli taitaa olla vain tilisiirto mahdollinen täältä Suomesta, mutta kyllä se on kaikilla toiminut. Siinä vaan menee ~4 päivää että rahat näkyy niiden tilillä ja sitten pistävät osat postiin.

Englannissa on ainakin Overclockers.co.uk, ja tällä kurssilla on aika halpaa vielä.

Noissa on tietysti se että vaikka saisi koottuna postiin niin huoltotakuu on vähän hankala. Ei tietenkään ole ongelma tietokoneosaajille.

Osaisko joku muuten suositella jotakin näyttöä sillä niitten kanssa mä olen aika käsi?
Täältä aika hyvä lukea:

http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/207

Itse hankkisin tällä hetkellä 22", katsoo että black-to-black viive on max. 5ms. Sen lisäksi katsoo vähän liitäntöjä. Usein ilmoitetaan että vasteaika 2ms mutta saattaa olla gray-to-gray eli aika lähellä 5ms black-to-black. Mustasta mustaan kestää pisimpään.

Täältä aika hyvä lukea:

http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/207

Itse hankkisin tällä hetkellä 22", katsoo että black-to-black viive on max. 5ms. Sen lisäksi katsoo vähän liitäntöjä. Usein ilmoitetaan että vasteaika 2ms mutta saattaa olla gray-to-gray eli aika lähellä 5ms black-to-black. Mustasta mustaan kestää pisimpään.
Aika se ja sama onko 8ms vai 5ms ei taida ihmissilmä edes erottaa... Ite hakisin näytön tietoasemalta antavat pikseli takuun mitä kaikki muut ei anna :)
btw. Onko noi amd prossut parantunu vatusti viime syksystä vai miks kaikki tyrkyttää niitä nykyää?

Aika se ja sama onko 8ms vai 5ms ei taida ihmissilmä edes erottaa... Ite hakisin näytön tietoasemalta antavat pikseli takuun mitä kaikki muut ei anna :)
btw. Onko noi amd prossut parantunu vatusti viime syksystä vai miks kaikki tyrkyttää niitä nykyää?

noilla phenomeilla taitaa saada tällä hetkellä enemmän suorituskykyä kuin mitä inteliltä saisi samaan hintaan. Tokihan niissä saattaa virrankulutus pyöriä jossain taivaissa, mutta mutta.

Lähinnä mainitsin tuon 5ms sen takia että harvemmin enään näkyy "hitaampaa". Ainoa asia on se että eri valmistajat kertoo joko G2G tai B2B nopeuden. B2B on se todellinen, eli 2ms G2G on aika sama kuin 5ms B2B.
noilla phenomeilla taitaa saada tällä hetkellä enemmän suorituskykyä kuin mitä inteliltä saisi samaan hintaan. Tokihan niissä saattaa virrankulutus pyöriä jossain taivaissa, mutta mutta.
Näin on.

Jos ei olla sitä kalleinta tehokonetta hankkimassa niin AMD antaa aika hyvä vastineen rahalle.

Kyllähän kallein AMD on myös yli 200e kuten Core i7 920 mutta katsoppa mikä on halvin emolevy noihin, aika suuri hintaero.

Ei ne mitään huonoja prosessoreja ole. Voi kyllä olla että AMD:n tyrkyttäminen laantuu pian kun saadaan Core i5 markkinoille.

No eihän tosta mun koneen kokoamisesta nyt sitten tullutkaan lasta eikä paskaan, aina tuppasi hinta pompsahtaa näytön kanssa jonnekkin 1,1k liepeille. Tiukin vaihtoehto mitä oon harkinnut näyttäs olevan tämä http://www.lapstore.net/store/product_info.php?cPath=56_10&products_id=28684 . Mahtaakohan tuosta olla mihinkään enää 2vuoden kuluttua? Isoja miinuksia mielessä kenelläkään?

No siinä mielessä tuo on huono että kahden vuoden päästä saat ostaa taas kaikki uusiksi. Tuolle kannalle kun ei taideta enää kehitellä uusia prosessoreja, myös muistit on vanhoja ddr2:sia. Mieluummin am3 kanta, kestää sitten hiukan pitempään.

Laitappa noin budjetti pelkälle keskusyksikölle niin joku tietokoneista tietävä voi heitellä tänne mitä kannattaa ottaa. Minäkin ehkä vaikka mistään mitään en tiedä.

http://mato78.com/matokoneet/105-matokoneet/8530-matokoneet-heinaekuu-2009?start=1 Tuossa jotain neuvoa minkä tyyppisen tekisin. Tuo tosin on heinäkuun alusta, joten hinnat ovat laskeneet, tuohon voisi varmaankin tällä hetkellä ottaa samaan hintaan tehokkaamman näyttiksen.

No siinä mielessä tuo on huono että kahden vuoden päästä saat ostaa taas kaikki uusiksi. Tuolle kannalle kun ei taideta enää kehitellä uusia prosessoreja, myös muistit on vanhoja ddr2:sia. Mieluummin am3 kanta, kestää sitten hiukan pitempään.

Laitappa noin budjetti pelkälle keskusyksikölle niin joku tietokoneista tietävä voi heitellä tänne mitä kannattaa ottaa. Minäkin ehkä vaikka mistään mitään en tiedä.

http://mato78.com/matokoneet/105-matokoneet/8530-matokoneet-heinaekuu-2009?start=1 Tuossa jotain neuvoa minkä tyyppisen tekisin. Tuo tosin on heinäkuun alusta, joten hinnat ovat laskeneet, tuohon voisi varmaankin tällä hetkellä ottaa samaan hintaan tehokkaamman näyttiksen.

No noita am3 kantasia tuntuu olevan suht vähän ja ainakin vielä hinnant pilvissä verrattuna am2:siin (tai sitten am2:set on poistohinnoilla). Keskusyksikkö saisi olla varmaankin sitten 750-900e.

Laitoin tuonne labstoreen sähköpostilla tarjouspyynnön ja vastaus oli seuraava
AMD ATHLON X2 7850 BLACK EDITION AM2+ BOXED KAMPANJA 64,50e
ASUS M4A78-E 111,14e
XFX HD4870 PCI-E 512MB DDR52XDVI/TV XXX 129e
A-DATA 4GB XPG GAMING (2x2GB) DDR2 800MHz KIT 5-5-5-12 59e
LAPSTORE MO-83CR BLACK CARDREADER 600W ATX 65e
WESTERN DIGITAL 1000GB SATAII 32MB 77e
SAMSUNG DVDRW 22X BLACK SATA NERO KAMPANJA 21,50e
ASUS 22" LCD VW225N 8000:1 DVI 145e
OEM/MS VistaHomePrem SP164b/FIDVD1pk Off sisältää päivitysoikeuden WIN7 115,61e
ja kasaus ja asennus 35e
+joku sheisse näppis ja hiiri
YHT:850e

Eli eipä taida tässäkään olla mitään järkeä jos am2 kanta, DDR2-muisti, näyttökin aika menneen talven lumia.. Näytönohjain ja muistin laajennus 16mb asti taitaa olla ainot plussat mitä löydän..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom