Delmonte sanoi:
Tää nyt on ihan normaalia, likimain jokainen kotiopetuksessa ollut tuttava on tarvinnut vähintään kaksi inssiä ennen läpipääsyä. Paras taisi käyttää yhteensä neljä ja se ajoi mun mielestä kuitenkin jo ennen inssiä huomattavasti paremminkuin minä.
Minä menin kyllä ihan ensimmäisellä läpi vaikka isä opettikin! Ja neljän ruuhkakin oli silloin inssin aikaan, mutta väliäkös tuolla, kun samahan se on ajaa ruuhkassa kuin tyhjällä tiellä, jos osaa ajaa. Kaikki opetusluvilla ajaneet kaverinikin pääsivät ensimmäisellä.
Mä olin ajanut autoa vain muutaman kerran ennen isän opetusta, joten eipä mullakaan hirveästi ollut kokemusta. Mutta muutamien ajokilometrien jälkeen tajusin, että autolla ajaminenhan on pirun helppoa. :D
Mä tiedän liian paljon niitä autokouluissa olleita, jotka ei osaa ajaa, mutta on jostain syystä kuitenkin saaneet kortin. Muutaman näistä tyypeistä vois laittaa siihen Britanian huonoimmat kuskit ohjelmaan. Sen verran monta kolaria on tyypit meinannu aiheuttaa. Mutta toki niitä hyviäkin kokemuksia autokouluista on. Ja silloin, kun suoritin kakkosvaiheen, niin mulla oli tosi hauskaa sen autokoulun opettajan kanssa. Noissa ammateissa tuntuu olevan yleensä niin rentoja kavereita, että ainakin hauskaa luulisi olevan. Että rohkeasti vaan sinne autokouluun, ei ne siellä syö teitä. ;)
Mutta kaikki jotka epäilevät,että eivät osaa ajaa, niin kannattaa kuitenkin ensin kokeilla sitä autokoulua (tai jos esim. isä opettaa), ja valittaa vasta sitten. Kyllä ihmiset yleensä ajamaan oppii!
Waltteri sanoi:
No onneksi autokoulussa opetetaan tarvittava tieto inssin läpäisemiseen, ja inssin jälkeen sitten vaan kilometrejä alle niin siinä sen homman oppii.
Olen samaa mieltä! Taidot ja itseluottamus kyllä kehittyy varmaan eniten kortin saamisen jälkeen.