Onko ok reenijako?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä tosiaan aluks taustatietoa oon reenannut nyt noin 1.5 vuotta ja tosissaammin vuodenvaihteesta oon aluksi tehnyt yksijakosta ohjelmaa mutta vaihoin kaksijakoiseen basic alakroppa/yläkroppa jaolla kun lopetin entisen päälajin ja tuli enemmän aikaa tälle hommalle aamupaino huitelee siinä 75 kilon molemmin puolin ja pituus 181.5cm eli aika hoikassa kunnossa ollaan

Mutta asiaan pihviä tullut ihan ok mutta selkä laahaa perässä ja jalat hiukan takareidet erityisesti oon miettinyt että vaihtaisin kolmijakoiseen kun tuntuu etten saa pidettyä fokusta reenissä kunnolla kauheesti yli tuntia jos kovaa tekee eikä aikaa tuota paljoa enempää kerralla ole ja siinä ajassa tuntuu etten varsikaa yläkroppaa saa kunnolla tehtyä

oon ite miettinyt tämmöstä jakoa
Päivä 1. Takareidet selkä
Päivä 2. Etureidet perse pohkeet
Päivä 3. Rinta Kädet olkapäät
Päivä 4. Lepo

Ja tosiaan haluun pitää ton neljännen päivän aina lepona kun mulle ei selkeesti toi yksi lepopäivä/viikko riitä palautumiseen mutta onko erilaisia kommentteja vaikuttaako jako ihan tyhmältä en oo tollaisesta kuullut ennen johtuneeko siitä että oon niin spesifisti itelle miettinyt vai onko muuten vaan ihan hoopo jako? Itse liikkeitä reeneis en oo miettinyt eli niitäkin saa ehotella että mitkä liikket toimis tommosessa jaossa pohjana jne.

Suokaa anteeksi myös jos jotkut termit meni sekaisin näin suht nyyppä bodarina tai jos ja kun kieli epäselvää näin kutosen oppilaana

Eihän sillä jaolla sinänsä mitään merkitystä ole kunhan jakaa treenien kuormaa suht tasaisesti ja jokaista lihasta rasitetaan sopivan paljon ja sopivan usein. Itsepähän tiedät että toteutuuko nuo kriteerit, mittojen perusteella mitään erityistä painotusta et tarvitse vaan tasaisesti kaikkea. Pakarat ja takareidet heittäisin yhdeksi lihasryhmäksi kun niissä on paljon päällekkäisyyttä eikä (oletetan) miesten yleensä tarvitse erikseen kankkua treenata vaan se kasvaa kyykkäämällä ja vetämällä ihan automaattisesti, takareisiin taas joutuu keskittymään erikseen. Hieman säästää aikaakin jos treenaa jalat yhdessä treenissä, kun on jo takareiskat lämpimät ja pumpissa niin on helppo käydä tekemää etureisiä suoraan ja toisinpäin.

Tuolla jaolla myös vaihtaisin päivien järjestystä niin että nuo kaksi alakroppatreeniä ei ole peräkkäin. Ihan vaan työntävät-vetävät-jalat-kädet jaettuna viikolle saattaisi olla loogisempi ja toimivaksi todettu lähtökohta josta sitten muokata. Mutta yhtä oikeaa tapaa ei tunnetusti ole, pääasia on että treenaa kovaa.

Samat aatteet kuin Nerolla. Ei jaolla ole suurta merkitystä. Teet sellainen minkä koet hyväksi. Jakoa voit vaihdella lennostakin päivän fiiliksen mukaan. On vain eduksi kun palautumis ajat vaihtelevat. Eikä sitä persettä tartte jaotella erikseen😅 Treenaantuu aina kyykätessä ja mavettaessa.

Back
Ylös Bottom