Oon ihan pihalla näist ohjelmist!! Jeesatkaa vähän!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Shelto
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Mä oon oikeesti ihan pihalla näist ohjelmist ja lisäravinteist ku kaikki heittää aina eri läppää. Taas jälleen rookiena ja avuttomana tietämättömänä pyydän teitä probodareilta, että kommentoisitte seuraavaa ohjelmaa. Kuulin tämän asiansa tuntevalta, mutta tahtoisin vähän varmistuksia täältä. Hän sanoi että sarjat kannattaa tehdä niin, että tekee kaikkea kolme sarjaa niin että lisää painoa ja vähentää toistoja joka kerta esim. penkki ekaks 10x75, sit pistää 80 tankoon ja työntää sen 8 kertaa, ja sit pistää 85 ja työntää sen 6 kertaa. Onko järkevää? Ja että kaikki kannattaisi tehdä niin?? Tässä ohjelman jonka hän laati, ja jolla hän itse treenaa ja on kyllä timmissä kunnossa!

MAANANTAINA ja TORSTAINA selkä ja hauis:
- soutu esim. 10xjokin paino, 8xvähän lisää, 6xja vielä vähän lisää
- ylätalja (sama juttu ja niin myös kaikissa lopuissakin)
- sahaliike. Eli nostetaan käsipainomaasta nojaten penkkiin.
- alaselkä ilman painoja siin "jutussa" mikä on aina samanlaisen "vatsajutun" vieressä. (Mä sanoin et mä oon amatööri)
- hauikset käsipainoilla käyttäen scottia hyödyks
- hauikset vinotangolla (eli edelleen 10x 8x 6x menetelmäl)

TIISTAINA ja PERJANTAINA rinta, ojentajat ja olkapäät:
- Penkki
- vinopenkki
- perhoslaite (?)
- pystypunnerrus smithissä
- vipunosto
- ojentajat (kolmea erilaista liikettä, en nyt osaa kuvailla)

Jalkoja en tee nyt ollenkaan, aloitan tos kk päästä sattuneista syistä. Muutan kyllä ohjelmaani sitten sen mukaan. SORI et tää on niin epäselvää tekstiä ja etten saanu tätä mitenkään lyhyemmäks, mut nyt tarttisin oikeesti apua. kiitos etukäteen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei noissa liikkeissä nyt mitään ongelmaa ole, mutta miksi pitää tehdä samat lihasryhmät kaksi kertaa viikossa? Ymmärrän kyllä sitten, jos noin vain tekee pari ensimmäistä kuukautta, kun ei muutenkaan saa itsestään kaikkea irti ja tekniikatkin on opettelematta. Niin ja ota kintut nyt ihan heti kättelyssä mukaan, ellei sulla sitten ole jokin vamma kuten molemmat jalat katki tai jotain. Sitten parin kuukauden päästä vaihda ohjelmasi johonkin muuhun (lue faq) ja ihmettele sitten lisää.

Jahas, koitan nyt laittaa jotain ajatuksiani tähän vaikkei musta pro-bodaria saa tekemälläkään. ;)
Eli ihan ekana mulla tulee mieleen, että jos tämä "asiansa osaava" herra on sulle tuon ohjelman väsännyt, niin olisiko hänellä itsellään sitten asiaan kuuluva lääkityskin. En halua mitenkään provoilla tai vastaavaa, mutta sanoisinpa, että jos kovasti noin (natikkana) treenaat, niin aika pian olet tukossa/ylikunnossa. Mun mielestä ois paljon fiksumpaa alkaa tekemään jokainen lihasryhmä kerran viikossa läpi. 4 treenikertaa viikossa on kyllä ihan ok, mutta en itse tekisi kahta kertaa noita lihasryhmiä läpi. Jos nyt jonkinlaista vaihtoehtoa tähän suttaan:
Päivä 1: Rinta+olkapäät
- Penkki: 3*
- Vinopenkki 3*
- Rintaprässi/vipunostot rinnalle 2*
- Pystypunnerrus 2*
- Vipunostot sivulle 3*

Päivä 2: Selkä+epäkkäät
- Kulmasoutu käsipainolla 3* ("sahaliike")
- Ylätalja eteen 3*
- Alatalja 3*
- Ylätalja kahvalla 2*
- Selänojennus (se laite joka on vatsalaitteen vieressä) 3*
- Olankohautukset 3*

Päivä 3: Kädet
- Kapea penkki 2*
- Ranskalainen punnerrus 3*
- Pushdown taljassa *3
- Hauiskääntö tangolla 3*
- Hauiskääntö käsipainolla scottissa 3*
- Hauiskääntö taljassa (joku sovellus) 3*

Päivä 4: Jalat
- Jalkakyykky 3*
- Reiden ojennus 3*
- Reiden koukistus 3*
- Pohkeet seisoen 3*
- Pohkeet istuen 2*

Sitten liikkeitä on paljon erilaisia, valitset niistä itsellesi sopivimmat. Ei mitään tarvitse väkipakolla vääntää.. Lukaiset seuraavat linkit: (näissä paljon hyödyllistä tietoa)
Linkki
Linkki 2
Ja käytät hakua apunasi.

Eihän tästä varmastikkaan mitään hyötyä ollut, mutta tulipahan ehdotettua jotakin.

Eihän tästä varmastikkaan mitään hyötyä ollut, mutta tulipahan ehdotettua jotakin. [/B][/QUOTE]

KIITTI PALJON!!! Selventäisitkö vielä mitä ovat "Rintaprässi/vipunostot rinnalle", "Olankohautukset", "Kapea penkki", "Ranskalainen punnerrus"

Voi jeesus muo kyllä vituttaa ku joku on tehny kaverille hyvän ohjelman ja sit joku paskapumppi.comin anonyymi hillohanska tulee ja sanoo että "ei kannata tehdä samaa lihasryhmää 2 kertaa viikossa, joudut ylikuntoon"! Sitte se vaatii päästä toteuttamaan taiteellista minäänsä ja laati jonku omasta mielestään tälläsitäkasvetaan-ohjelman.
finger.gif

Zone-sarja -42%
Originally posted by Hano
Voi jeesus muo kyllä vituttaa ku joku on tehny kaverille hyvän ohjelman ja sit joku paskapumppi.comin anonyymi hillohanska tulee ja sanoo että "ei kannata tehdä samaa lihasryhmää 2 kertaa viikossa, joudut ylikuntoon"! Sitte se vaatii päästä toteuttamaan taiteellista minäänsä ja laati jonku omasta mielestään tälläsitäkasvetaan-ohjelman.
finger.gif

Tiedän tunteen.

Hyvältä näyttää ensimmäiseksi ohjelmaksi Shelto, ne jalat kun otat mukaan vielä heti kun pystyt, vatsalihakset kannattaa lisäksi myös huomioida. Jatka vain tuolla sinulle laaditulla ohjelmallasi, pystyt varmaan vielä kysymään ohjelman laatijalta jos on jotain epäselvää. Jos ei onnistu niin kysy täältä. Ohjelmaa kannattaa vaihtaa aina välillä, mutta kun nyt treenaat tuon mukaan 3-6 kuukautta (ja miksei pidempäänkin jos vain kehitys jatkuu) ja lueskelet palstaa niin tiedät jo kummasti enemmän. Vertaa sitä mitä huomaat itse treeneissä ja mitä luet täältä. Älä häkelly tietomäärästä ja siitä että kaikki heittävät eri läppää, jos kehityt niin kaikki on kunnossa.
Syö hyvin ja riittävästi, terve järki riittää mainiosti aluksi. Pakkista lukemalla saat lisää tietoa hyvästä ruokavaliosta, muokkaa sitä sen mukaan kun tietoa karttuu. Lisäravinteiden kanssa ei ole kiirettä, sillä vaikka niistä on hyötyä niin huomattavasti tärkeämpää saada aluksi se muu syöminen kuntoon.
Tsemppiä treeneihin! :kippis1:

Originally posted by Hano
finger.gif
Kiitos, Hano. Tämä on todellakin juuri sitä hyvää palautetta, jota kaipailee useamminkin. Olen joskus itse aloitteassani tätä lajia tehnyt asioita "väärin" ja siksi sanoin oman mielipiteeni asiaan. Kerroin, että minun mielestäni jokin asia ei ole hyvä niin ja noin, en minä sanonut, että tee tällä ohjelmalla, niin varmasti kasvat ja älä tee sillä, kun et kasva. En minä sanonut kertovani mitään absoluuttista totuutta, enkä ole käskenyt kenenkään tekemään mitään, mitä ei halua. Olenko?
Tuossa Shelto:n postaamassa ohjelmassa oli puutteita. Tästä lienee Hanokin samaa mieltä? Koitin paikkailla noita aukkoja ohjelmasta ja samalla laitoin mukaan mielipiteitä. Selvästi huomaa, että Sheltolla ei kaikki perusasiatkaan ole hallussa (ei pahalla). Kuka ammattilainen sanoo aloittelevalle treenaajalla, että jalkoja ei kannata treenata? Riittää kun teet hauista ja penaa, palautukseen decaa ja sustaa, hell yeah! No joo, olkoon.

Shelto:
Rintaprässi
Vipunostot rinnalle
Kapea penkki
Ranskalainen punnerrus (voi tehdä pääntaaksen, otsalle, nenälle, kaulalle..)
Epäkkäät, katso eri versioita "shrug" liikkeestä.

itse toimin nykyään tälläisen

1.hauis, ojentaja, olkapää

3 x 10 Käsipainoilla
3x8 1x15 Vinopenkki
3 x 8 Scott
2x2 2x10 Penkki
3 x 10 Hauis alatalja
3 x (Etu-, keski- ja takahartiat käsipainopilla)
3 x 10 olankohautus
3 x 8 Vipunosto
3 x 10 ojentajat ylätalja (vipu)

2.lepo

3.jalat,vatsa

4x10 1x15 Kyykky
3 x MAX Voimapyörä
3 x 10 Ojentajat
3 x 10 Koukistus
1 x 30 Loitontajat
1 x 30 Lähentäjät
3 x 15 Vinotvatsat
3 x 8 Prässi

4.lepo

5. rinta,selkä ja vatsat (lisänä hauis)

2x5 2x10 Peck Deck
4 x 15 Alaselkä
2x5 3x10 niskantaakse veto
3 x 10 Jalkojen nosto tasapenkiltä
4 x 10 Ristitalja
2x6 2x10 Kulmasoutu
3 x 15 Vatsarutistus
3x10 Scott

6.lepo

7.lepo

Saa antaa kommentteja, mielellään.

Originally posted by jpm
Olen joskus itse aloitteassani tätä lajia tehnyt asioita "väärin" ja siksi sanoin oman mielipiteeni asiaan.

Onneksi olkoon jpm! Jos tuo ikämäärityksesi pitää paikkansa (20), niin sulla on aivan uskomattoman hyvää kehitystä tiedossa tulevaisuudessa. Jos olet tehnyt asioita "väärin" joskus lajia aloitellessasi ja nyt osaat tehdä kaiken oikein.
Itse aloitin kuntosaliharjoittelun kun olin 15. Nyt ikää 28, ja vasta viimeisen 2 vuoden aikana olen alkanut "oppimaan" miten treenataan omalle kropalle sopivalla tyylillä, ja tulos onkin sitten omaa luokkaansa.
Tuo tekemäsi ohjelma on ihan ok, en minä sitä moiti. Varmasti tulee kehitystä myös sillä. Olkapäille laittaisin kuitenkin vielä yhden liikkeen, joka kohdistuu hartialihasten takaosaan.
Rintaliikkeissä tulee etuolkapäät aika hyvin mukaan, ja pystypunnerruksella sekä vipareilla saadaan keskilohkoon rasitusta. Vipunosto taakse käsipainoilla, tai ristiveto maaten ristitaljassa voisi olla hyvä lisä olkapäätreeniin. Molemmat kehittävät olkalihasten takaosaa, suunnikaslihasta sekä epäkkäitä.

Ja tämä ei sitten ollut vittuilua jpm:lle! :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Poser, en ole missään vaiheessa sanonut, etten tekisi edelleen virheitä. Niitä tekee varmasti jokainen. Pointtina oli, että kun alusta saakka onnistuisi tekemään edes jotain ns. järkevästi, niin säästyisi monelta harmilta. Okei, voihan olla ihan järkevää jättää jalat treenaamatta ja keskittyä muihin lihasryhmiin, treenaamalla niitä sitten jopa liikaa.
Mun puolesta jokainen saa treenata kuten haluaa, enkä mä ole kenellekkään väkisin mitään tuputtanut. Ehdotuksia saa ja pitää heittää ilmoille.

edit: nojoo, sanamuoto on kyllä aika hanurista tossa aiemmassa postissa, mutta sitä en nyt tarkoittanut ihan noin. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom