Onko parempi olla vahvat kädet ja heikompi vartalo vai päinvastoin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
riippuu tavoitteesta !
mun mielestä:
- pienet kädet, iso keho = näyttää paksulta
- isot kädet = hoikemman näköinen mutta komiat kädet!!!! eli tää olis mun mielestä parempi.

Vahvoilla käsillä ei juuri muuta kuin keskitettyä hauiskääntöä tehdä, jos ei keskivartalossa ole voimaa. Tietysti koko kropan tasainen kehitys on toivottavaa, mutta jos pitäisi valita, niin mielummin vahvempi kroppa ja heikommat kädet.

riippuu tavoitteesta !
mun mielestä:
- pienet kädet, iso keho = näyttää paksulta
- isot kädet = hoikemman näköinen mutta komiat kädet!!!! eli tää olis mun mielestä parempi.

tässähän puhuttiinkin voimasta, ei koosta.

mielestäni vahva vartalo on tärkeämpi kuin vahvat kädet. tosin vahvaa vartaloa on hankala saada ilman vahvoja käsiä. Esim. rintaan on hankala saada voimaa ilman vahvoja ojentajia, selkään on hankala saada voimaa ilman vahvoja hauiksia jne.

Vahvoilla käsillä ei juuri muuta kuin keskitettyä hauiskääntöä tehdä, jos ei keskivartalossa ole voimaa.

Oikeastaan heikon kropan kanssa ne hauiskäännötkin loppuvat melko nopeasti

vahvaa vartaloa on hankala saada ilman vahvoja käsiä.

Ettet vain olisi rajoittunut vaihtoehtojen suhteen. Kyllä minä ainakin olen vahvan (suhteessa muuhun ruumiiseen) keskivartalon saanut, vaikka hauikset ovat heikot (eikä ojentajissakaan kehumista ole). Selälle tiedän kymmeniä liikkeitä, joihin ei tarvita hauista juuri ollenkaan. Myös rintaa voi treenata muuten kuin penkissä (jossa siinäkin on mahdollista minimoida ojentajan työ)

Kyllähän se jo loogisesti ajateltuna on niin, että ranka kannattais olla 10x ennemmin hyvässä kunnossa kun esim. haukkarit ja ojentajat. Eihän ne hauikset ja ojentajat suo pystyssäkään pidä.

oon aloittelija mutta mun mielestä varmat perusliikkeet alussa ja lopussa aina täysillä ja hilpetöörit sitte lopuilla voimilla.

Ja kun aloitin joskus vuosi takaperin niin oli pakko saada iso haba niin meni loppujen lopuksi kiinnostus kun sain selän vituiks.

Eli perusliikkeet kannattaa jättää etusijalle.
minun mielipide!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom