Onko normaalia että toinen puoli kehosta näyttää paremmalta?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kannattaa aina miettiä myös lihaskireyksiäkin. Ihan näin btw huomiona esim noista Voidin kuvista, edestä päin otetussa kuvassa on selkeästi vasen olkapää edempänä kuin oikea ja takakuvassa vasen olkapää ei jännity aivan samalla tavalla kuin oikea. Ja kaikki nämä voi johtua siitä että vasemman puolen rintalihas kireämpi.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kannattaa aina miettiä myös lihaskireyksiäkin. Ihan näin btw huomiona esim noista Voidin kuvista, edestä päin otetussa kuvassa on selkeästi vasen olkapää edempänä kuin oikea ja takakuvassa vasen olkapää ei jännity aivan samalla tavalla kuin oikea. Ja kaikki nämä voi johtua siitä että vasemman puolen rintalihas kireämpi.
Hyvin huomattu ;)

Täällä on myös epäsymmetriaa jo kiveksistä lähtien, mutta oikea rintalihas on itselläkin erimuotoinen / pienempi kuin toinen. Pitää vaan muokata kehoa ajan kanssa enemmän..sitähän tämä kehonrakennus on..aina on parantamisen varaa :)

Epäsymmetria taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus eli käytännössä jokaisella tuota on enemmän taikka vähemmän. En todellakaan olisi huolissani, rasvan jakaantuminen varmasti vaikuttaa,
jos sitä laardia vaan on yhtään runsaammin.

Itselläni on peräti jalkapöydissä eroa, oikea on muutaman millin ellei puoli senttiäkin pidempi. Eron huomaa jos kengät ovat ihan sillä rajalla että melkein kiristää.

Oikeassa etureidessä näyttää olevan yksi lihas enemmän, ts. vasemmassa se on sen verran pienempi että jää peittoon. Reidenojennusta menee ehkä 11 toistoa oikealla, jos samalla painolla 10. jää vasemmalla vajaaksi. Tämä siitä huolimatta, etten ole koskaan harrastanut mitään hyppyjä tai vastaavaa. Käsissä nyt ero tietysti on selvä asia, oikeakätinen olen ja sitä myöten oikea on vahvempi.

mikäs siinä on, että toinen puoli vatsalihaksista on paljon paremman näköinen ja sama rintalihaksessa..

ihan kun katsoisi, että vasenpuoli itestä katottuna minä 1v. sitten ja oikea on sitten tämän hetkinen. ja myös kun reenaan vaikka vatsalihaksia, niin tuntuu polte enemmän oikealla puolella (joka on siis parempi puoli) vaikka luulisi poltteen tulevan heikompaan vasempaan puoleen..

toivottavasti joku tajusi.. en myöskään tee vatsoja mitenkää jalan ristissä, joten ei luulisi rasitteen jakautuvan epätasaisesti..

oikea rintalihas on myös paljon massiivisempi, enkä nyt puhu semmosista pikku erosta joka johtuu geeneistä, vaan ihan suuresta lihas massa erosta.. vasen n. puolet pienempi..

Itselläni on peräti jalkapöydissä eroa, oikea on muutaman millin ellei puoli senttiäkin pidempi. Eron huomaa jos kengät ovat ihan sillä rajalla että melkein kiristää.

Itellä on just reilu 3cm lyhyempi vasen jalka. Ala-asteellahan tuosta vähän kiusattiin, mutta sellasilla korkokengillä sai "lenkkaamisen" pois kävelystä.

Huomasin peilaillessani et mun toinen hauis on toista isompi. Alkuun aattelin et ei sil oo mitään väliä, ihmiset on epäsymmetrisiä. Mut tänään testasin voimaerot, ja oli nissä voimaerookin. Vasemmanpuoleinen hauikseni on oikeanpuolimmaista vahvempi ja isompi, mutta sen koon huomaa onneksi vain jännittäessä.

Mut se ihmetyttää, et vaikka treenaan tangolla, leuanvedoilla tai edes käsipainoilla, polte on aina paljon kovempi vasemmassa kädessä. Vasen hauis on isompi ja vahvempi, mutta silti siinä tuntuu treeni edelleen vahvemmin kun oikeessa, vaikka se on vahvempi kun oikea. Ihan sama miten treenaan, vasen isompi puoli rasittuu helpommin kun oikea. Tosin poltteen onneksi saan oikeeseenki käteen. Lisäksi voisi kertoa vielä että oikeakätinen olen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mut se ihmetyttää, et vaikka treenaan tangolla, leuanvedoilla tai edes käsipainoilla, polte on aina paljon kovempi vasemmassa kädessä. Vasen hauis on isompi ja vahvempi, mutta silti siinä tuntuu treeni edelleen vahvemmin kun oikeessa, vaikka se on vahvempi kun oikea. Ihan sama miten treenaan, vasen isompi puoli rasittuu helpommin kun oikea.
Joo itekkin oon tätä ihmetellyt, että miksi siihen voimakkaaseen käteen (tai mihin vaan) saa vahvemman poltteen ja näin ollen ehkä rasitus on suurempi joka entisestään kasvattaaa käsien välistä voima eroa! Oon itekkin samassa tilanteessa mutta vaan vatsojen kanssa ja tarvisin apua kans!

Zone-sarja -42%
Itselläni on rakennevirhe rintakehässä ja siksi oikea tissi näyttää paljon pienemmältä. Ketuttaa sumeesti, mutta minkäs teet :( Toivottavasti korjaantuis ittestään, kun kasvaa lisää

Mulla oikea hauis isompi kun oikeakätinen olen, mutta vasen taas vahvempi. Huomasin tämän kun tein hauista tuettuna käsäreillä, vasen jakso helposti viedä sarjat loppuun.

Mulla on 34 asteen skolioosi selässä, mikä aiheuttaa kumartuessa "kyttyrän" oikealle yläselkään ja siirottavan lapaluun. Se myös työntää oikeaa olkapäätä eteenpäin. Tämä takia selkälihakset kehittyvät vahvemmin oikealle puolelle, mutta vasen rintalihas kerää enemmän lihaa kuin oikea. Tämä epätasapaino vaikuttaa myös hauiskäännössä, jossa vasen käsi väsyy ensin. Bonuksena minulla on vielä löysät olkakapselit, joiden takia tietyssä kulmassa hartialinjan yläpuolella olkapäät lonksahtavat paikoiltaan. Sitten vielä vasen jalka on oikeaa lyhyempi ja sen jalkaholvi on romahtanut lättänäksi.

Eli ei kannata huolehtia pikku eroista kropan symmetriassa ;)

Vanha ketju mutta laitanpa tänne ongelmani. Eli pyllistelin eilen peilin edessä ja yritin katsoa että onko takareisiin tullut minkäänlaista kehitystä. No olihan sinne jopa vähän lihasta (?) tullut, mutta vaan oikeaan jalkaan ja myös oikea pakara näyttää erilaiselta kuin vasen (oikeassa pakarassa on lommo sivulla ja vasemmalla ei...) Näyttää aika oudolta. Voinko mä mitenkään korjata tätä ongelmaa salilla esim. tekemällä toisella puolella enemmän/vähemmän toistoja tms? Tai auttaako edes se, että yritän kiinnittää huomiota, että teen varmasti myös heikommalla jalalla töitä? Vai onko mut tuomittu olemaan epäsymmetriapeppuinen ikuisesti? :wtf:

Vaikuttaa siltä, että epäsymmetriasta on erittäin vaikea päästä eroon. Itselläni on jo parisen vuotta ollut (muun muassa) pakarat eri paria, eikä ero ole pienentynyt. Vaikeinta on saada treeni tuntumaan tasaisesti puolittain, kun rasitus tuntuu väkisin menevän enemmän toiselle puolen. Kyykyt, mavet sun muut moninivel liikkeet vaikeimpia, koska kroppa etsii helpoimman reittinsä ja käyttää niitä lihaksia mitkä ovat vahvimpia. Eli vahvat lihakset vahvistuu entisestään.

Eristävillä liikkeillä työ on helpompi kohdistaa oikeaan lihakseen, mutta tehokkuus on huono (esim. reiden loitontajaliike). Pakaroihin pitää mulla ainakin saada liikkeessä kunnon venytys, pelkällä supistuksella ei tunnu kasvavan. Yhden jalan SJMV smithissä on vaikuttanut hyvältä liikkeeltä, mutta pitkässä juoksussa saattaa aiheuttaa epäsymmetriaa muualla vaikka pakaroiden symmetria paranisi.

Voit koittaa esiväsyttää heikompaa puolta ennen raskaita liikkeitä, aloittaa aina heikommalla puolella ja tehdä toistot heikomman mukaan. Tulokset tulee pitkässä juoksussa jos silloinkaan. Ja käy hierojalla, jumit ja kireydet saattaa aiheuttaa eroja lihasten toiminnassa puolittain.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom