Onko mahdollista..?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Erkki-setä sanoi:
Onko aloittelijoilla mahdollista että läskiä lähtee ja lihasta tulee tilalle?
On myös mahdollista, että naturaalina pääsee Colemanin kokoiseksi. Joopa joo. Mahdollistahan tuo voi olla, mutta ÄÄRIMMÄISEN epätodennäköistä, ja vaikeaa. Aloittelijoilla on harvoin ravintopuolikaan saati treeni sellaisessa kondiksessa, että tuollaista pääsisi tapahtumaan.

Totenkopf sanoi:
On myös mahdollista, että naturaalina pääsee Colemanin kokoiseksi. Joopa joo. Mahdollistahan tuo voi olla, mutta ÄÄRIMMÄISEN epätodennäköistä, ja vaikeaa. Aloittelijoilla on harvoin ravintopuolikaan saati treeni sellaisessa kondiksessa, että tuollaista pääsisi tapahtumaan.

:anssi:

kohtis sanoi:
Ihan täyttä asiaa.. Aloittelijat tekevät aina useat liikkeetkin väärin jollei niihin osaa panostaa tai joku kokeneempi avusta. Ja nimenomaan tuo ravintopuoli on hankalaa, itsellänikin on vielä hieman opittavaa.

mulla ainakin on treenauksen aikana tippunu rasvaprosentti huomattavasti vaikka paino ei ole muuttunu eli lihasta tullu tilalle!

Rasvan määrä pysyy samana, lihasten määrä kasvaa ==> rasva% pienenee. Tähän saattaa pystyä hyvillä geeneillä ja hyvällä ruokavaliolla.

Käytännössä rasvan määrän vähentämiseen on edellytyksenä olla miinuskaloreilla. Miinuskaloreilla ollessa ei kroppa juurikaan suostu kasvattamaan lihaksia. Poikkeuksena tähän saattaa olla aloittelija tai paljon lihasmassaa syystä tai toisesta menettänyt.

Juoppo sanoi:
Rasvan määrä pysyy samana, lihasten määrä kasvaa ==> rasva% pienenee. Tähän saattaa pystyä hyvillä geeneillä ja hyvällä ruokavaliolla.

Totta ja tämä näyttää siltä, että rasva olisi vähentynyt ja lihakset kasvaneet. Vaikka todellisuudessa on lihas vaan kasvanut. Onhan tämä toki aloittelijalle ihan mahdollistakin jos lihasta on vähän ja ravinto heti alusta asti oikea. Mutta kyllä sitä rasvaakin yleensä vähän tulee ja turha sitä on pelätä jos ei mitään iha sikabulkkia ala vetämään.

Erkki-setä sanoi:
Onko aloittelijoilla mahdollista että läskiä lähtee ja lihasta tulee tilalle?
Riippuu tarkasteluvälistä. Eikä o väliä onko aloittelija vai lopettelija. Jos ollaan esimerkiksi miinuskaloreilla viikko, jolloin rasvaprosentti laskee, ja sen jälkeen ollaan plussalla viikko kasvattaen lihasta. Nyt on rasvaprosentti laskenu ja lihasmassa kasvanu verrattuna kahden viikon takaiseen tilanteeseen. Periaatteessahan näin voisi tehdä lyhyemmälläkin aikavälillä. Yksi päivä plus-kaloreilla ja yks miinuksella. Näin siis periaatteessa.

Mutta jos tässä nyt tarkoitetaan että saman aikaisesti rasva palaa ja lihas kasvaa, niin ei pitäisi olla mahdollista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Quentin sanoi:
Riippuu tarkasteluvälistä. Eikä o väliä onko aloittelija vai lopettelija. Jos ollaan esimerkiksi miinuskaloreilla viikko, jolloin rasvaprosentti laskee, ja sen jälkeen ollaan plussalla viikko kasvattaen lihasta. Nyt on rasvaprosentti laskenu ja lihasmassa kasvanu verrattuna kahden viikon takaiseen tilanteeseen. Periaatteessahan näin voisi tehdä lyhyemmälläkin aikavälillä. Yksi päivä plus-kaloreilla ja yks miinuksella. Näin siis periaatteessa.

Mutta jos tässä nyt tarkoitetaan että saman aikaisesti rasva palaa ja lihas kasvaa, niin ei pitäisi olla mahdollista.
Tuokin viikko/viikko systeemi on kyllä suurta hölynpölyä. Ei toimi käytännössä.

Totenkopf sanoi:
Tuokin viikko/viikko systeemi on kyllä suurta hölynpölyä. Ei toimi käytännössä.

Jaa miksei? on se kumma kun itsellä tuppaa esim. toimimaan.
Parempi tosin voi olla yleisesti vaikka 2/2 vkoa, mutta itsellä tuo viikko/viikko toimii.

screwdriver sanoi:
Jaa miksei? on se kumma kun itsellä tuppaa esim. toimimaan.
Parempi tosin voi olla yleisesti vaikka 2/2 vkoa, mutta itsellä tuo viikko/viikko toimii.
Todella raskasta kropalle olla viikko alikaloreilla ja tämän jälkeen nostaa ne korkealle--> Keho ei pysy anabolisessa tilassa--> Lihakset eivät kasva. Poikkeuksiakin varmasti löytyy.

Mulle varmaan tuli ilmaa hauikseen kun paino laski 15kg ja hauis kasvoi 4cm. Ja tulokset nousi runsaasti.

Aloittelijan tuuria.

Nyt on hauiksesta lähtenyt yli sentti ja kiloja vain muutama. Eli näin siis kun rasvat on alle 20% ja treenataan vielä samalla tavalla.

VelttoV sanoi:
Mulle varmaan tuli ilmaa hauikseen kun paino laski 15kg ja hauis kasvoi 4cm. Ja tulokset nousi runsaasti.

Aloittelijan tuuria.

Nyt on hauiksesta lähtenyt yli sentti ja kiloja vain muutama. Eli näin siis kun rasvat on alle 20% ja treenataan vielä samalla tavalla.
Sanoin, että poikkeuksiakin on. Mitenkään optimaalista tuollainen ei lihaskasvun kannalta kuitenkaan ole.

Mulla on keväästä asti pysynyt paino samana, mutta tulokset ovat nousseet, esim. penkki ~80 -> 100. Reenattu on siis kolmesti viikossa, ravintopuoli on ollut aivan hunningolla eli olen syönyt todella vähän. Onko oletettavaa, että läskiä olisi lähtenyt ja tullut lihasta tilalle?

ai siis tämä karu fakta että lihakset tarvitsevat kasvaakseen ylimääräisiä kaloreita, ja läski kadotakseen kaloreita alle kulutuksen, kumoutuu jotenkin alotteijoilla? Voimatasojen kasvaminen on eri asia, koska parantuneen hermotuksen ansiosta tulokset tulevat nousemaan varsinkin jos ei ole koskaan mitään tehnyt.

skoge sanoi:
ai siis tämä karu fakta että lihakset tarvitsevat kasvaakseen ylimääräisiä kaloreita, ja läski kadotakseen kaloreita alle kulutuksen, kumoutuu jotenkin alotteijoilla? Voimatasojen kasvaminen on eri asia, koska parantuneen hermotuksen ansiosta tulokset tulevat nousemaan varsinkin jos ei ole koskaan mitään tehnyt.

No minä en ymmärrä että miten esim. oma käsivarsi ja rinnanympärys kasvoi aloitellessani muutaman sentin vaikka olin dietillä.
Varmuuden vuoksi tyhmänä vedin tosi reilusti miinukselle kalorit.
Proteiiniakin tuli päivässsä todella vähän.
Paino kyllä tippui melkein kymmenen kiloa ja ukko kuihtui mutta jotain ilmaa muutamiin lihaksiin tuntui tulevan.

gid sanoi:
Mulla on keväästä asti pysynyt paino samana, mutta tulokset ovat nousseet
Voimien kasvu != lihasmassan lisääntyminen.

Eli voimatason kasvu ei automaattisesti tarkoita lihasmäärän lisääntymistä. Voimaan vaikuttaa moni muukin asia.

No kai se näillä isommista rasvoista laihduttajille ja kehittyvile käy niin, että lihas todella kasvaa helpommin aluksi. Kehitystä tapahtuu lihaksistossa, mutta paino laskee, koska rasvaa lähtee. Se, että käyttääkö keho sitten paniikissa rasvavarantoja lihaksenkin kasvattamiseen osittain, sitä en tiedä. Mutta sitä ei voi pitää faktana, ettei miinuskaloreila voisi saada lihasta lisää. Silloin se on miltei mahdotonta, jos kehossa ei ole sitä isohkoa rasvavarantoa, josta poistuu se miinuskaloreiden vaje. Jos kehossa ei ole paljoa rasvaa, on pakko kalorivaje käyttää hyväkseen lihaksesta. Mulla raja meni siinä vähän yli 20% rasvoissa (oikeita, ei itsemitattuja alaspäin vedätettyjä..) ja yli puolen vuoden treeneissä. Tietenkään kellekkään dieettaaminen ei ole optimaalista treenausta varten.

Olen ollut siis 11 kuukauden sisällä aliravinnolla ehkä noin 7kk. Mitään sikabulkkia en ole vetänyt. Silti tulokset on parantuneet ja lihasta on varmasti tullut. Painoa on laskenut yhteensä 18kg tähän mennessä.
Mitat siis sentteinä ja rasvat menee näin:
Viime Joulukuu (obeesi treenamaton ja 114,5kg)->Elokuu (yli20%, 100kg)->nyt dieetillä (n 17-18%, 96kg).
Rintakehä 114->114->114
Haukkari 38->42,5->41
Reisi 67->68->65
Maha n.110->98->96

Eli nyt lähtee kyllä vähän lihaksiakin, vaikka proteiinia menee n 2g/painokilo. Reisistä alkaa palat erottua, ihme lasku nyt reisien rasvoissa.

Joku saisi tehdä oikeasti tästä tutkimuksen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom