- Ikä
- 42
raipee sanoi:hetkinen.. siis.. eikö muka voi pudottaa painoa ja kasvattaa lihasta samaan aikaan?
Itse olen 102 kg mies ja tavoitteena on noin puolessa vuodessa pudottaa painoa about vähä päälle 10 kg. Vedän salilla 3 kertaa viikossa lihastreeniä, jonka tarkoitus on lihasten kasvattaminen ja kiinteyttäminen ja 2 kertaa viikossa aerobisen 70minsan lenkin kuntopyörällä sykkeellä 130.
Jos läskiä tulee aina kun tulee lihasta niin onko tässä minun menetelmässäni mitään järkeä ??
Sun menetelmässä on paljonkin järkeä. Ensinnäkin ilmeisesti aloittelijat ja treenaajat joilla on runsaasti rasvaa voivat saada lihasta myös dieetillä (ja doping aineiden käyttäjät:D ).
Toiseksi kun treenaat dieetillä, niin sinulla jo tällä hetkellä oleva lihasmassa säilyy tietenkin paljon paremmin mitä siinä tapauksessa jos et ollenkaan kuntosalilla kävisi.
Kolmanneksi vaikka et dieetillä saisi juurikaan lihasmassaa rakennettua, niin voimaa on kyllä mahdollista saada paljonkin (riippuu henkilöstä ja aikaisemmasta treenitaustasta). Sitten kun alat joskus ehkä taas syömään enemmän niin korkeammat voimatasot autaavat kasvattamaan suuremman määrän lihasta.