Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TRENT sanoi:Ja luetaan säännöt.
Keila sanoi:Ja mistä nuo säännöt nykyään löytyy? Yritin haravoida aikani mutta ei vaan osu silmään... tai sitten mä oon vaan sokea.
Keila sanoi:??
Kieltääkö joku sääntö tribuluksesta keskustelut?
Ja mistä nuo säännöt nykyään löytyy? Yritin haravoida aikani mutta ei vaan osu silmään... tai sitten mä oon vaan sokea.
Keila sanoi:??
Kieltääkö joku sääntö tribuluksesta keskustelut?
Kummassakaan ei mainittu protodioscin, tai edes saponiini -pitoisuuksia, tai sitä oliko tuotetta yleensäkään standartoitu. Toisinsanoen yhtä tyhjän kanssa. Pitoisuudet voi olla ihan mitä vaan välillä maa ja taivas. Joissain tuotteissa käytetään lisäksi (tai pelkästään) kasvin hedelmä -osaa, jolla ei ole toiminnallista arvoa.JAMR sanoi:Ei oo reiluu, ei se toimi! Pubmedin käyttö on jopa suotavaa:kippis1:
The aphrodisiac herb Tribulus terrestris does not influence the androgen production in young men.
Supplementation with tribulus does not enhance body composition or exercise performance in resistance-trained males.
(liha)pyörykkä sanoi:Kummassakaan ei mainittu protodioscin, tai edes saponiini -pitoisuuksia, tai sitä oliko tuotetta yleensäkään standartoitu.
Olinpa puusilmä :D Saponiinit oli siis määritetty, mutta protodioscin voi silti olla melkeinpä mitä tahansa. Todennäköisesti muilla saponiineilla ei olekaan juuri merkitystä stimuloinnin osalta. Yleisimmin protodioscin on jotain 10% luokkaa. Esim. 50%:sta tarvitsee käyttää vaan murto-osan tuosta annoksesta. Protodioscin taidettiin jäljittää "syylliseksi" vasta useampien (positiivisten) tutkimusten jälkeen, koska saman saponiini-määrän omaavissa tuotteissa saattoi olla hyvinkin suuria eroja.JAMR sanoi:Viimeisimmän jutun materiaalit ja menetelmät osasta:
Tribulus terrestris (origin Bulgaria) extract encapsulated in gelatinous capsules each containing 200 mg of the dry extract approved by Bulgarian Ministry of Public Health under no. 04-2003 with ext. ref. no. 4465-1809/021003 were purchased from “Vemo 99” Ltd., Sofia, Bulgaria. The steroid saponins concentration has been determined to be 60% of the dry matter.
(liha)pyörykkä sanoi:Saponiinit oli siis määritetty, mutta protodioscin voi silti olla melkeinpä mitä tahansa. Todennäköisesti muilla saponiineilla ei olekaan juuri merkitystä stimuloinnin osalta...koska saman saponiini-määrän omaavissa tuotteissa saattoi olla hyvinkin suuria eroja.
Jason82 sanoi:OK, tribusta tuo data on edelleen varsin puutteellista ja tuloksetonta, mutta mielellään näkisi lisää näitä huolellisempia tutkimusasetelmia. Toisaalta, saponiineista protodioscin näyttäisi olevan pitoisuuksiltaan dominoiva, vaikka variaatiota toki löytyy, varsinkin kun mennään itse tuotepuolelle. Ymmärtääkseni tuo saponiinien määritys sinänsä jo on melko haastavaa (koska kromofori puuttuu) ja uutta settiä HPLC-kromatokrafian suhteen.
En tiedä onko tämä jo pastettu aiemmissa tribulus-threahdeissa tänne:
Journal of Pharmaceutical Sciences, 2001 Nov;90(11):1752-8
Determination of steroidal saponins in Tribulus terrestris by reversed-phase high-performance liquid chromatography and evaporative light scattering detection.
http://www3.interscience.wiley.com/cgi-bin/fulltext/86510622/PDFSTART
Absu:
http://www3.interscience.wiley.com/cgi-bin/abstract/86510622/ABSTRACT
:kippis1: