Olen suunnitellut itselleni kunto-ohjelman, tai ainakin yrittänyt. Tiedä sitten onko mennyt ihan päin peetä. Tarvitsisin vähän apua tähän, että mitä tästä kannattaisi poistaa ja mitä lisätä ja olenko laittanut jotain väärin. Huomenna olisi tarkoitus aloittaa, joten tänään yritän saada tuon kunto-ohjelman loppuun.
Mulla on tavoitteena kiinteytyä, elikä saada ne kaikki "laihan" läskit ihan kiinteiksi. Haluan vatsaan ihan vähän vatsalihasta näkyviin ja pienet jenkkakahavat löytyy, tahdon nekin kiinteäksi. Toisena tavoitteena on sitten nuo kädet ja hartiat, eli lihasta haluaisin hartioihin ja tavoite olisi saada vähän käsivarsiinkin tuota lihasta. Voitte kuvitella kuinka luuviulu ihminen on täällä ruudun toisella puolen, kun tuosta hauiksen kohtaa, jos jännitän lihasta niin ympärysmitta on surkeat 20cm. :-D Mutta minulla on ollut pakkomielteitä ja vaikeuksia syömisen suhteen joten olen siis aikalailla pelkkää luuta ja nahkaa. Reisiin ja säärin olen ihan tyytyväinen kun päivittäin tulee harrastettua koiran kanssa lenkkeilyä. Peppuun olisi kuitenkin mukava saada hieman pyöreyttä. Olen 173,5cm ja painan 49kg, 19 vuotias tyttö. Mittoja, jos vielä niistä jotain hyötyä on niin tässä: Lantio 81cm, vyötärö 65cm.
Haluaisin että jo rantakelien alkaessa mulla näkyisi muutosta vartalossa, eli semmonen tehostarttipaketti on nyt tarpeen. :-) Voi ehdottaa parempia ideoita minulle tuosta liikunta ja ruoka ohjelmasta jonka olen itselleni suunnitellut, otan mielelläni ehdotuksia vastaan.
Ja sitten muutamia kysymyksiä:
- Jos siis haluaa kiinteyttää ja saada hieman sitä lihasta niin onko kalorivajeesta haittaa? Itsellä vaan kun tuo syöminen tuuppaa olemaan aika vähäistä, toki jotain välipaloja voin yrittää syödä enemmänkin tai proteiinijuomaa juoda?
- Montako grammaa kannattaa kiinteyttäjän syödä rasvaa päivässä?
- Mitkä olisivat hyvät hiilihydraatti, proteiini ja rasva määrät aamupalaan, välipaloille, ateriaan ja iltapalaan?
OHJELMA:
Noihin aamupaloihin vois kuulua jotain mm pilttiä, ruisleipää, marjoja, puuroa, vihanneksia, kokojyväleipää, pilttiä, muroja
Ateria esim pastaa, risottoa, kanaa, jauhelihakeittoa, perunamuusia ja lihapullia yms. sekä lisäksi salaattia, maitoa tai vettä ja leipää
Iltapalaan en vielä ole oikein keksinyt mitään (ideoita?)
Välipaloihin taas kuuluu vaikkapa hedelmät, piltit, jogurtit, välipalajuomat ym.
Maanantai, keskiviikko, torstai ja lauantai:
klo 7-8 kävelylenkki koiran kanssa vähintään 30min
punnerrukset (niin monta kun jaksaa putkeen tehdä, mullahan se ei kovin montaa ole)
aamupala
klo 10-11 jotain välipalaa
klo 12-13 ruoka-ateria
klo 14-15 kävelylenkki (lämmittelyä) vähintään 30min
jonka jälkeen venyttelyä
sitten vatsajumpat,
peppujumpat,
käsijumpat
ym. mitä tähän kannattaisi vielä lisätä?
klo 18-19 välipala
klo 20-21 kävelylenkki väh 15min
vielä vähän vatsa-, peppu- ja käsijumppaa
klo 21-22 iltapala
klo 22-24 1h kävelylenkki
Tiistai ja perjantai
klo 6-7 kävelylenkki 15min
aamupala
klo 8-15 olen koulussa, siellä 10-12 aikaan välipalaa
klo 16-17 kävelylenkki vähintään 30min
klo 17-18 joogaa/venyttelyä/rentoutumista vähintään 30min
klo 19-20 välipala
klo 21-22 iltapala
klo 22-24 kävelylenkki vähintään 30min johon sisältyy ihan vähän hölkkäämistä
Sunnuntai
viimeistään kello 10 kävelylenkki vähintään 30min + punnerruksia
aamupala
klo 16-17 kävelylenkki 30min
19-20 välipala
21-22 iltapala
22-24 kävelylenkki 1h
Mulla on tavoitteena kiinteytyä, elikä saada ne kaikki "laihan" läskit ihan kiinteiksi. Haluan vatsaan ihan vähän vatsalihasta näkyviin ja pienet jenkkakahavat löytyy, tahdon nekin kiinteäksi. Toisena tavoitteena on sitten nuo kädet ja hartiat, eli lihasta haluaisin hartioihin ja tavoite olisi saada vähän käsivarsiinkin tuota lihasta. Voitte kuvitella kuinka luuviulu ihminen on täällä ruudun toisella puolen, kun tuosta hauiksen kohtaa, jos jännitän lihasta niin ympärysmitta on surkeat 20cm. :-D Mutta minulla on ollut pakkomielteitä ja vaikeuksia syömisen suhteen joten olen siis aikalailla pelkkää luuta ja nahkaa. Reisiin ja säärin olen ihan tyytyväinen kun päivittäin tulee harrastettua koiran kanssa lenkkeilyä. Peppuun olisi kuitenkin mukava saada hieman pyöreyttä. Olen 173,5cm ja painan 49kg, 19 vuotias tyttö. Mittoja, jos vielä niistä jotain hyötyä on niin tässä: Lantio 81cm, vyötärö 65cm.
Haluaisin että jo rantakelien alkaessa mulla näkyisi muutosta vartalossa, eli semmonen tehostarttipaketti on nyt tarpeen. :-) Voi ehdottaa parempia ideoita minulle tuosta liikunta ja ruoka ohjelmasta jonka olen itselleni suunnitellut, otan mielelläni ehdotuksia vastaan.
Ja sitten muutamia kysymyksiä:
- Jos siis haluaa kiinteyttää ja saada hieman sitä lihasta niin onko kalorivajeesta haittaa? Itsellä vaan kun tuo syöminen tuuppaa olemaan aika vähäistä, toki jotain välipaloja voin yrittää syödä enemmänkin tai proteiinijuomaa juoda?
- Montako grammaa kannattaa kiinteyttäjän syödä rasvaa päivässä?
- Mitkä olisivat hyvät hiilihydraatti, proteiini ja rasva määrät aamupalaan, välipaloille, ateriaan ja iltapalaan?
OHJELMA:
Noihin aamupaloihin vois kuulua jotain mm pilttiä, ruisleipää, marjoja, puuroa, vihanneksia, kokojyväleipää, pilttiä, muroja
Ateria esim pastaa, risottoa, kanaa, jauhelihakeittoa, perunamuusia ja lihapullia yms. sekä lisäksi salaattia, maitoa tai vettä ja leipää
Iltapalaan en vielä ole oikein keksinyt mitään (ideoita?)
Välipaloihin taas kuuluu vaikkapa hedelmät, piltit, jogurtit, välipalajuomat ym.
Maanantai, keskiviikko, torstai ja lauantai:
klo 7-8 kävelylenkki koiran kanssa vähintään 30min
punnerrukset (niin monta kun jaksaa putkeen tehdä, mullahan se ei kovin montaa ole)
aamupala
klo 10-11 jotain välipalaa
klo 12-13 ruoka-ateria
klo 14-15 kävelylenkki (lämmittelyä) vähintään 30min
jonka jälkeen venyttelyä
sitten vatsajumpat,
peppujumpat,
käsijumpat
ym. mitä tähän kannattaisi vielä lisätä?
klo 18-19 välipala
klo 20-21 kävelylenkki väh 15min
vielä vähän vatsa-, peppu- ja käsijumppaa
klo 21-22 iltapala
klo 22-24 1h kävelylenkki
Tiistai ja perjantai
klo 6-7 kävelylenkki 15min
aamupala
klo 8-15 olen koulussa, siellä 10-12 aikaan välipalaa
klo 16-17 kävelylenkki vähintään 30min
klo 17-18 joogaa/venyttelyä/rentoutumista vähintään 30min
klo 19-20 välipala