onko keräilijöitä..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jpr
  • Aloitettu Aloitettu

jpr

elikkä kiinnostaisi tietää onko palstalaisissa varastoukkoja,jotka tekee keräilyhommia vakinaisesti...

mitkä on hyvät ja huonot puolet hommassa,onko suoritteet helposti saavutettavissa.
kärsiikö treenit kyseisestä työstä..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onneksi päässy siitä hommasta eroon, vaikka tulihan tuota tehtyä noin 4 vuotta.

Suoritteet on helpot saavuttaa ne kun on laskettu keskiarvojen mukaan, jolloin mukana on myös vanhuksia, sekä ei niin voimakkaita nuoria tyttöjä.
Keräilyaikaan en ainakaan itse jaksa paljoa käydä salilla. (paitsi jos pääsee pienkeräilyyn johonkin) Toisena sekoittavana asiana pidän vuorotyötä, sillä keräys harvemmin on päivävuorossa.
+vapaata 'aivot narikkaan' työtä
+kohtuullinen palkka ilman koulutusta
-työ on nääääääääääääääääääääääääiiiiin syvältä kun sitä tekee yhtään pidempiä jaksoja putkeen

Onhan tota tullu tehtyä muutama vuosi osa-aikaisena, lomia ja alkuun jopa 10kk putkeen.

Alkuun homma maistuu ihan ok, mutta nyt jo muutaman vuoden kokemuksella täytyy sanoa että perkeleen tylsääkin osaa olla.
Tosiaan aivot narikkaan -hommaa. Palkka on kyllä hyvä työhön nähden.
Suoritteesta ei paljoa voi puhua, ainakaan tuolla missä ite olen ollut. Joskus se oli parempi, mutta nykyään aika kehno. Toki, jos jaksaa painaa ilman taukoja niin kyllähän sitä suoriterahaakin kertyy. Käy siis parhaiten uudehkoille työntekijöille, joilla riittää vielä energiaa ja motivaatiota :D

Vuorotyöstä nyt en sano mitään, toiset tykkää ja toiset ei.

edit. Reenaamisesta vielä, ite en kauheesti oo jaksanut puntilla käydä samaan aikaan kun on töitä. On yleensä sen verran väsähtänyt töiden jälkeen, että ei jaksa panostaa reenaamiseen. Kävelyä tulee aika paljon päivän aikana, ainakin omassa duunipaikassa.

Tein toissakesänä keräilijän hommia, ja kyllä se oli pirun raskasta. Tietysti olisi voinut jäätää rauhallisempaan tahtiin ja jättää ne suoritelisät saamatta, mutta halusin painaa menemään kunnon tahtiin. En osaa sanoa kuinka rankkaa esim. ruuan keräily inexillä on, itse olin Rautakeskon varastossa. Siellä nosteltiin nauloja, kaakeleita, laminaattia, jauhosäkkejä ja muuta raskaampaa tavaraa. Selkä oli pirun kovalla rasituksella, koska matalista hyllyväleistä ei mahtunut kunnon asennossa tavaroita nostamaan. Loppuviikosta oli selkä yleensä kipeänä ja aina raskaamman päivän jälkeen. Muistaakseni kävin kyllä punttiksella, kehityksestä en mene sanomaan mitään. Ruokaa meni ihan "simona".

mites eri lämpötilat..onko kukaan ollu viilee/pakkas keräilyssä.
taitaa olla paree olla kokoajan liikkeessä,ettei vähäset aivosolut jäädy:)

Mä oon pakkasvarastossa (-25C). 14 työpäivää jäljellä! Aamuvuorossa on aika usein kylmä vaikka laittais kuinka paljon vaatteita päälle. Aamulla on pakko syödä kunnolla tai sitten hommien tekemisestä ei tule mitään. Siihen kylmyyteen tottuu aika nopeasti. Parhaillaan mäkin olen ollut hallissa yli neljä tuntia putkeen. Ei siellä tartte koko aikaa liikkua että olis lämmin. Riippuu vähän siitä kuinka väsynyt on ja paljonko on syönyt.

Ei toi varastohomma kyllä kauheen hyvin sovi ton treenauksen kanssa. Mä oon suosiolla jättäny treenit viikonloppuun, vaikka vähän harmittaakin kun siellä ei pääse käymään niin usein kun haluaisi ja varsinkin kun toi sali millä käyn maksaa "ihan liikaa".

Liksa tuolla on kuitenkin kohdallaan. Puolet enemmän ku siitä siivoushommasta jota tein pari kuukautta ennen tota. Luojan kiitos kohta on auto maksettu ja pääsee alottamaan pääsykokeisiin lukemisen. Tuntuu (kahden Suomen isoimpii kuuluvien varasojen kokemuksella), että moni on jäänyt noihin varastohommiin puolivahingossa. Lukio käyty ja menty pitämään välivuotta tms. Sitten kun on äidin helmoistakin muutettu pois, totutaan tohon tulotasoon eikä opiskelemisen aloittaminen olekaan niin helppoa.

jes,kiva kun porukka jaksaa vastailla..
eli kovaa hommaa,jos haluu kilpailla suoritteiden kanssa,mut jos liksaa saa sen mukaan miten kovaa painaa,niin kai se vähän jelppaa.
pakkas hommiin tähdätään...
voi liikunta tehdä ihan hyvää,ja on korkee aika löysätä vähän saliakin.

Siinä hommassa saa syödä ihan perkeleesti ja vähän päälle että pystyy bulkkaamaan. Vieläkin olen osarina opiskelujen lomassa 2 pv/vk ja hajoilen hommaan silloin tällöin. Noh, kohtapa pääsee kevyempiin hommiin työharjoittelun myötä.

Ei kyllä sovi tosissaan treenaavalle. Väitän, että kortisolit on hyvinkin korkeella kun tota hommaa vääntää.

jpr sanoi:
jes,kiva kun porukka jaksaa vastailla..
eli kovaa hommaa,jos haluu kilpailla suoritteiden kanssa,mut jos liksaa saa sen mukaan miten kovaa painaa,niin kai se vähän jelppaa.
pakkas hommiin tähdätään...
voi liikunta tehdä ihan hyvää,ja on korkee aika löysätä vähän saliakin.
Yölisä 500e, pakkaslisä kai 100e. Opettele tekniikka kuntoon, niin parissa kuukaudessa pystyt 20% keskiarvoa parempaan suoritteeseen hikoilematta. Olen vähän eri mieltä tuosta fyysisestä rankkuudesta, tosin itse olen ollut kuivapuolella(3-6tonnia/pvä). Kannattaa pyrkiä mastoon tai muuhun löysään hommaan, jos ei halua kuolla tylsyyteen.

EDIT: sitten on myös pakkasen ja kuivan väliaste, eli varasto jossa lämpötila vastaa jääkaappia (~+5 C). Näin siis elintarvikekeskuksissa.

kvu sanoi:
Yölisä 500e, pakkaslisä kai 100e.
Yölisä meni oikein, mutta toi 100e on on just ton kylmäpuolen lisä. Pakkaslisä tuppaa olemaan kolminkertanen.

Inflames: jos oot yössä, pakkasessa ja painat tasasen tappavasti hommia, pääset helposti päälle 2000e (kouraan) lukemiin. (Tuppaa vaan olemaan kova tungos yleensä noihin yövuoroihin)

Omassa väliaikaisessa duunissa suoritteet n. 600+ € / kk + 100€ virheettömyyslisää/kk. Suoritteet saa jos hommia tekee suhteellisen normaalisti eli ei lonni 1h kahvitauoilla tms. Lisäksi tulee iltalisä n. 100€ / kk. Homma on 2-vuoro työtä sekä "kuivavarasto". Itse päivästä riippuen kerään n. 10-15t. Ylitöistä maksetaan sitten aivan normaalisti. Niitäkin riittää jos haluaa painaa. Keskivuosiansio on tuolla firmassa olevilla + 30 000€ / v.

Tajusinko oikein, että homma on, että kerätään jälleenmyyjille tilauksia? Eli kasa tilauksia josta katotaan mitä menee mihinkin ja siitä keräämään.
Trukilla vai pumppukärryllä vai kantaen vai miten?

inflames sanoi:
Tajusinko oikein, että homma on, että kerätään jälleenmyyjille tilauksia?
Kyllä. Lisäksi on joskus tukkukeikkoja (paskoja, koska suoritteita ei tule paljoa niistä)
inflames sanoi:
Eli kasa tilauksia josta katotaan mitä menee mihinkin ja siitä keräämään.
Lista koneessa/kädessä hallia ympäri keräillen
inflames sanoi:
Trukilla vai pumppukärryllä vai kantaen vai miten?
Keräilykoneella mennään ja käsin hyllyiltä (1. taso) keräilyä. Keräily on ainoa josta maksetaan kunnolla suoritteita (rivi perusteinen). Mastossa, vastaanotossa ja lähettämössä saa n. 200€.

Kiitän tiedoista. Muutaman kerran ollut tarjolla tätä hommaa, mutta jäänyt hakematta, kun hieman hämäränpeitossa mistä on kyse.

kas-vain sanoi:
Kyllä. Lisäksi on joskus tukkukeikkoja (paskoja, koska suoritteita ei tule paljoa niistä) Lista koneessa/kädessä hallia ympäri keräillen

Keräilykoneella mennään ja käsin hyllyiltä (1. taso) keräilyä. Keräily on ainoa josta maksetaan kunnolla suoritteita (rivi perusteinen). Mastossa, vastaanotossa ja lähettämössä saa n. 200€.
Nykyään taidetaan korvata listoja äänikeräyslaitteella(kuulemma SOK:lla ja Keskolla käytössä), joka toimii puheohjeuksella. Tämä takaa virheettömyyden, mutta on vittumainen, koska kunnon äänikeräyslaitteita ei ole/ovat liian kalliita.

Kannustepalkkaus on varastokohtaista.

EDIT: Logistiikkatyöntekijät ovat ensimmäisten joukossa saamassa lääkettä, kun lintuinfluenssa tms. iskee.

kvu sanoi:
Nykyään taidetaan korvata listoja äänikeräyslaitteella(kuulemma SOK:lla ja Keskolla käytössä), joka toimii puheohjeuksella. Tämä takaa virheettömyyden, mutta on vittumainen, koska kunnon äänikeräyslaitteita ei ole/ovat liian kalliita.

Kannustepalkkaus on varastokohtaista.

EDIT: Logistiikkatyöntekijät ovat ensimmäisten joukossa saamassa lääkettä, kun lintuinfluenssa tms. iskee.

Puheohjaus on saatanasta! Vittu kukaan jaksa kuunnella sitä selostusta 8h päivässä. Tarralistalla on se etu ettei tarvitse kerätä ns. järjestyksessä vaan voi mennä miten haluaa. Joissain paikoissa voi toimia, mutta en usko että meidän varastossa olisi mietenkään hyvä vaihtoehto. Kannustepalkkiot riippuu varastosta. Antamani luvut ovat omasta toimipisteestä

Lintuinfluenssaan löytyy lääke jo omasta takaa. Toivottavasti turhaan!;)

Kun keräilystä kyse niin pakko kommentoida.. Ite oon kaikki mahdolliset lomat (:wall: ) viinavarastolla :kippis1: töissä ja päivässä tulee nosteltua koreja ja laatikoita n. 5 tonnin edestä. Homma on lepposaa, mut jalat ja selkä jumittaa aika hyvin työpvän jälkeen, eikä saleilu suju niinku pitäis. Palkka tosiaan kohtuullisen hyvä, mut hommakin aika :david: Keräillään koneella jossa pääte ja hyllynreunasta ammutaan viivakoodi. Ihan toimiva systeemi ja voi keräillä missä järjestyksessä tykkää.

jpr sanoi:
mites eri lämpötilat..onko kukaan ollu viilee/pakkas keräilyssä.
taitaa olla paree olla kokoajan liikkeessä,ettei vähäset aivosolut jäädy:)

Warning

Ihan käytännön pikku asiana haluaisin huomauttaa, että jatkuva viileässä työskentely altistaa jatkuvalle kuseskelulle.
Itse sain käydä kusella kerran-pari tuntiin :hyper: ollessani viileävarastolla töissä. Not fun.

/Warning

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom