Onko kokemuksia mikä ruoka aiheuttaa yleisesti punaista läikkää/ihottumaa kaulan lähelle?

Itselle on nyt alkanut tulla parin kolmen päivän aikana solisluiden ja kaulan väliin molemmille puolille, sekä myös kainaloiden ja rinnan lähellä pienemmin jotain ihmeellistä punaista ihottumaa/läikkää. En oikein keksi mikä muu voisi aiheuttaa kuin ruoka, olen ollut 2vk ketoosidietillä että hiilareiden osuus todella pieni, mutta toki ei mitään "uutta" ruoka-ainetta ole kyllä kuvioissa mutta lisääntynyt huomattavasti seuraavien käyttö:
-Tomaatti
-Kananmuna
-Salaatti
-Kurkku
-Pekoni
Ainoana uutena mitä en ole käyttänyt koskaan ennen (2vk sitten ostin):
-seesamiöljy

onko kellään kokemuksia että jollakin noista olisi taipumus aiheuttaa tälläistä?

Olen koittanut sulkea muita syitä kuin ravinto pois nyt seuraavilla toimenpiteillä:

Kemikaalien käyttö 0 (dödö, hajuste)
Samat pesu/huuhtelu -aineet ja samanverran laitettu jo puoli vuotta, en usko että johtuu tästä.
Vaihdettu petivaatteet vaikkakaan eivät olleet kovinkaan vanhat alkujaankaan.

Mikä voisi mielestänne olla todennäköisin aiheuttaja? Ts. mikä jätetään ensimmäisenä pois?

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kutiseeko se? mä kyl kokeilisin jättää ton seesamöljyn hetkeksi pois. toki voihan sitä allergisoitua mille vaan tai saada ristiallergian.. voiko se olla vaan kuivaa ihoa? onko flunssaa?

Tomaattiallergia on yllättävän yleinen ja toi on yksi yleisistä oireista. Joillekin saattaa tulla oireita vasta isommilla annoksilla.

Vapotteletko, eli poltatko sähkötupakkaa mahdollisesti? PG voi aiheuttaa ihottumaa/iho-oireita..
Käytätkö paljon maitoproteiineja (rahka, raejuusto, kaseiini, hera..)?

Mulla tulee välillä samanlaista ihottumaa. Kokeiltu gluteenitonta (gluteeniton kaura myöskin), ei apua. Safkat on aina samat liha/kana + basmati/jasmin riisi. Hiustuotteet, shamppoot, petivaatteet, pesuaineet vaihdettu jne. Kurkkua menee mullakin pari päivässä, mutta tuskin nyt siitä. Parsakaalia välillä. Oma veikkaus on, että hera/maidon proteiinit aiheuttaa jotain allergiaa. Kaseiinin kanssa oli ongelmia aikoinaan ja laktoosivammakin löytyy. Heraa on tullu litkittyä varmaan 10-15vuotta. Omalla kohdalla se on vaikea korvata kun oon tehny systeemit mahdollisimman helpoiksi duuninkin kannalta. Kananmunaa/kalaa en syö. Kalaöljykapseleita toki. Rasvoista MCT-öljy/kp oliiviöljy ja paistamiseen kookosöljy. Vaikeita juttuja. Mitä enemmän tulee ikää, niin kaikenlaisia saatanan vaivoja pukkaa.

Itse epäilisin joko kananmunaa tai sitten seesamiöljyä. Itse reagoin lähes kaikelle (siltä ainakin tuntuu :D ) ja selvittely superhankalaa. Kananmunasta mulla tulee just tollasta samanlaista tohon rintakehälle/ kaulan lähettyville. Se voi olla myös, että jos oot just lisänny paljon kananmunan käyttöä, niin auttaa hetkellinen poistaminen ruokavaliosta. Myöhemmin saattaa onnistua lisääminen maltillisemmilla määrillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom