Onko toivoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Santana
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Santana

Banned
Heti ensiksi tervehdys ja kiitos kaikille foorumin jäsenille, joiden kirjoituksista olen löytänyt uutta asennetta. Olen pidemmän aikaa jo kahlaillut läpi tätä foorumia ja nyt lopultakin päätin tehdä oman tunnuksen, kun tuntui etten ymmärrä ennenkuin joku henk. koht. valistaa.

Olen 17 vuotias, 175cm ja 66kg eli käsittääkseni aika 'normaalipainoinen'. Harrastin lapsuudesta asti virallisesti salibandya ja muuten vain monia muita lajeja. Jos kehuisin itseäni, niin haluaisin sanoa että olin melko urheilullinen. Kumminkin vähän yli vuosi sitten lopetin salibandyn, ja vähitellen myös kaikki muu urheilu loppui _kokonaan_. Innostus tyrehtyi ja keskityin muihin asioihin. En kadu päätöstäni, mutta nyt huomatessani että paino karttuu ja peruskunto rapistuu silmissä, aion tehdä asialle jotain. Lisäksi huomaan olevani väsyneempi, kuin vielä urheillessani.

Olen lihonut alle vuodessa n. 7-8kiloa, itsestäni tämä tuntuu melko vauhdikkaalta. Olen kumminki pelannut asiani niin, ettei minulla ole kuin 2-3 päivää aikaa viikossa harrastaa liikuntaa. Yrityksiä aloittaa liikunta uudestaan on ollut muutamia, mutta se ei ole johtanut mihinkään. Tämä ei kuitenkaan voi jatkua näin, ja tekemisen meininkiä on löytynyt mm. löydettyäni tämän foorumin, jonka pohjalta aion alkaa myös uudistamaan ruokavaliotani (en ole katsonut juurikaan, mitä suuhuni pistän).

Eli itse asiaan: Onko mahdollista pudottaa painoani rasvasta/läskistä useampi kilo, harrastamalla ainostaan juoksemista/muuta aerobista ja tekemällä lihaksia vahvistavia liikkeitä kotona? Asuessani keskellä-ei-mitään, kuntosalille pääsy tahtoo olla melko mahdotonta (jotenkin olen käsittänyt, ettei laihduttaminen meinaa onnistua ilman säännöllistä salitreeniä?). Etenkin alavatsan seutu on alkanut pullottaa, sillä
lihomiseni näkyy lähinnä mahan seudulla, varsinkin vatsan (alavatsan) ja 'sen reunojen' seutuvilla. Tuntuu, että läski on alkanut peittää vanhoja lihaksiani, jotka ovat varmasti jo melko surkastuneet. Mitenköhän voisin kaventaa ja 'kovettaa' mahan seutua?

Kiitos ja anteeksi :D

Kommentoin vain tuota "paino-ongelmaasi" sanomalla, että olen itse noin 176 cm ja painan sen 67 kg. Tällä perusteella voisin sanoa, ettet ole lähelläkään lihavaa, joten turha sun on mun mielestä alkaa painoa pudottaa. Riippuu tietenkin kuinka suuri osa painostasi on lihaksia, mutta en usko että lihava olisit :)

Jos haluat mahan seutua kiinteyttää, niin kotona ainakin voi ihan perus vatsalihasliikkeitä harjoittaa, foorumilta löytyy threadejä koskien vatsalihaksia, joista löydät monia liikkeitä. Uskoisin, että pelkällä lenkillä käymiselläkin saisit ylimääräiset pois (jos niitä nyt edes on).

Tsemppiä aloittamiseen! :)

Olen lihonut alle vuodessa n. 7-8kiloa, itsestäni tämä tuntuu melko vauhdikkaalta.

Melko vauhdikasta onkin. Samaa tahtia kun jatkat niin parin vuoden päästä oletkin 30 kiloa paksumpi kun lähtötilanteessa!

Eli itse asiaan: Onko mahdollista pudottaa painoani rasvasta/läskistä useampi kilo, harrastamalla ainostaan juoksemista/muuta aerobista ja tekemällä lihaksia vahvistavia liikkeitä kotona? Asuessani keskellä-ei-mitään, kuntosalille pääsy tahtoo olla melko mahdotonta (jotenkin olen käsittänyt, ettei laihduttaminen meinaa onnistua ilman säännöllistä salitreeniä?). Etenkin alavatsan seutu on alkanut pullottaa, sillä
lihomiseni näkyy lähinnä mahan seudulla, varsinkin vatsan (alavatsan) ja 'sen reunojen' seutuvilla. Tuntuu, että läski on alkanut peittää vanhoja lihaksiani, jotka ovat varmasti jo melko surkastuneet. Mitenköhän voisin kaventaa ja 'kovettaa' mahan seutua?

On. Kunhan et syö välipalaksi aina lihiksiä ja hampurilaisia (kärjistys). Yllätys, että tältä foorumilta olet saanut sen käsityksen, että punttitreeni on the ainoa oikea.:jahas: Kotona vaan kuntopiiriä joko lenkkipäivänä tai erillisenä päivänä. 2 kertaa viikossa riittää kehittämään lihaksia, mutta jos jaksat 3, aina vaan parempi. ;)

Treenaa koko kroppaa, ei vaan vatsaa. Vatsaa, selkää (syvät keskivartalon lihakset -> esim. hooverit ja voimapyörä (kaupast n 10 eur, tai kässäreillä tai millä vaan), punnerruksia, kyykkyjä, loikkia yms yms. Liikkeitä löytyy varmasti täältä ja googlesta.
Kun syvät vatsat on kunnossa, ryhti paranee silmissä ja vatsan pömpötys häviää ja vähenee vaikka rasvaakin olisi päällä. Kannattaa siis!

Mitä suuremmat lihakset, sen enemmän kulutat jopa sohvalla istuessasi, muusta puhumattakaan.

Hyviä aerobisia rasvanpolttoon on vaikka kuinka! Juoksu, uinti, pyöräily ja hiihto esimerkiksi. Laihtuminen perustuu kuitenkin miinuskaloreihin eli syö vähemmän kuin kulutat! Keskivartaloa voi vahvistaa monella lailla: suorat ja vinot vatsalihakset lisäpainoin, jalannostot jalat koukussa rekillä ja voimapyörä ovat tehokkaita.

Sinuna en kuitenkaan laihduttaisi, vaan kävisin ahkerasti salilla ja söisin yli kulutuksen. Sittenkun painoa rupeaa olevaan vähän enemmän niin dieetti voisi ollakin jo paikallaan. Jos kuitenkin haluat laihduttaa niin kannattaa käydä aerobisten lisäksi puntilla vaikka pari kertaa viikossa yksijakoisella, koska hyötyä siitä on silti vaikka et lisää lihaa tulisi juuri saamaankaan miinuskaloreilla.:)

Ja muista terveellinen ja monipuolinen ravinto--> hamppareiden ja limukoiden tilalle vaikka rahkaa, raejuustoa ja tonnaria.

Sinuna en kuitenkaan laihduttaisi, vaan kävisin ahkerasti salilla ja söisin yli kulutuksen. Sittenkun painoa rupeaa olevaan vähän enemmän niin dieetti voisi ollakin jo paikallaan. Jos kuitenkin haluat laihduttaa niin kannattaa käydä aerobisten lisäksi puntilla vaikka pari kertaa viikossa yksijakoisella, koska hyötyä siitä on silti vaikka et lisää lihaa tulisi juuri saamaankaan miinuskaloreilla.:)

Jos olisit lukenut aloituspostin, olisit ehkä huomannut, ettei tredin aloittaja pysty käymään salilla.

Kappas vain:D Mutta kotonakin voi tehdä sen 2 kertaa viikossa vaikkei saliin ole mahdollisuuttakaan! Levytangolla ja käsipainoilla pääsee hyvin alkuun. Ja ilman niitäkin voi parantaa etenkin lihaskestävyyttä (punnerruksia, leukoja, dippejä sohvan reunalla yms.) Taisi täällä pakkiksella olla joku oma hyvä threadikin noista omalla painolla suoritettavista liikkeistä.

Treenata voi hyvinkin..ainakin aluksi melko vaatimattomallakin sijoituksella. Osta itselles leuanvetotanko(15-20e) ja voimapyörä(10-15e),ni pääset kyllä jo alkuun. Työntäville lihaksille teet lattiapunnerruksia kapealla ja leveällä asennolla ja myöhemmin voit koittaa kaikennäkösiä muitakin versioita vuorotahtiin,yms. Jaloille voit tehä kyykkyjä keppi niskantakana. Siinäki voit muutella suoritusta liikkeen syvyyden ja nopeuden kans. Selälle alat hinkuttaa leukoja eri muodossa..niissä kans noita variaatioita ja suoritustapoja riittää. Jos saat yhdenkin leuan tehtyä,ni siitä se lähtee. Voimapyörällä saat sixpakkiin lisää jäntevyyttä ja siihen,ku yhdistät viel rutistukset ja jalan nostot,ni homma o enää tekemistä vaille valmis.:) Nyrkkeilysäkki olis kans hyvä ostos,mut toki jo pikkasen hintavampi sijoitus. Toimii hyvin joka osa alueella..kehittää lihaksia,polttaa rasvaa,kasvattaa kuntoa,jne. Noita,ku jakselet puurtaa edes vuoden verran,ni pitäis alkaa ole jo kroppa ihan kohtuu "soturi" kunnos. Jos taas haluut itsestäs yli 90kg jässikän,ni siinä tapaukses sali on ainoa oikea osoite. Tosin sinnekki o jo mukavempi lähtee,ku oot jo pikkasen perustusta rakentanu. Siihen mielestäni nuo edelliset metodit toimii mainiosti. Kova treenaaminen ja sitkeys kyllä palkitaan.:thumbs:

Iso kiitos kaikille, etenkin teille jotka ehdotitte tuota voimapyörää (ihan uusi tuttavuus...)! Täytyy hommata sellainen, jonkinlainen leuanvetotanko onneksi jo löytyykin :D

Olen alkanut alustamaan jonkinnäköistä viikottaista treeniohjelmaa ja se menisi kutakuinkin näin:

Aluksi ajattelin aloittavani Kuntoplussan ensimmäistä juoksuohjelmaa, viidennen viikon kohdalta jonkinmoisen rutiinin ja peruskunnon saavuttamiseksi
http://www.kuntoplus.fi/Crosslink.jsp?d=1235&a=4645
Harjoituspäivät ovat Ke, Pe ja Su. Lisäksi jokaisen lenkin yhteyteen sisältyy tietysti venyttelyt, keskiviikkoisin sekä sunnuntaisin lihaskuntoa elikkä vatsoja, selkälihaksia ja punnerruksia erilaisin variaatioin ja sarjoin ( näistä otan selvää vielä paremmin, mutta tietysti jonkinlaiset ehdotukset lämmittäisivät mieltä ja helpottaisivat ohjelman laatimista :D )

Saatuani tuon juoksuohjelma suoritetuksi 6-7:ssä viikossa, aloittaisin 'todellisen treenaamisen', tai siis sen, jonka pohjalta tuloksien pitäisi syntyä.. (täytyy vielä tarkentaa myöhemmin että mitä lihaksia jne.)

Keskiviikkoisin:
Juoksulenkki 40-60min, ~140 tai suuremmalla sykkeellä

Perjantaisin:
Kuntopiiri

Sunnuntaisin:
pidempi lenkki, 60min -> . pienemmällä sykkeellä, 120-140. (haha, ihan hauskaa sinänsä että luettelen tähän sykkeitä, vaikken omista minkäänlaista sykemittaria.. noh onneksi on kello)

Pitäisiköhän tuota lihashuoltoa (punnerrukset etc. voimapyörä!) harrastaa jokaisen treenin yhteydessä, tai siis juoksulenkkien jälkeen? Perjantaisin sitten suurempi rääkki.. Syömisestä vielä sen verran, että välipaloina olisi varmaan hyvä syödä vaikkapa hedelmiä? En ajatellut sen enempää katsella syöntien kaloripitoisuuksia paitsi jos tulosta ei synny. Lähinnä vain yrittämällä poistaa kaikki 'epäterveellinen'
Uinnilla tulen joskus varmaan korvaamaan juoksuharjoituksia, jos olosuhteet sen sallii.

Tulipa pitkä kirjoitus, toivottavasti joku vieläpä jaksaisi lukea sen loppuun :D Kiitos tosiaan jo aiemmista vinkeistä, mahtavaa olisi jos joku vielä jaksaisi hetken ja yrittäisi korjailla mahdollisia virheitäni, joita ohjelmaa suunnitellessani olen tehnyt... :)

Voithan sää niitä hedelmiäkin syödä, ja pitääkin syödä mutta koita saada niille välipaloillekin jotain proteiinipitoista.

Kuulostaa,ehkä vähän liian rajulta näin nopeasti katsottuna tuo sun ohjelmas. Hyvä o aina kyllä,ku lähtee tosissaan liikkeeseen,mut vaarana o helposti sitte palaa loppuun,jos tykittää heti sata taulus. Sinuna keskittyisin enemmän tonne lihaskunto puolelle ja ottaisin nuo juoksut sillee kevyempinä. Ne antaa sulle kumminki enemmän hyöty,ku saat niistä lisää lihasmassaaki,joka taas kuluttaa enemmän kaloreita pelkällä olemassa olollaanki. Ottaen huomioon tuon sun painonki mikä ei loppujen lopuks mikään valtavakaan o,ni keskityisin suna muokkaamaan sitä enemmän juuri lihasmassaksi,ennen ku laihduttamaan mihinkään "orava" kuntoon.:) Ruokapuolelle vinkkinä,et keskity mielummin syömään lisää proteiinipitosia ruokia ja kohtuudella noita hiilareita.:thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom