Kävin työterveyshoitajalla, ja sain paastoverensokeriarvoksi 6,3. Se ei kuulemma tarkoita vielä diabetesta, mutta siitä kauhistuneena ostin itselleni verensokerimittarin. Olen nyt mittaillut muutamankymmentä kertaa verensokeriani, ja aamuisin se on ollut keskimäärin 5,5 ja ruokailun jälkeen ei ole kertaakaan noussut yli 6,5:n (olen mitannut mm. heti ruokailun jälkeen ja 1-2 tuntia ruokailun jälkeen)...
..kunnes, tänään mittasin ihan huvikseni sokerisen siiderin jälkeen (n. 45 min juomisen jälkeen) verensokerin ja se oli 9,9!! :O :O :O Tein uudelleen mittauksen reilun tunnin jälkeen ja se oli tipahtanut 7,4:ään.
Olen koettanut netistä etsiä, että mihin ei-vielä-diabetestä sairastavien verensokeri voi nousta sokeristen syömisten jälkeen, mutta en oikein ole löytänyt vastausta. Normaalin ruuan jälkeen se ei kai saisi nousta yli 8, mutta entäpä sokeriherkkujen jälkeen?
Joka tapauksessa, olen aika kauhuissani tuosta arvosta. :(
..kunnes, tänään mittasin ihan huvikseni sokerisen siiderin jälkeen (n. 45 min juomisen jälkeen) verensokerin ja se oli 9,9!! :O :O :O Tein uudelleen mittauksen reilun tunnin jälkeen ja se oli tipahtanut 7,4:ään.
Olen koettanut netistä etsiä, että mihin ei-vielä-diabetestä sairastavien verensokeri voi nousta sokeristen syömisten jälkeen, mutta en oikein ole löytänyt vastausta. Normaalin ruuan jälkeen se ei kai saisi nousta yli 8, mutta entäpä sokeriherkkujen jälkeen?
Joka tapauksessa, olen aika kauhuissani tuosta arvosta. :(